Under 100 dage tilbage...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

977 visninger
14 svar
0 synes godt om
6. oktober 2010

Mettemus

Hej Piwer

I følge min miniticker er der nu under 100 dage til min lille lømmel ser dagens lys. Det er altså lidt vildt - det er jo virkelig ikke ret lang tid?!?!
Status har indtil nu været fuldstændig problemfri graviditet med vægtstigning på 4 kg, men efter en weekend med flytning må jeg nok desværre erkende, at det er hårdt for kroppen at være gravid, også selvom jeg ikke synes, jeg har løftet noget særligt. Jeg er TRÆT, har ondt i ryg og lænd og kan ikke finde ro. Samtidig kan jeg mærke, at det har været flytningen, der har manglet, for at jeg rigtig kan begynde at være utålmodig og  glæde mig til baby, bleer og veer. Det har været de fysiske rammer, der har gjort det svært for mig at være rigtig glad og rigtig at kunne forestille mig, hvordan det ville blive. De er så mere eller mindre i orden nu (hvis man ser bort fra KÆMPE udpakningskaos that is), ogførst nu kan jeg blive helt vild af at se små babyer i tv/i super best/alle andre steder og bare GLÆDE mig til det blir min tur til at holde en lille trold som er min helt egen, og som jeg ikke skal aflevere tilbage igen til nogen nogensinde. Dejligt!

Hvordan går det med alle jer andre? Hvad er status i jeres graviditet?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2010

businesstigger

Det er stort at runde sådan en milepæl. Jeg nåede 90 dage til termin i går og på mandag går jeg ind i 3. trimester. Så stort tillykke med de under 100 dage!

Kan godt forstå at det med flytningen både var hårdt men også en stor "forhindring" der ligesom skulle af vejen før du rigtig ku give los og glæde dig. Så er det bare i gang med rede byggeriet!

Anmeld

6. oktober 2010

Riksen

Jeg kan godt følge dig i at det praktiske omkring jeres boligsituation har påvirket din glæde ved graviditeten. Det lægger selvfølgelig en dæmper på babyentusiasmen, når man kigger tøj og udstyr, som du også nævner. Men nu kan du jo rigtig begynde at pille og købe ind til den store guldmedalje (eller til SU'en slipper op).

Her går det godt. Jeg skriver jo speciale og afleverer inden jeg føder, så der er selvfølgelig pres på. Men jeg ser det egentlig ikke som noget negativt, for jeg glæder mig skam helt vildt til Karla kommer til verden, og jeg har da også taget mig tid til at kigge lidt på tøj og udstyr. I begyndelsen af graviditeten syntes jeg at det var synd for mig, at jeg skulle skrive mens jeg var gravid, når alle andre kunne gå på arbejde og komme hjem og så ellers gå amok i babyforberedelserne. Men nu ser jeg det som en god måde at fordrive den laaange ventetid på - og så kan jeg jo slappe helt af i forhold til studiet, når jeg har født. Og det jo ikke så ringe endda!

Jeg har stadig lidt over 100 dage tilbage, 103 for at være præcis, og jeg har det fantastisk! Jeg har en anelse halsbrand en gang i mellem, men det er ikke noget et glas mælk ikke kan klare. Jeg er naturligvis mere træt end ellers, jeg spiser mere end ellers og så tuder jeg eller bliver hystierisk meget pludseligt - men alt i alt har jeg det skønt! Jeg nyder at mærke hende hver dag - jeg er endda begyndt at snakke sådan rigtigt med hende; jeg siger godmorgen og godnat og fører lange samtaler med hende (jeg snakker, hun sparker).

Her går det rigtigt godt

Puha, det blev en længere opdatering - håber du klarer den

fra mig!

Anmeld

6. oktober 2010

Diana...

Jeg kan helt sikket godt føle dig i det med flytningen for det jo næsten dumt at købe en masse for at pakke det ned igen og ud igen. 

Er i flyttet i en helt ny by eller bare noget større eller hvordan? 

Tillykke med de under 100 dage uhh så det lige pludselig tæt på hi hi. 

Jeg måtte lige hen og tælle  og jeg har 113 dage tilbage. Og jeg synes tiden går alt for langsomt ha ha. Men jeg går jo også bare hjemme og er syg og ikke kan så meget, så det altså nogen lange dage  

Men det begynder da at gå bedre, jeg er begynd og prøve at skære ned på kvalmestillende men det går lidt langsomt da der næsten intet skal til før jeg kaster op. Så har vi forhøjet min akupunktur mod kvalme også med 4 nåle mere så håber det kan hjælpe lidt så jeg kan slippe af med de piller. 

