Stofbleer i stedet for engangsbleer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

916 visninger
8 svar
0 synes godt om
30. juli 2008

Mikkelmusen

Er der nogen af jer tøser der bruger det? Og hvordan gør man? Bliver de ikke lynhurtigt gennemblødt eller gør man noget specielt?

Er der en økonomisk fordel?
En fordel får numsen?
Noget andet?
Ulemper?

-Christina... nysgerrig og overvejende :)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2008

Astrid P

Jeg ved at Birgitte Marie bruger dem til Nova Marias lækre lille numse...

Anmeld

30. juli 2008

heaven

hrum.... jeg ville ikke bruge dem nu som "rigtige" bleer... både pga mængden og lugten fra både tis og aff.....

Jannie

Anmeld

30. juli 2008

Mikkelmusen

heaven skriver:

hrum.... jeg ville ikke bruge dem nu som "rigtige" bleer... både pga mængden og lugten fra både tis og aff.....

Jannie

Måske var det heller ikke til Filuca... jeg overvejer det nemlig til når vi engang får nr. 2 :)

Anmeld

30. juli 2008

Mikkelmusen

Astrid P skriver:

Jeg ved at Birgitte Marie bruger dem til Nova Marias lækre lille numse...

Okay så må jeg hive i hende. Tak :)

Anmeld

30. juli 2008

heaven

Mikkelmusen skriver:

heaven skriver:

Jannie

Måske var det heller ikke til Filuca... jeg overvejer det nemlig til når vi engang får nr. 2 :)

nåååååå;) tja, ved min faster brugte det længe til mine kusiner - ville ikke selv kunne overskue det - nææ du - af med bleen og væk, og på med en ny:P

Anmeld

31. juli 2008

birgittemarie

Ja vi bruger dem og er rigtig glade for dem! Der går en vis sport i det, når man er kommet i gang.

Der er en helt klar økonomisk fordel. Udregnet på hele bleperioden sparer man omkring 11.000 kroner.
Og så er der miljømæssige fordele, fordi man producerer langt mindre skrald ved al den genbrugen. Til gengæld bruger man så vaskemaskinen og tørretumbleren en del, men de, der har regnet på det påstår, at det alligevel slår engangsbleerne i økologisk øjemed...

Der er ikke nogle lugtgener ved foretagenet. Og vi lægger et indlæg af rispapir i til at opfange afføringen og det skyller man ud i toilettet bagefter. En gang imellem kommer der noget på bleen alligevel og det skal man selvfølgelig lige vende sig til at stå og skylle af i toilettet, men det gør man såmen hurtigt...

Det er sundt for babymåsen, fordi den ikke kommer i kontakt med andet end 100% organiske materialer og så fordi huden kan ånde i stoffet, hvilket kan være lidt sværere i engangsbleerne.

Jeg synes egentligt ikke, der er nogle ulemper... Man vender sig hurtigt til dem.

Spørg væk, hvis du vil vide mere (H)

Anmeld

31. juli 2008

Sille(smil)

birgittemarie skriver:

Der er ikke nogle lugtgener ved foretagenet. Og vi lægger et indlæg af rispapir i til at opfange afføringen og det skyller man ud i toilettet bagefter. En gang imellem kommer der noget på bleen alligevel og det skal man selvfølgelig lige vende sig til at stå og skylle af i toilettet, men det gør man såmen hurtigt...

Det er sundt for babymåsen, fordi den ikke kommer i kontakt med andet end 100% organiske materialer og så fordi huden kan ånde i stoffet, hvilket kan være lidt sværere i engangsbleerne.

Jeg synes egentligt ikke, der er nogle ulemper... Man vender sig hurtigt til dem.

Spørg væk, hvis du vil vide mere (H)

Fedt!!! Så tillader jeg mig lige at blande mig og spørge, for vi har snakket en del om det herhjemme.

Det der rispapir, er det noget som er specielt udviklet til bleer, eller køber man almindeligt rispapir?

Sille

Anmeld

31. juli 2008

birgittemarie

Det er noget specielt noget til bleer :) Dem her bruger vi:

http://www.naturebaby.dk/ble-tilbehoer/engangsindl aeg.html

Det her er forøvrigt god info om stofbleer som sådan:

http://www.naturebaby.dk/den-store-ble-guide.html

Og her er lidt om, hvor mange moneter, man sparer:

http://www.naturebaby.dk/hvad-sparer-jeg.html

Knus fra Birgitte

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.