P76 skriver:
Hej,
Jeg her helt ny herinde. Jeg er snart 34 og har nu i over et år været igang med projekt gravid, og jeg har efterhånden brug for at snakke med andre i samme situation. Der sker simpelthen ingenting..
Jeg har været igennem 6 IUI-D behandlinger samt 2 korte IVF behandlinger. Om nogle uger skal jeg igang med en lang IVF behandling, og hvis ikke dette virker, så tror jeg nok, jeg vil have svært ved at komme videre i projektet.
Den eneste som ved noget, er min søster. Hun støtter mig fuldt ud og har været med på klinikken til ægudtagning osv.. Vi snakker også en del om det, men hun har også sit eget liv med en lille søn og mand, så jeg vil heller ikke "belaste" hende for meget.
Min arbejdsplads ved ikke noget, jeg tror ikke helt min (mandlige) chef kan sætte sig ind i det. Måske burde jeg nok sige noget, for det påvirker efterhånden humøret en del, og jeg ved at de hormoner i den lange behandling er noget kraftigere (åbenbart kommer man i kunstig overgangsalder), så mine kolleger vil nok kunne mærke noget. Men det er bare for privat til at jeg har lyst til at delagtiggøre dem i det.
Umiddelbart fejler jeg ikke noget, som skulle umuliggøre at jeg kan blive gravid, og lægerne kan heller ikke lede efter noget, for som de siger, så ved de ikke helt, hvad de skal kigge efter. Der er ikke nogen umiddelbar forklaring.
Er der nogen herinde, som har været igennem det samme? Jeg har sådan brug for at få håbet tilbage og tro på det igen.
Jeg håber at høre fra jer.
Jeg har slet ikke set dit indlæg før. Ellers havde jeg svaret.
Vi er MANGE herinde efterhånden, som har taget det valg, du har taget. Der er også nogle, hvor det ikke lykkes til at starte med.
Jeg bliver altid meget praktisk i sådanne situationer: Hvor i landet bor du? Hvilken læge går du hos osv.
Jeg har lært én ting. Der er KÆMPE forskel på lægers evner inden for fertilitetsbehandlig.
Jeg får rigtig meget ondt af dig, når jeg læser dit indlæg. Det må være så ubeskrivelig hårdt, at gå med det alene - og kun dele med sin søster. Det fylder jo ALT i ens liv.
Da jeg var i behandling, besluttede jeg mig for, at jeg ikke ville IVF. Så ville jeg vente nogel år. Jeg er 32 år. Det er simpelthen en behandling, som både fysisk og psykisk er så hård, at jeg ikke ville turde gøre det alene i første omgang.
Håber, du ser indlæggene selvom det er længe siden, du har skrevet din tråd.