Gæstedagplejen!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

506 visninger
10 svar
0 synes godt om
30. juli 2008

Hyner

Hvordan tager jeres unger det??? Emma skal være i gæstedp i 4 uger indtil hendes nye dp kommer tilbage fra ferie.. Men denne gæstedp, er ikke lige Emma`s type.. Dvs, hun er meget vild, forstået på den måde at, det skal gå så hurtigt det hele og der er ikke rigtig tid til at hygge om maden eller bleskift osv.. Emma er en hyggefis med stort H. Når hun står op fra sine lurer skal der mindst gå en halv time inden maden skal på bordet og hun skal lige vågne inden hun kommer på gulvet for at lege, og den dur. Hun elskede sin gamle dp, og dem hun ellers har været som gæst ved har der ikke været noget med... Men denne gdp er bare ikke Emma's the. Emma er meget betuttet og skriger når jeg aflevere hende. Og ifølge dp er hun bundhys, hun nægter at spise og drikke samt sove... Puha det er bare et helvede....:( Krams Henriette -ked på Emma´s vejne.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2008

Plysbjørnen

Laura har kun været i en gæstedp og der var hun rigtigt glad for at være...
Det er ret skod hvis ikke hun kan lide hendes dp at hun så skal afleveres der hver dag...

Betina

Anmeld

30. juli 2008

ivfmarie

[citat][f][småt]Hyner skriver:[/småt][/f] Hvordan tager jeres unger det??? Emma skal være i gæstedp i 4 uger indtil hendes nye dp kommer tilbage fra ferie.. Men denne gæstedp, er ikke lige Emma`s type.. Dvs, hun er meget vild, forstået på den måde at, det skal gå så hurtigt det hele og der er ikke rigtig tid til at hygge om maden eller bleskift osv.. Emma er en hyggefis med stort H. Når hun står op fra sine lurer skal der mindst gå en halv time inden maden skal på bordet og hun skal lige vågne inden hun kommer på gulvet for at lege, og den dur. Hun elskede sin gamle dp, og dem hun ellers har været som gæst ved har der ikke været noget med... Men denne gdp er bare ikke Emma's the. Emma er meget betuttet og skriger når jeg aflevere hende. Og ifølge dp er hun bundhys, hun nægter at spise og drikke samt sove... Puha det er bare et helvede....:( Krams Henriette -ked på Emma´s vejne. [/citat] Har du prøvet at sige ovenstående til din gæste dp? Mon ikke det også ville være i dp'ens interesse at få en glad Emma? Øv, det er sgu træls når det ikke er med "roligt hjerte" at man lader børnene passe af andre :'( PØj pøj

Anmeld

30. juli 2008

heaven

ååååha, det er godt nok minusset ved at de er i dp, det der gæstedagpleje!!! Lasse skulle også have været af sted i denne uge. Men med en omsorgsdag, fridag og bedsteforældre er det ikke nødvendigt i denne uge..... så han skal bare overleve næste uge....

Kan godt forstå du er træt af det, også fordi det trods alt er i 4 uger... det var noget andet hvis det var en dag eller 2..

Kan du ikke prøve at forklare hende lidt om hvordan Emma er?? selvfølgelig kan hun ikke tage 100% hensyn hele tiden, men jeg synes da f.eks at det er en menneskeret at få lov at vågne ordenligt, før man skal spise.

Jannie

Anmeld

30. juli 2008

Hyner

Mit eget indtryk af dp: Hun er en meget "typisk" københavner der har gang i tusind ting og der er fart på... Hun snakker rigtig meget, så det er svært at komme derfra.. Lidt overfladisk overfor mine ønsker vedrørende Emma(siger ja men gør noget andet).

Jeg har ikke fortalt hende ovenstående men jeg har sagt at Emma skal have GOD tid til det meste og at hun ikke er til vild leg og hurtige bevægelser...

Dp sagde at: det finder vi da bare ud af hen af vejen...

LOST BIG TIME.

Anmeld

30. juli 2008

heaven

Hyner skriver:

Mit eget indtryk af dp: Hun er en meget "typisk" københavner der har gang i tusind ting og der er fart på... Hun snakker rigtig meget, så det er svært at komme derfra.. Lidt overfladisk overfor mine ønsker vedrørende Emma(siger ja men gør noget andet).

Jeg har ikke fortalt hende ovenstående men jeg har sagt at Emma skal have GOD tid til det meste og at hun ikke er til vild leg og hurtige bevægelser...

Dp sagde at: det finder vi da bare ud af hen af vejen...

LOST BIG TIME.

hrum... jamen så må du jo få ordenlig øjenkontakt, og på en pæn måde sige noget i retning af: Jeg ved ikke om jeg har fået sagt det tydeligt nok, men ang Emma så er det sådan at............. og det er vigtigt for mig at det går bedst muligt for jer begge 2, hvis jeg skal have ro i mit hjerte/sind når jeg kører herfra - der er trods alt 4 uger i skal være sammen.... og jeg kan mærke på Emma at hun ikke er helt som hun plejer - derfor er det vigtigt for mig, at jeg ved, at jeg nu har fået forklaret tingene omkring Emma tydeligt
eller noget i den retning...????

Jannie

Anmeld

30. juli 2008

Tynen

Hvor er det træls!
Det er virkelig ulempen ved Dpér.

Jeg har ikke brugt vores gæstedp endnu - Har heldigvis en forstående chef, så jeg får fri istedet.
Frygter lidt at Stella bliver så ulykkelig som hun var da hun startede ved den rigtige dp.

Jeg ved næsten ikke hvad jeg skal skrive!
Det er ikke let! Specielt ikke når du allerede har prøvet at sige det du gerne vil have lavet om.

Anmeld

30. juli 2008

Lene76

pyh det er ik altid let......

Som mor er det vigtigt at vi ved at vores børn har det godt der hvor de er imens vi er på arb.... ellers kan de små mærke det og det gør at de tit græder når de bliver afleveret. Så ta en snak mere med hende dp og lytter hun stadigvæk ik så ring til hendes pædagog for når det drejer sig om 4 uger så ska der skisme ske noget snart.... Så lille Emma osse får en så normal hverdag som muligt.

Knus fra Lene, som selv er dper og ska starte igen fra på mandag..... spændt på hva viktor siger til at der kommer andre der vil ha MOR:)

Anmeld

30. juli 2008

Kaufie

Her har det slet ikke været noget problem at have William i gæstedp. Han har været i gæstedp 4 gange - de to af gangene hos den faste gæstedp, som ikke har nogen børn selv og derfor tager hele flokken. Hende kender de også fra legestuen. De to andre gange har han været hos en dp, der bor meget tæt ved vores egen dp - en, som de går tur med næsten hver dag, så derfor kendte han også hende og børnene der.

Så det lyder til vi er meget heldige med hvordan tingene foregår her - altså at børnene så vidt muligt kommer til en dp de kender og er tryg ved.

Jeg har desværre ikke andre råd end dem, der tidligere er nævnt.

Anmeld

30. juli 2008

Nadi

Oliver har været i tre imens han har været i dp, men han har klaret det super flot. Til november skal han have en ny dp for der går hans nuværende på barsel.
I den tid Oliver har været i dp har han kun grædt én gang da han blev afleveret.

-Nadia

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.