Sparemad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juli 2008

Plysbjørnen

charlottekri skriver:

det er folk med røven fulde af penge der handler i f.eks bilka... (ikke noget ondt ment ;))
jeg kan fylde en indkøbsvogn til randen i rema 1000 for ca. 800 kr... det kan man aldrig i bilka (også selvom vognene var lige store...)
(H)

ja sikkert nok men nærmeste Bilka ligger ca 100 km væk så nej det er ikke der jeg handler...

Det eneste jeg ikke køber i Fakta er bleer de er fra Aldi (5 km væk) og kød bliver købt i Kvickly (men det er så fordi jeg synes det er bedst).

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2008

charlottekri

det er også helt fint;) jeg er bare fan af rema... :$ de har deres egen serie, der hedder landlord og flere gange synes jeg faktisk at deres produkter er bedre end dem der måske er 3 gange dyrere...
og ja, jeg har også engang handlet i aldi, men jeg synes bare at der er nogle ting de mangler...
(H)

Anmeld

30. juli 2008

Becks

Super best er også ret så billig, og har mange af deres egne vare til 5 - 10 - 15 - 20 - 25 - 30 kr...
Og deres grøntsager er billige og gode...
Men ellers som Eva skriver, årstiden grøntsager er billige og go´e :D

Knus (H)

Anmeld

30. juli 2008

smokie

Lidl er bestemt heller ikke dyr og gode varer har de også og styr på deres butik den roder aldrig:D der handler jeg en del...

Knus Smokie

Anmeld

31. juli 2008

Helle30

Kødsovs, farsbrød og gryderetter kan proppes med grønt, så man næsten skammer sig. Når jeg laver sådanne retter, så kører jeg masser af gulerødder, løg, kål, broccoli og andre "faste" grøntsager til smadder i foodprocessoren. Herved opdager manden nemlig ikke, at retten indeholder, efter hans mening, angstprovokerende grøntsager.
Iøvrigt er jeg ret sikker på, det er samme fremgangsmåde, Dolmio anvender - men til en anden kg. pris;)
Bliver det lidt for mistænksomt i smagen, tilsætter jeg en boullionterning. - Så er den ret forklædt:D(C).

Jeg plejer at handle i vores lokale vejboder. Der er altid frugt og grønt i sæson, - det er dansk, - der er som regel rimelige priser, - det er høstet samme dag, - og det smager af noget. Desuden har jeg betænkeligheder ved at servere noget, som selv efter 14 dage ved stueteperatur stadig ser så friskt ud som den dag, jeg købte det+o(. Sådan noget frugt og grønt er de ret gode til at producere i bl.a. Holland og Spanien.

- Helle, grøntsagsluskeren(C)

Anmeld

31. juli 2008

Kvindemin

Det er da super billigt at køre til en rigtig grønthandler. Der kan man da snildt købe frugt og grønt ind til en uge af gangen, til en hel familie. Til meget meget få penge. Vi vil også gerne både sparer og spise sundt, og jeg prøver så vidt muligt at lave madplan for en uge frem (om det lykkedes for os eller ej:P) Men så kan man planlægge nogle af 'de samme ting', eller mad med de samme råvarer og lign. Pita brød, pastasalat, slankegryde (med kål, løg, gulerødder, oksekød, salt og peber - det er KANON), Kyllige filleter med salat og lign. :) Lnus

Anmeld

1. august 2008

Astrid P

Der er ind imellem tilbud på 2 kg hele frosne kyllingelår, så fås de helt ned til 25 kr. Der er vist 6-7 stykker i, og de er STORE. Det er rigeligt med et lår pr. voksen, også til sultne mænd!
Jeg plejer at lave dem så de bliver langtidsstegt ved lav temperatur i en lille smule vand, så bliver de superlækre, meget møre og dejligt saftige. Med en lækker grøn salat til, eller årstidens grønt (blomkål, broccoli whatever...)

Ellers kan jeg huske at vi altid havde en ugentlig grød/brød-dag da jeg var barn og finanserne var små. Det var faktisk ret lækkert... Så fik vi enten risengrød, havregrød eller rugbrødsmadder til aftensmad. Det er jo superbilligt...

KH Astrid

Anmeld

1. august 2008

Skovurt

Billig mad... Tja det er faktisk svært, for det kommer helt an på hvor man bor - de forskellige butikker har et meget forskelligt udvalg, og prisleje synes jeg.

Nu bor jeg i Ørestad, med Bilka tættest på - hvor jeg før var vant til at bo i Nordvest med en fakta og en føtex rundt om hjørnet, og jeg vil skyde på at vores dagligvare indkøb er steget men omkring 10% - altså udover det som priserne i sig selv er steget.

Herhjemme er noget som frikadeller, karbonader, kødsovs, chili con carne og kylling (fra frost) noget af det billigste tror jeg :)
Og som der også er nævnt, så "Pump" farsen til div retter med (billige)grøntsager. Hvidkål/spidskål og gulerødder går til det meste, og kan tilsættes i ret store mængder uden at gøre noget "skidt" for smagen.

Jeg kigger mig som regel om i butikken, for at finde billige produkter (det kan være tilbud, eller sågar "sidste salgsdato varer") og så tilrettelægger jeg menuen efter det :p

Anette

Anmeld

1. august 2008

Balderson

Super best's eget mærke, så kan man komme langt med pengene ellers så er det steder som Netto, Fakta og Aldi vi bruger for tiden.. Handler aldrig i Bilka, det ligger så også for langt væk til at vi lige gider at starte bilen på det, når man de andre steder bare kan cykle derned... Pitabrød, frikadeller med alt muligt (har prøvet med gulerødder, pesille, æbler osv.) Kødsovs er altid et sikker hit.. Det kan vi sagtens få 2 dage i træk, men så er det som regl med pasta den ene dag og kartoffelmos den anden... Gryderetter mums :) og kylling og kalkun er et sikker hit herhjemme... Vi har valgt at ligge vægt på grøntsager, frugt og økomælk så selvom det kan være dyrt, så vil vi hellere spare på andre ting... Så det er ikke lige Lambi toiletpapir vi køber eller store bøffer fra slagteren... Mvh

Anmeld

3. august 2008

1977

Profilbillede for 1977
Rachel Ray har en hjemmeside med billig og sund mad til de fattige i USA. Det smager skide godt. Har prøvet det meste og kan godt holde det til billig penge

http://www.yum-o.org/recipe_search.php

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.