at blive sat igang

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.323 visninger
13 svar
0 synes godt om
5. oktober 2010

quar20

Hej alle.

Ville høre hvordan reglerne er omkring at blive sat igang før tid?

Kan man forlange at blive sat igang eller har man absolut ingen inflydelse på den beslutning?

Er der en grænse for hvor langt man skal være henne for at blive sat igang eks. uge 37..

Jeg spørger af REN NYSGERIGHED - absolut intet andet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2010

roenlund

Jeg har ingen anelse, men jeg kan dagtens følge din nysgerrighed :-) Det er heller ikke relevant her da jeg tror på at han ikke kommer før han er klar og at det er at skabe rav i den at prøve noget andet...

Anmeld

5. oktober 2010

Ann.

Niks - det kan man ikke forlange.

Det skal være en gyldig grund. F.eks. svangreskabsforgiftning i svær grad.

Altså - det skal være noget alvorligt, for mor, barn eller begge.

Anmeld

5. oktober 2010

Trine89

Er det ikke også noget med at man vil blive sat i gang hvis man går 14 dage over termin???

Anmeld

5. oktober 2010

quar20

Nå for søren - ja for kunne ikke lige finde noget om det på nettet..

Ja man kan hurtigt få nogle spørgsmål i hovedet når man sidder og læser diverse artikler osv

Anmeld

5. oktober 2010

quar20

Trine89 skriver:

Er det ikke også noget med at man vil blive sat i gang hvis man går 14 dage over termin???

Jo der tilbyder de at man blir sat igang...!!

Anmeld

5. oktober 2010

Trine89

quar20 skriver:

Jo der tilbyder de at man blir sat igang...!!

hihi, mente jeg nok 

blev lige et øjeblik i tvivl...

Anmeld

5. oktober 2010

SaNiNa

quar20 skriver:

Hej alle.

Kan man forlange at blive sat igang eller har man absolut ingen inflydelse på den beslutning?

Er der en grænse for hvor langt man skal være henne for at blive sat igang eks. uge 37..

Du har som udgangspunkt ikke noget at skulle have sagt.

Men jeg tvang dem til a sætte mig igang da min krop var ved at stå af, men hele graviditeten var osse var et helvede og kl 12 under min fødsels kunne jeg ikke mere og det endte også med et ks fordi vores søn stod så skævt (hvilket jeg ikke fatter de opdagede før)

jeg var 41+1 dag jeg blev sat igang

Anmeld

5. oktober 2010

rebbesen

ja der skal vist være en rimelig god grund til at blive sat i gang,

jeg kan måske få det tilbudt pga jeg får store børn, min yngste søn blev født 3 uger før termin og vejede 4,5 kg, så hvis det er en på samme størelse denne gang er det måske en mulighed sagde JM

Anmeld

5. oktober 2010

misslea

quar20 skriver:

Hej alle.

Jeg spurgte min jordemor i fredags, da jeg jo nu er gået over tid, og derfor spurgte jeg til, ,hvornår og hvordan og hvorledes i forhold til igangsættelse!!! IKKE fordi jeg vil sættes igang før tid, men bare for at vide, hvordan proceduren er!!!

Hun sagde, at når man er 41+3 kommer man til undersøgelse på hospitalet (sådan er det i hvert fald dér, hvor jeg skal føde)! De undersøger, hvordan bebs har det, hvor modnet man er, hvor langt nede bebs ligger og de generelle sundhedsundersøgelser. Dér vil man også få en tid til igangsættelse, hvis ikke selv, man når at blive sat igang! Dette sker tidligt 42+0, hvis alt ellers ser sundt ud!!

På fredag vil hun evt. løsne mine hinder (40+4), og det håååber jeg sådan vil hjælpe!! Men håber selvfølgelig, at jeg er gået i fødsel inden da.. hehe!!

fra Lea

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.