Anonym skriver:
tak for svar tøser.
i har helt ret i jeg skal til at gøre noget for mig selv. Det er bare svært med 4 unger, en mand og et job der er en del flere timer end alm fuldtid også det ligger på de tidspunkter de gør. Der udover er jeg ekstrem dårlig til at sætte mig selv i første række og generelt sige nej når jeg bliver spurgt om jeg kan/vil hjælpe og rigtig god til at få røv dårlig samvittighed. Jeg føler jeg sidder fast i et kæmpe sort hul og ikke kan komme fri og videre, det er svært at forklare det. Jeg føler det som et nederlag at jeg ikke kan klare det hele, at folk ser ned på mig. At jeg har noget ekstra at bevise fordi jeg er så ung, har så mange børn allerede og vejer så meget for meget, jeg er jo den type der "normalt" går på kontanthjælp og ikke vil/gidder/kan lave noget men det passer jo ikke og føler jeg har en masse at skulle bevise, men jeg er jo lige så god som alle andre. Giver det her overhovedet nogen mening noget af det her?
Åh, søde du. Først får du lige et kæmpe kram

Det giver fuldt ud mening, det du skriver. Jeg kan sagtens sætte mig i dit sted langt hen ad vejen. Kæmper for at nå det hele, så ingen skal pege fingre ad mig og sige "hun skulle da vist være stoppet efter nr.3"

Og modsat dig, så er jeg IKKE i job, men går hjemme på barsel. Så jeg bliver helt forpustet af at læse om alt det du skal nå. Det er der simpelthen ingen, der kan klare!! Heller ikke en superwoman!
Nu har du fået krammet - nu får du sparket. Du bliver nødt til at sige fra overfor din arbejdsgiver. Jeg kan godt forstå, du får dårlig samvittighed over det, når I kun er I to, men det er HANS gesjæft - ikke din. Du er bare ansat. Og med alt det arbejde, du lægger i det job, så kan du sagtens med god samvittighed sige nej engang imellem og forlange at få ferie og weekender. Det er da fint, at han gerne vil afsted med sine børn, men skal det så gå ud over dine børn?? Det er stadigvæk HAM, der er ejeren - ikke dig.
Som de andre skriver, så må du tænke på dig selv. Du kommer i første række, for hvis du er glad, så gør du dine børn glade. Så får du overskuddet til at være den, du gerne vil være. Når du prioriterer dig selv over jobbet, så prioriterer du også du familie. Hvad er vigtigst: dit job eller din familie?
Kan du snakke med din arbejdsgiver? Er han til at snakke med? Bide skammen i dig (den DU ser, ikke alle de andre, husk det) og sige, at du er bange for at gå ned med flaget, hvis forholdene ikke bliver bedre? Han har jo heller ikke lyst til, at du bliver sygemeldt, så det er med at få det standset, inden det kommer så langt.
Kæmpe kram, Line