Sparemad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. oktober 2008

Monica

Jeanne skriver:

Rachel Ray har en hjemmeside med billig og sund mad til de fattige i USA. Det smager skide godt. Har prøvet det meste og kan godt holde det til billig penge

http://www.yum-o.org/recipe_search.php

Ja det er sgu da en fænomenal side:0)
Den skal i den grad studeres mere nøje og har allerede lagt den ind som favorit på puteren....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2008

Christinahr

Hold kødfrie dage - her spise suppe eller grød

Handl grønt på grønttorvet

Fyld fryseren når der er rigtige tilbud

Frys rester

Køb frossen kylling i stedet for frisk

Handl i Ladi eller lidl (det man kan få der)

Anmeld

22. oktober 2008

tascia

linemus skriver:

Hvordan lever vi så billigt som muligt mad-mæssigt, men samtidig sundt og nærringsmæssigt korrekt? Hvad er billigt at lave til aftensmad?

Og er der en, der har en opskrift på rugbrød, som er børnevenligt at tygge for små 1 årige? Dvs. blødt uden store kerner.

Andre spare-mad-tips?

Knus Line

jeg vil anbefale at købe en bagemaskine! ja det koster selvfølgelig noget til at starte med, men det kan klart betale sig! jeg køber en pakke rugbrødsblanding til omkring 18 kr. og der er til 2 brød! og så er det mindst ligeså lækkert som det man køber hos bageren, hvis ikke bedre... samtidig så bruger maskinen mindre strøm end hvis man tænder ovenen! og så er det jo super nemt, vand og blanding i maskine og så fortager jeg mig ikke mere før det er færdig bagt og skal ud af maskinen

et andet tip ved fx. kødsause, så brug kun det halve kød og hak fint løg, gulerødder, sguash bladselleri eller andre grønsager (gerne den dobbelte mængde af kødet) så får du både grønsager, sparer på kødet..

og så hørte jeg lige at rema1000 i øjeblikket var en af de billigste lavpris supermarkeder, den overgik både fakta og netto

//Natascia

Anmeld

22. oktober 2008

Rasmine

Trold skriver:

[citat][f][småt]charlottekri skriver:[/småt][/f] det skal lige siges at hvis man tager i rema 1000 kan man få en pose frosne grøntsager til en 10'er... det er vel ikke alverden??[/citat] Lige i mit tilfælde skal vi køre næsten 15 km for at komme til en Rema 1000 så bliver det hurtigt for dyrt... Men nej alverden er det da ikke... Men jeg handler somregel i fakta da det ligger tæt på og er billigt... Men synes nu sjældent der er råd til grøntsager alligevel...

Synes jeg så en undersøgelse, hvor man havde undersøgt hvilke butikke som var billigst og hvilke som var dyrest.
Fakta lå vist i den dyre ende, og Rema i den billige.
Hulans, kan ikke huske hvor jeg så den.

Anmeld

22. oktober 2008

Rasmine

tascia skriver:

jeg vil anbefale at købe en bagemaskine! ja det koster selvfølgelig noget til at starte med, men det kan klart betale sig! jeg køber en pakke rugbrødsblanding til omkring 18 kr. og der er til 2 brød! og så er det mindst ligeså lækkert som det man køber hos bageren, hvis ikke bedre... samtidig så bruger maskinen mindre strøm end hvis man tænder ovenen! og så er det jo super nemt, vand og blanding i maskine og så fortager jeg mig ikke mere før det er færdig bagt og skal ud af maskinen

et andet tip ved fx. kødsause, så brug kun det halve kød og hak fint løg, gulerødder, sguash bladselleri eller andre grønsager (gerne den dobbelte mængde af kødet) så får du både grønsager, sparer på kødet..

og så hørte jeg lige at rema1000 i øjeblikket var en af de billigste lavpris supermarkeder, den overgik både fakta og netto

//Natascia

Hvad er det for en bagemaskine?
Og kan alle dele komme i opvasker?
Kan den lave frannere også?

Anmeld

22. oktober 2008

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Mebach: det var Esktra Bladet - vi handler også i Rema og det bliver altid billigere der, end hvis vi handler samme madplan i Netto... Så vi er glade for Rema, der ligger ca. 100 m fra os

Anmeld

22. oktober 2008

tascia

Hvad er det for en bagemaskine?
Og kan alle dele komme i opvasker?
Kan den lave frannere også?

den jeg har hedder bagemaskinen.dk og er købt i bilka til 600 kr.

den kan skam også lave alm. hvid franskbrød, grovbrød etc. og så kan den også bruges til kun at ælte og så kan den lave marmelade! og prikken over i'et, så kan du time den så når man vågner søndag morgen kan der være friskbagt brød

Hjemme hos os bliver den mest brugt til rugbrød (syntes ikke franskbrødet smager helt så godt som bagerens) men ikke dårligt selvfølgelig...

eneste minus er at der kommer 2 huller i brødet der hvor dejkrogene har siddet, men det er jo ikke noget der betyder noget for smagen etc.

tror ikke den kan komme i opvaskeren, men det er heller ikke nødvendigt, for det er med slip-let belægning så det er minimalt hvad der sidder af rester i formen bagefter. krogene kommer jeg nogengange i.

Har hvertfalde ikke fortrudt mit køb

//Natascia

Anmeld

22. oktober 2008

Rasmine

Årh, det er jo et oplagt julegaveønske.
Det der med friskbagt brød, søndag morgen lyder sgu lækkert!

Anmeld

22. oktober 2008

Christinahr

Vil lige hjælpe tascia med at give et vink for bagemaskinen. Vi har også sådan en fra bagemaskine.dk - dog købt i elgigangten, men den er bliver flittigt brugt. Specielt i weekenderne er det dejligt at vågne til varmt nybagt brød...ahh

Anmeld

22. oktober 2008

Plysbjørnen

Mebach skriver:

Trold skriver:

[citat][f][småt]charlottekri skriver:[/småt][/f] det skal lige siges at hvis man tager i rema 1000 kan man få en pose frosne grøntsager til en 10'er... det er vel ikke alverden??[/citat] Lige i mit tilfælde skal vi køre næsten 15 km for at komme til en Rema 1000 så bliver det hurtigt for dyrt... Men nej alverden er det da ikke... Men jeg handler somregel i fakta da det ligger tæt på og er billigt... Men synes nu sjældent der er råd til grøntsager alligevel...

Synes jeg så en undersøgelse, hvor man havde undersøgt hvilke butikke som var billigst og hvilke som var dyrest.
Fakta lå vist i den dyre ende, og Rema i den billige.
Hulans, kan ikke huske hvor jeg så den.

Det skal nok komme der hen efter, men jeg må ærligt tilstå at jeg synes det billige går lidt af Rema når man skal rejse med bus 15 km hver vej, foruden at jeg skal gå ca 1 km når jeg kommer til den by den ligger i... Her har jeg ca 1 km til Fakta og ja det er til at overkomme for mig... Så må jeg betale lidt mere for varerne, det går nok...

Betina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.