De første ord - hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. oktober 2010

Mira0911

SeptemberBaby skriver:

Ja, man kan jo kombinere sine ord, som man vil ;-) Og "ja-bertha" hører man efter min mening alt for sjældent i det danske sprog! 

Sådan en cutie 

Ja det er jo det... Bertha er heller ikke lige et navnet jeg har hørt i mange år... 

Hendes dagpleje har en hund der hedder Bertha...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2010

SaNiNa

SeptemberBaby skriver:

Det er skisme flot! Det varer jo ikke længe, før han kan holde talen ved festlige lejligheder :-)

Nej han har fået et ret godt sprøg og ved bestem også hvad det betyder og hvornår man skal sige ja og nej

Anmeld

8. oktober 2010

Frk. Himmelblå

BabyStella! skriver:

Min datter på lidt over 1 år, siger "a" (ja), "ej ej" (hej hej) og "puha"

Vi motiverer hende dog til og sige Mor og Far, og lign. Peger på genstande og siger hvad det hedder - det er blevet en vane nu

Det kommer nok

Nårh.. Ja, vi laver også pegetricket, og hun synes, det er sjovt. Men det der med selv at forme ordene er altså lige svært nok endnu.

Tænker at der måske er noget om det der med, at de motorisk hurtige er lidt langsommere til sproget og omvendt. Min datter har altid været superhurtig til alt det kropslige....  Ved, at jeg selv var sprogligt stærk lynhurtigt, men at jeg motorisk lå på gennemsnittet eller lige efter... Men det er sgu nok bare en skrøne, at der skulle være en sammenhæng. På den anden side, er det i hvert fald korrekt, at man ikke kan være lige god til det hele  .

Takker for svar.

Anmeld

8. oktober 2010

NatasjaL

SeptemberBaby skriver:

DYGTIG pige! Glæder mig også selv sådan til at "ku' få noget at vide" af mi datter. Kan bare se, hun har så meget på hjerte, men det er skisme ikke altid, at mor forstår!

Hehe :-)

det dejligt at kunne forstå de kære små.

Anmeld

8. oktober 2010

Rikke, Liam & Linus

Liam fylder snart 15 mdr. og snakker dagen lang... det er bare ikke ligefrem med ord man kan forstå.

Han peger meget og siger forskellige lyde. Og så ryster han på hovedet, hvis der er noget han ikke vil have, er mæt eller lign., han vinker også. Så man kan da kommunikere lidt med ham, men glæder mig til der kommer ord på. Tror det kommer til at lette hverdagen og gør at han ikke bliver så sur hvis man ikke lige forstår med det samme hvad det er han vil.

Anmeld

8. oktober 2010

Frk. Himmelblå

Rikke&Liam skriver:

Liam fylder snart 15 mdr. og snakker dagen lang... det er bare ikke ligefrem med ord man kan forstå.

Han peger meget og siger forskellige lyde. Og så ryster han på hovedet, hvis der er noget han ikke vil have, er mæt eller lign., han vinker også. Så man kan da kommunikere lidt med ham, men glæder mig til der kommer ord på. Tror det kommer til at lette hverdagen og gør at han ikke bliver så sur hvis man ikke lige forstår med det samme hvad det er han vil.

Lige præcis! Det bliver så fedt at kunne forstå dem lidt bedre!

Det lyder i øvrigt som om din lille fyr kunne være et godt match for min datter! Griner...

Anmeld

8. oktober 2010

oerbaek

da min store søn var 2 år snakkede han flydende... den lille haltede lidt efter han var 2½ da han talte flydende

Anmeld

9. oktober 2010

Frk. Himmelblå

oerbaek skriver:

da min store søn var 2 år snakkede han flydende... den lille haltede lidt efter han var 2½ da han talte flydende

Nej, hvor vildt! Tænk at føre en (næsten ;-) helt almindelig samtale med en 2-årig! Det kommer der sikkert en hel del interessant indhold ud af.

Anmeld

9. oktober 2010

oerbaek

SeptemberBaby skriver:

Nej, hvor vildt! Tænk at føre en (næsten ;-) helt almindelig samtale med en 2-årig! Det kommer der sikkert en hel del interessant indhold ud af.

ja det kan der komme mange sjove ting ud af

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.