Jeg døjer rigtig meget med rygsmerte og må ikke bære på noget tungt og heller ikke min søn, og det er bare rigtig svært for mig og for ham han forstå jo ikke så meget endnu så jeg føler meget at jeg svigter ham især fordi jeg ikke kan lege med ham på samme måde som jeg plejer så det er hygge med dynerne og tegnefilm men det da også hyggeligt nok men savner nu at kunne lege på gulvet og sandkasse osv men det er sgu svært. 

Men det går da bedre og vi glæder os mere og mere til det lille vidunder kommer ud. 

Knus Diana

Anmeld

6. oktober 2010

DK

Ihhh nu ER i flyttet! Jamen, så skal du jo til at starte shop-amok? Var det ikke sådan at aftalen med Jens var? Jeg kan godt forstå at du har følt at det hele har stået lidt på stand by indtil at i var flyttet! Uhh og nu er det jo nu! Og under 100 dage tilbage! Vildt! Det føltes dælme som længe siden at vi var lykkelige da vi nåede til uge 12, he he!

Jeg har 105 dage tilbage i dag! Jeg er liiige gået ind i uge 26, dvs. jeg er 25+0 i dag! Det er dælme crazy! Også fordi der jo så nu kun er 3 uger til 3. trimester! Mikkel går meget op i det der med hvornår jeg er højgravid! Han vil sådan gerne vide hvornår jeg er højgravid, det er åbenbart en stor milepæl for ham når jeg sådan er "højgravid". Jeg har prøvet at forklare at det er sådan lidt et svævende begreb, og at der altså ikke er nogen regel for at NU er man højgravid. Så jeg tror vist at han indtil videre har slået sig til tåls med at det er man i 3. trimester, selv om det vist liiige er tidligt nok, he he

Jeg mangler nu at købe 10 ting til Bimmeren så er alt klart! Altså, man kan jo altid købe flere legesager og mere tøj, men altså. 10 ting til så har vi alt hvad vi har brug for og lidt til! Uhh det er såå skønt for min indre control-freak at det hele sådan snart er på plads!

Om 21 dage skal vi til 2. JDM besøg og for første gang snakke hjemmefødsel med jordemoderen (det ville hun ikke tale om til 1. besøg). Uhh det bliver altså så spændende at se/høre hvordan og hvorledes!! Og om 24 dage skal vi til den vækstscanning som vi selv har købt. Jeg glææææder mig sådan til at se om Bimmeren forsat vokser som den skal. Det er vist lige dele glæde og spænding over at se Bimmeren igen, som nervøsitet for om han nu er vokset/vokser som han skal!

Jeg har taget 9 kg på nu!! Argh... det er liiiige i overkanten synes jeg, men på den anden side så er det slet ikke inde i mit verdensbillede at overveje at skære ned på kalorierne pt! Jeg er SÅ sulten. For første gang i mit liv så har jeg slet slet ikke lyst til rugbrød. Jeg vil have rigtig mad eller boller! Derudover så er jeg vist blevet afhængig af kage!  Plus at der er jo tanken om at Bimmeren ikke får helt nok mad derinde, så derfor kan jeg også bare mærke at jeg sådan har behov for at spise rigeligt, så det i alt fald ikke er "min" skyld at der ikke kommer næring nok igennem! Og så er der jo lige bækkenløsningen som gør at jeg ikke rører mig særligt meget i forhold til hvad jeg plejer! Hmm.. Jeg har vist besluttet at kiloerne må komme som de vil, og så må jeg kigge på det efter fødslen!

Min bækkenløsning har jo været status quo længe, men her den sidste uge har det udviklet sig, og er blevet radikalt værre. Desværre. Jeg håber at jeg nu kan holde denne "grad" i mange uger frem endnu! Jeg kan ikke gå så meget længere, og jeg får seriøst ondt i ryggen/bækkenet af at sidde bænket til forelæsninger på Uni. Hmm... Godt der kun er 15 uger tilbage. Jeg er så glad for at det har gået fint indtil nu!

Nå. laaaaang opdatering herfra! Er det ikke snart tid til frokost

Knus og kram herfra!

Anmeld

6. oktober 2010

Kats

100 dage…   Wauw…!!
Altså nu måtte jeg jo også lige tælle… og jeg har vist 104 dage til termin.
Vi havde allerede lavet sådan en fin ”klip-af-uge-kalender”…
Og selvom det er lidt fjollet, så har været sådan en skøn følelse, hver gang man måtte klippe en uge af
Måske jeg snart skal ændre den til en ”klip-af-dag-kalender” ?

Hvor er det fedt, at I endelig er flyttet - og næsten på plads…
((selve udpakningen er jo bare tiny hiccups ))  - sådan da…  !
Men stress nu ikke dig selv, bare nyd, at de ydre rammer er på plads, og at du efterhånden kan gå rigtig i baby-mode  Og håber i øvrigt ikke, at du er øm for længe - stakkel.

Knus

Anmeld

6. oktober 2010

Diana...

