Simon update

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

276 visninger
4 svar
0 synes godt om
30. juli 2008

Lise

Ja, jeg vil blot dele lidt om Simon med jer :P

Idag har han været til sin et-års undersøgelse. Lægen sagde at han så fin og rask ud - han måler 74 sølle cm og vejer 10,6 kg. Lille tyksak! :)) Så fik han naturligvis de to stik, men de kunne da ikke bringe hans pis i kog - han peb lidt, men så var det også glemt igen. Det er nu et par timer siden, og han virker vældig frisk - altså udover at han er træt da han snart skal i seng...

Derudover kan jeg fortælle at han nu går! :D Ja, han stavrer nu rundt hele tiden - fra den ene ende af stuen til den anden... såååe dyyyyygtiiiiiii :)) Han begyndte pludselig at gå igår, sådan rigtigt, og det er han så fortsat med idag..

Med at falde i søvn i egen seng går det knap så fantastisk. Jeg kører stadig den hårde stil, med at når han er blevet lagt i sengen, så tager jeg ham ikke op igen. Meeen, hvor han skriger!!! Igår i 45 min.. Troede ellers det gik så godt. Den første aften tog det 45 min, anden aften 30 min og tredje aften tog det 3 min. - og så tænkte jeg SÅ! Jeg klarede det.. men nej.. :( Men altså, han sover så de første 4-6 timer i egen seng, og så vågner han og vil ind til os...og det kommer han så. Han sover yderst sjældent igennem. Talte med lægen om det idag - og hun mente bare at vi skulle tage ham ind, da han måske har brug for den tryghed om natten. Selv mener jeg måske at det er en dårlig vane...

Nå, det var lidt om Simon. Vil vist ikke rigtigt noget med det :)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2008

Grynt

Aiii hvor flot Lise, tillykke med din lille walker :D Tror bestemt der går et pænt stykke tid inden min Freja kan finde ud af, hvad fødderne skal bruges til LÅÅÅL.

Og ja, han lyder fin og lækker og lige til at spise. ÆÆÆÆLsker små tykke babyer (altså ikke at spise ;)) Freja blev vejet til at være ca 11,3 og var ca 77 cm. Jeg siger ca for tøsen ville bare ikke ligge stille :D Lægens ord i bogen lyder sådan; pludrende glad tøs (L)

Mht til at sove så skal I gøre det der føles rigtigt for jer!!!! Faktisk må jeg indrømme at min store pige sov hos mig indtil hun var 8 år (L) og selv om vi har startet på at få Aske til at blive i hans egen seng har jeg alligevel brugt det meste af natten på at gå mellem hans seng, Frejas seng og min egen. Var fuldstændigt smadret om morgnen!!!!!!§! >( En dag tog jeg beslutningen og fandt en xtra madres frem og lagde den på gulvet til Aske. NU sover vi alle godt og hele natten igennem!! Hvorfor jeg ikke har gjort det noget før fatter jeg altså bare ikke (?) Men hvem har lyst til at spise og sove helt alene...jeg gør ikke!! Mennesket er et flok/socialt væsen og sådan er det ;)

Tina, som syntes det var dejligt lige at høre om dygtige Simon (L)

Anmeld

30. juli 2008

Lise

Update på updaten: Så faldt han i søvn helt uden hyl og skrig idag. Han var så træt efter kun at have sovet én lur på 1½ time (eget valg - han blev tilbudt flere lure (i vs)) og efter at have styrtet rundt på de små tykke ben hele dagen :P Daaarjligt - så er der lidt ro til moren. Tina: Jeg ved ikke helt hvad der er rigtigt for os mht søvnen. Altså, jeg sov selv hos min mor indtil jeg var 11-12 år, og var generelt bange hvis jeg vågnede om natten - derfor tøver jeg sjældent med at tage ham ind. Ikke at jeg tror han er bange for bøhmænd, spøgelser og indbrudstyve, som jeg var, men hvis han har brug for tryghed, så skal han fanmer også ha' den! Og det er jo også hyggeligt - bare ikke HVER nat! Men sagen er at jeg vakler mellem at det er ham en dårlig vane, og at han har brug for trygheden. Jeg vil jo ikke være moren der afviser ham om natten - men jeg vil heller ikke gøre ham eller os selv nogen bjørnetjeneste ved at tage ham ind hver gang han hyler lidt... Lidt i vildrede... (?)

Anmeld

30. juli 2008

Grynt

uhmmmm jeg personlig syntes ikke nødvendigvis det er en dårlig vane at have sit barn i sengen. Jeg tror på, at de sover i deres egen seng, hvis de er klar til det (giver det mening?) Jeg kunne aldrig dømme om, at smide manden min ud af VORES seng, som jeg har hørt ske i nogle familier 8( Altså manden og jeg SKAL være i vores seng men ungerne MÅ være der. Jeg tror også vi (du og jeg og andre) gør hvad føles rigtigt for vores børn, os selv, manden og vores alles søvn ;)

Grunden til, tror jeg, at Aske også vil sove hos os er jo fordi Freja stadig har hendes seng inde i vores soveværelse. Hvorfor skal far, mor og Freja sove sammen og jeg så bare får lov at sove for mig selv. Det er jo ikke hyggeligt og faktisk føler jeg mig lidt uden for fællesskabet 8( (sådan tror jeg det må føles for Aske) Måske når Freja bliver lidt større og måske får hendes eget værelse så skal det nok ændre sig. Men indtil da sover vi alle 4 inde hos os (L)

Tina, som faktisk elsker at have ungerne i nærheden også om natten (L)

Anmeld

30. juli 2008

Tynen

Hvor er han dygtig, Lise!!!
Tillykke med de første skridt og den gode 1-års undersøgelse :)

Mht. putte/sovehelvede lavede jeg jo et indlæg om det samme forleden.

Jeg tror, som en anden skrev, at man bliver nødt til at vælge hvad man har det bedst med.

For mig blev det at lade hende falde i søvn hos mig.
Jeg har ikke nerver (Og tålmodighed) til at hun skal skrige så vildt som hun gjorde den overgang.
Med fare for at ødelægge det for mig selv, vil jeg nu skrive hvad der er sket :)
Efter 4 dage hvor hun puttede hos mig, kunne jeg endelig ligge hende i hendes seng og nusse hende i søvn.
Nu kan hun ligges deri og nu er det nok at jeg bare er i rummet til hun sover.

Jeg fik lidt en åbenbaring da jeg så at der var så mange der havde bøvl med at få dem til at sove.
Jeg er sikker på at det er en periode de alle har.

Jeg er sikker på at dårlige vaner kan bekæmpes når man kan tale med dem ;) (Ja, så naiv man er når man ikke har prøvet det før)

Min lillebror og jeg sov ved mine forældre til vi var 12 år og det GIDER!!!/NÆGTER!!/ og SKAL Stella bare ikke!!!
Jeg vil dælme have min seng for mig selv... Medmindre hun vågner om natten, altså :)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.