Ja, det er altså ikke for at lave sjov med jer mænd, der er herinde, men jeg har ofte tænkt på at lave den her tråd. Dels fordi den kan give lidt godt humør, men også for at vise at det altså ikke er alle mænd, der har det lige godt med kvinder og fødsler.
Så piger og drenge fortæl hvad I selv har oplevet eller hørt om.
Følgende lille historie skal jeg bare ud med:
En gammel klasseveninde skulle have sit første barn.
Hendes mand var en pokkers karl og var bare SÅ supersej over det at skulle være far..udadtil.
Så en sommernat, hvor han sov kun iført underbukser, lød omsider stikordet:
- Skat så kan du godt vågne...jeg har veer og vi skal afsted.
Manden fór panikslagen ud af sengen og drønede direkte ind i klædeskabet i stedet for gennem døren ud på badeværelset.
Efter nogen roden rundt i en større kamp med klædeskabets indhold, for han endeligt ud af den rigtige dør, med min venindes selskabskjole draperet om skuldrene.
Lidt efter kom han farende ind i soveværelset igen iført...pyjamas.
Min veninde stod op i ro og mag, og medens hun stille og roligt gjorde sig klar, lykkedes det omsider hendes stakkels mand at få tøj på, hvorefter han løb panikken rundt i hele huset uden at kunne finde noget som helst.
Jeg har forresten glemt at fortælle, at han var sympatigravid under hele svangerskabet, og hvergang hun i starten løb ud på wc for at brække sig, så fór han ud på det andet.
Nå, men da hun omsider var klar, opdagede hun, at han godt nok havde fået tøj på, men han havde taget vrangen ud på t-shirten, glemt at lyne gylpen og havde taget 2 forskellige sko på.
Og NEJ, det er ikke en tegnefilm..det er præcist som hun fortalte mig det hehe.
Hun fik klædt ham ordentligt på og så ud til bilen.
Så kunne han ikke finde bilnøglerne. Han ind i huset, hun sad i bilen og ventede. Hun ind i huset, hvor han forvirret løb frem og tilbage og ledte. Hvergang der kom en ve, stoppede han op og stønnede og så ud til at lide alskens kvaler, men omsider fandt han bilnøglerne..i bukselommen hvor de hele tiden havde været.
Da han skulle sætte sig ind i bilen exede benene under ham og han sank lige så stille sammen på jorden foran sædet, og kom ikke videre.
Veninde hen og samle ham op.
Han ind på passagersædet og hun ind bag rettet.
Og så kørte hun ellers de 25 km til fødeafdelingen med veer og det hele.
Vel ankommen på fødegangen besvimede han 3 gange under fødslen, og til sidst lagde personalet ham i et hjørne, og så fik han lov at ligge der til det hele var overstået.
Da jeg besøgte hende for at se vidunderet nogel dage efter, fortalte hun mig hele historien, og vi fik et godt grin over hendes "modige" mand.
- Men, sagde hun så, han er bare så rævestolt og verdens bedste far.
Så det var ham kærligt tilgivet.
Skal lige tilføje at da de 3 år senere fik den næste, var det stort set den samme komedie om igen LOL

Kærligst
Sussie