DK skriver:

Ihhh nu ER i flyttet! Jamen, så skal du jo til at starte shop-amok? Var det ikke sådan at aftalen med Jens var? Jeg kan godt forstå at du har følt at det hele har stået lidt på stand by indtil at i var flyttet! Uhh og nu er det jo nu! Og under 100 dage tilbage! Vildt! Det føltes dælme som længe siden at vi var lykkelige da vi nåede til uge 12, he he!

Jeg har 105 dage tilbage i dag! Jeg er liiige gået ind i uge 26, dvs. jeg er 25+0 i dag! Det er dælme crazy! Også fordi der jo så nu kun er 3 uger til 3. trimester! Mikkel går meget op i det der med hvornår jeg er højgravid! Han vil sådan gerne vide hvornår jeg er højgravid, det er åbenbart en stor milepæl for ham når jeg sådan er "højgravid". Jeg har prøvet at forklare at det er sådan lidt et svævende begreb, og at der altså ikke er nogen regel for at NU er man højgravid. Så jeg tror vist at han indtil videre har slået sig til tåls med at det er man i 3. trimester, selv om det vist liiige er tidligt nok, he he

Jeg mangler nu at købe 10 ting til Bimmeren så er alt klart! Altså, man kan jo altid købe flere legesager og mere tøj, men altså. 10 ting til så har vi alt hvad vi har brug for og lidt til! Uhh det er såå skønt for min indre control-freak at det hele sådan snart er på plads!

Om 21 dage skal vi til 2. JDM besøg og for første gang snakke hjemmefødsel med jordemoderen (det ville hun ikke tale om til 1. besøg). Uhh det bliver altså så spændende at se/høre hvordan og hvorledes!! Og om 24 dage skal vi til den vækstscanning som vi selv har købt. Jeg glææææder mig sådan til at se om Bimmeren forsat vokser som den skal. Det er vist lige dele glæde og spænding over at se Bimmeren igen, som nervøsitet for om han nu er vokset/vokser som han skal!

Jeg har taget 9 kg på nu!! Argh... det er liiiige i overkanten synes jeg, men på den anden side så er det slet ikke inde i mit verdensbillede at overveje at skære ned på kalorierne pt! Jeg er SÅ sulten. For første gang i mit liv så har jeg slet slet ikke lyst til rugbrød. Jeg vil have rigtig mad eller boller! Derudover så er jeg vist blevet afhængig af kage!  Plus at der er jo tanken om at Bimmeren ikke får helt nok mad derinde, så derfor kan jeg også bare mærke at jeg sådan har behov for at spise rigeligt, så det i alt fald ikke er "min" skyld at der ikke kommer næring nok igennem! Og så er der jo lige bækkenløsningen som gør at jeg ikke rører mig særligt meget i forhold til hvad jeg plejer! Hmm.. Jeg har vist besluttet at kiloerne må komme som de vil, og så må jeg kigge på det efter fødslen!

Min bækkenløsning har jo været status quo længe, men her den sidste uge har det udviklet sig, og er blevet radikalt værre. Desværre. Jeg håber at jeg nu kan holde denne "grad" i mange uger frem endnu! Jeg kan ikke gå så meget længere, og jeg får seriøst ondt i ryggen/bækkenet af at sidde bænket til forelæsninger på Uni. Hmm... Godt der kun er 15 uger tilbage. Jeg er så glad for at det har gået fint indtil nu!

Nå. laaaaang opdatering herfra! Er det ikke snart tid til frokost

Knus og kram herfra!

Altså jeg er lidt skuffet over vi ikke har fået et kopi af din indkøbs liste. 

Vi har lige købt barnevogn og nyt puslebord og lidt tøj og jeg ANER ikke hvad jeg mangler eller om jeg mangler noget ha ha og nå du så skriver 10 ting hmm jamen min liste (som jeg ikke har) har aldrig været på 10 ting så kan du lige hjælpe mig lidt her griner 

Jeg tror altså også det den bedste måde at gøre det på, at kiloene må man tage kampen med efter stedet for at gå i graviditeten og være nervøs for hvor meget man tager på og om man nogen sinde kommer af med dem igen tror godt det kan påvirke en lidt, synes jeg jeg kan læser ud fra andre indlæg her inde omk vægt. Jeg har slet ikke kunne spise rugbrød under graviditeten og jeg ELSKER normalt rugbrød. 

Åhh hvor træls med din ryg at det er blevet være kan man ikke gøre noget for at hjælpe det lidt? Men kan absolut godt føle dig i det med at sidde og gå. det kan jeg næsten heller ikke dog er det ikke bækkenløsning jeg har, jeg er bare blevet for hurtig stor så mine muskler ikke kan følge med.

