En lille vest

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.838 visninger
29 svar
0 synes godt om
6. oktober 2010

TbCp

Jeg har syet to par bukser til Liva. Et par med uglestof og et par i lilla babyfløjl. Jeg ville så sy en matchende vest men havde intet mønster, så det var lidt af et projekt da jeg virkelig ikke er en ørn til at sy.
Brugte en slåom bluse som Liva har til at måle efter og nu har jeg så fået syet denne vest... er faktisk godt tilfreds selvom jeg måtte sprætte en del op da min hjerne lige skulle hitte ud af hvordan jeg skulle sy den for at den kunne være vendbar uden grimme syninger der stak frem.

Der er lige nogle huller/åbninger hvor jeg har vendt stoffet igennem men nu tænker jeg så at jeg vil sætte noget kantbånd på, hele vejen rundt og i ærmegabene og så finde en måde hvorpå det kan gøres fint at kantbåndet også bliver brugt som bindesnore.

Hvilken farve ville i vælge kantbånd i? Jeg tænker lidt en farve som den lyse lilla på uglestoffet?

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2010

otlitrom

Hvor er den fed!! Du er skisme god til det der!

Jeg tror jeg ville vælge den lyse lilla til kantbånd, eller den orange måske? (Hvis uglerne altså ér orange? )

Anmeld

6. oktober 2010

Ranarupta

TbCp skriver:

Jeg har syet to par bukser til Liva. Et par med uglestof og et par i lilla babyfløjl. Jeg ville så sy en matchende vest men havde intet mønster, så det var lidt af et projekt da jeg virkelig ikke er en ørn til at sy.
Brugte en slåom bluse som Liva har til at måle efter og nu har jeg så fået syet denne vest... er faktisk godt tilfreds selvom jeg måtte sprætte en del op da min hjerne lige skulle hitte ud af hvordan jeg skulle sy den for at den kunne være vendbar uden grimme syninger der stak frem.

Der er lige nogle huller/åbninger hvor jeg har vendt stoffet igennem men nu tænker jeg så at jeg vil sætte noget kantbånd på, hele vejen rundt og i ærmegabene og så finde en måde hvorpå det kan gøres fint at kantbåndet også bliver brugt som bindesnore.

Hvilken farve ville i vælge kantbånd i? Jeg tænker lidt en farve som den lyse lilla på uglestoffet?

Arhmen, Tina!! Hvor er den bare fed!!

Håber, at mit næste barn bliver en pige, så jeg kan gå amok med sådan noget tøj.

Min tanke var også den orange farve til kantbånd, men tror også, at det vil være rigtigt fint med lys-lilla

Anmeld

6. oktober 2010

TbCp

kitty skriver:

Hvor er den fed!! Du er skisme god til det der!

Jeg tror jeg ville vælge den lyse lilla til kantbånd, eller den orange måske? (Hvis uglerne altså ér orange? )

Jo uglerne er orange... men den mørklilla fløjl, vil den gå godt med orange?

Anmeld

6. oktober 2010

TbCp

Ranarupta skriver:

Arhmen, Tina!! Hvor er den bare fed!!

Håber, at mit næste barn bliver en pige, så jeg kan gå amok med sådan noget tøj.

Min tanke var også den orange farve til kantbånd, men tror også, at det vil være rigtigt fint med lys-lilla

Men vil den orange kunne gå med det mørkelilla fløjl?

Anmeld

6. oktober 2010

otlitrom

TbCp skriver:

Jo uglerne er orange... men den mørklilla fløjl, vil den gå godt med orange?

Jeg synes det vil give en fed kontrast.. Men hvis du bedre kan lige tanken om den lys-lilla, så er det det du skal vælge

Anmeld

6. oktober 2010

TbCp

kitty skriver:

Jeg synes det vil give en fed kontrast.. Men hvis du bedre kan lige tanken om den lys-lilla, så er det det du skal vælge

Jeg tror jeg må have vesten med ud i en butik og så holde kantbåndet op til
Men den orange vil måske gøre den lidt "retro-agtig"

Anmeld

6. oktober 2010

Ranarupta

TbCp skriver:

Men vil den orange kunne gå med det mørkelilla fløjl?

Ja, det synes jeg helt sikkert

Men alt efter hvilken farve, du vælger til kantbånd, så er det to forskellige slags veste.
Altså hvis du vælger det orange kantbånd, så bliver det en vest med lidt mere kant/bid og det lyslilla kantbånd giver en mere "rolig" vest

Anmeld

6. oktober 2010

TbCp

Ranarupta skriver:

Ja, det synes jeg helt sikkert

Men alt efter hvilken farve, du vælger til kantbånd, så er det to forskellige slags veste.
Altså hvis du vælger det orange kantbånd, så bliver det en vest med lidt mere kant/bid og det lyslilla kantbånd giver en mere "rolig" vest

Hmm ja det har du nok ret i... tror jeg skal have den med i en stof/sy-butik og prøve de forskellige farver kantbånd til

Anmeld

6. oktober 2010

Ranarupta

TbCp skriver:

Hmm ja det har du nok ret i... tror jeg skal have den med i en stof/sy-butik og prøve de forskellige farver kantbånd til

Ja, det er nok en god idé - så ved du hvilken en det skal være.

Og det kan jo være, at de foreslår en helt anden farve i butikken...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.