jobskifte og barsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. oktober 2010

Louise mortil4

Anonym skriver:

I forhold til min kontrakt med mit nuværende job, kan jeg ikke bare starte på et nyt. Det må jeg ikke. Men jeg er sikker på at de vil lade mig gå med det samme. De får ikke noget ud af at vente til 1. dec. Jeg er der jo ikke, og de udbetaler mig ikke løn pt-

Det job du arbejdede på 27 timer, var det et job du havde inden din barsel? Og var det et fuldtidsjob. For man kan jo godt vende delvist tilbage til en fuldtidsstilling - det ville også være en mulighed hvis jeg vendte tilbage til mit nuværende job. Men jobbet her er ikke mere end 20 timer ugentligt. Og eftersom min barselsdagpenge er baseret på mit arbejde, hvad så hvis jeg ikke er på barsel fra noget arbejde - for jeg vil jo arbejde de 20 timer.. forstår du hvad jeg mener?

Jeg tror ikke de begynder at trække i din løn (barselsdagpenge) da de oplysninger de bruger er på baggrund af den indtægt du havde inden, det tror jeg ikke de går ind og laver om på, det gjore de ikke ved mig i hvertfald.

Det job jeg startede på var nyt altså et jeg fandt da jeg gerne ville igang igen efter barsel og "kun" på de 27 timer da jeg malkede hver nat (fra 21 til 00.30) 2 uger om måneden så selv om jeg rigtigt havde flere timer i den uge jeg arbejdede delte kommunen det selv ud over alle 4 uger så det blev til 27 timer om ugen ca.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2010

Anonym trådstarter

Hr netop talt med dagpengekontoret på kommunen. Det er eddermaneme smart at man kan være på barsel fra et job man har sagt op  Jeg kan godt starte nyt job 20 timer ugentligt, og så fortsætte med at være på barsel de 17 timer, og modtage barselsdagpenge for dem, fordi jeg havde et 37 timers job da min barsel startede  Har også undersøgt mine muligheder for at modtage su de sidste tre måneder af året, og det kan jeg også! (selvfølgelig ikke på samme tid - må vælge en mulighed) Så økonomien i det her er på plads.

Så mangler jeg "bare" at mg-moren siger ja (hun havde igår lydt interesseret, men ville lige vende tilbage idag), og selvfølgelig at jeg får jobbet... argh, hader usikkerhed! Nu vil jeg bare ha' det!

Anmeld

5. oktober 2010

Kaufie

Anonym skriver:

MEN Mette, var der ikke noget med at du kom på delvis barsel igen, da du startede dit nye job??? Det synes jeg at kunne huske.. Jeg tænker at jeg jo stadig har ret til barsel, men det jeg ikke kan greje inde i mit hoved er, at jeg jo nu får barselsdagpenge baseret på mit job (min normale løn), men hvad nu hvis mit job ikke er mere end 20 timer... aj, jeg fatter det ikke. Ved du hvad jeg spørger om overhovedet?    Tænker at ringe til kommunen imorgen - de må vide det - jeg ville bare gerne vide det nu!

Jo, jeg startede i en 30 timers stilling i januar - og fik lavet aftale om at de ansatte mig på 37 timer mod at jeg var på barsel (forældreorlov) de sidste 7 timer om ugen, så jeg lønmæssigt får for de 30 timer de havde råd til at give mig. Jeg får dog pension for de 37 timer. Jeg får så barselsdagpenge fra kommunen for 7 t/uge.

Nu hvor jeg så går på barsel igen, bliver min stilling nedsat til 30 timer igen, da man ikke kan være på både gravid- og forældre orlov på samme tid.....

Anmeld

5. oktober 2010

Kaufie

Anonym skriver:

Hr netop talt med dagpengekontoret på kommunen. Det er eddermaneme smart at man kan være på barsel fra et job man har sagt op  Jeg kan godt starte nyt job 20 timer ugentligt, og så fortsætte med at være på barsel de 17 timer, og modtage barselsdagpenge for dem, fordi jeg havde et 37 timers job da min barsel startede  Har også undersøgt mine muligheder for at modtage su de sidste tre måneder af året, og det kan jeg også! (selvfølgelig ikke på samme tid - må vælge en mulighed) Så økonomien i det her er på plads.

Så mangler jeg "bare" at mg-moren siger ja (hun havde igår lydt interesseret, men ville lige vende tilbage idag), og selvfølgelig at jeg får jobbet... argh, hader usikkerhed! Nu vil jeg bare ha' det!

for at alt flasker sig!

Anmeld

6. oktober 2010

linemus

Ej, hvor er det spændende Har du hørt mere fra MG-mor og job? Nu er jeg jo vildt nysgerrig efter at have læst tråden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.