Ha ha frokosten er spist her for hmm 51 min siden  rester fra i går mørbrad i fad  Og nu der ikke nok til i aften 

Knus

Anmeld

6. oktober 2010

IAH

Hej hej

Jeg er virkelig kommet i tanker om, hvor hurtigt det hele går under en graviditet. Jeg troede tiden ville føles meget mere langtrukkent, end den har gjort.. Efter uge 12 har det jo været helt hverdagsagtigt.

Jeg mangler stadig utrolig meget praktisk før termin... Indkøb, børneværelse etc. Men jeg tager det forholdsvis afslappet. Det vigtigste er kommet i hus nu og jeg har det rimelig godt fysisk. (Har taget 5,5 kg på) 

Heldigvis stoppede min begyndende bækkenløsning, men jeg tror det vil dukke op igen, når jeg her i weekenden skal ud at køre på tværs af Danmark for at besøge familie i Nordjylland.. Så må jeg ligge på bagsædet eller noget andet opfindsomt.

Jeg vil gerne vise min runde mave til familien... Næste gang jeg besøger dem, er det jo med en lille dreng på armen. Det er jo et kæmpeskift, der på den måde venter forude!!

Iben 

Anmeld

6. oktober 2010

piadas

Hold da op - tiden flyver bare!

Jeg synes også lige vi allesammen var så glade for, at nu var vi i hvert fald ovre uge 12 og nu kunne det kun gå fremad...og det er jo faktisk ved at være lang tid siden!

Her går det også stille og roligt. De store ting er på plads (barnevogn, puslebord, tremmeseng osv.), så mangler vi bare nogle småting, men der skal jo også være lidt at lave, når jeg går på barsel! Nå, ja - og så lige børneværelset! Vi har haft huset til salg i lidt over 3 uger og der sker bare nada! Vi vil i gang med at bygge nyt, så der går jo nok lige et par dage, før børneværelset er klar - og vi begynder i hvert fald ikke at bygge noget som helst, før vores gamle hus er solgt!

Har I forøvrigt styr på, hvornår I går fra? Jeg har nemlig ikke selv den endelige dato på plads, for jeg vil gerne gå på barsel lillejuleaften, så jeg slipper for at arbejde i dagene mellem jul og nytår (og der er jo 4 dage i år)...min chef synes jeg skal gå fra til nytår, men nu må vi se, hvad det ender med!

Jeg fejler stadig ikke noget - jeg har haft en rigtig nem graviditet indtil videre, men sådan har det også været de andre to gange. 7-9-13! En gang imellem lidt halsbrand, men det går væk lige så hurtigt, som det kommer uden jeg behøver gøre noget.

Vand i benene er der heller ikke så forfærdeligt meget af endnu. Kun lidt om aftenen men ikke noget der generer.

Min akilleshæl er så min vægt...puha jeg tror, der er røget 10 kg. på nu, men vores vægt er (heldigvis) gået i stykker, så jeg er ikke blevet vejet i næsten 2 uger, og da stod den på +8 kg. Æv, æv - og jeg havde lige tabt mig 19 kg. inden jeg blev gravid...

Men alt i alt går det godt - jeg synes, det lyder til, at der er flere af jer, der har det meget værre end mig.

Anmeld

6. oktober 2010

piadas

Diana... skriver:

Altså jeg er lidt skuffet over vi ikke har fået et kopi af din indkøbs liste. 

Vi har lige købt barnevogn og nyt puslebord og lidt tøj og jeg ANER ikke hvad jeg mangler eller om jeg mangler noget ha ha og nå du så skriver 10 ting hmm jamen min liste (som jeg ikke har) har aldrig været på 10 ting så kan du lige hjælpe mig lidt her griner 

Jeg tror altså også det den bedste måde at gøre det på, at kiloene må man tage kampen med efter stedet for at gå i graviditeten og være nervøs for hvor meget man tager på og om man nogen sinde kommer af med dem igen tror godt det kan påvirke en lidt, synes jeg jeg kan læser ud fra andre indlæg her inde omk vægt. Jeg har slet ikke kunne spise rugbrød under graviditeten og jeg ELSKER normalt rugbrød. 

Åhh hvor træls med din ryg at det er blevet være kan man ikke gøre noget for at hjælpe det lidt? Men kan absolut godt føle dig i det med at sidde og gå. det kan jeg næsten heller ikke dog er det ikke bækkenløsning jeg har, jeg er bare blevet for hurtig stor så mine muskler ikke kan følge med.

Ha ha frokosten er spist her for hmm 51 min siden  rester fra i går mørbrad i fad  Og nu der ikke nok til i aften 

Knus

Hej Diana!

Du kan se min huskeliste her, som er stykket sammen af lidt forskellige indlæg herinde fra + hvad jeg selv synes, men der kan jo altid rettes i den!

https://www.baby.dk/debat/65307pi1/1--kvartal-2011/huskeliste-til-baby.aspx

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.