Hej piger,
Jeg er ano pga. uopsagt stilling og man ved jo aldrig hvem der læser her, men i må jo egentlig gerne vide hvem jeg er...
Nå, sagen er, at jeg er på barsel. Jeg er normalt studerende med fuldtidsarbejde, og skulle tilbage til mit arbejde efter nytår. Jeg har idag været til en jobsamtale, og mener selv at det gik rigtig godt. Jeg vil næsten gå så langt at sige at hun gav mig jobbet - HVIS jeg kunne starte på mandag
Jeg fik fremstammet at jeg først har institutionsplads til 1. dec., og kan opsige mit arbejde pr. 1. december. Hun sagde at hvis jeg først kunne pr. 1. dec. ville det nok ikke blive mig, da der var andre gode kandidater til stillingen, så hun ville gerne at jeg undersøgte mulighederne for at starte tidligere, og gerne på mandag, og så ringede til hende imorgen, hvorefter hun ville træffe sin afgørelse. Og jeg vil rigtig gerne have det job...suk..
Det økonomiske: Jeg modtager barselsdagpenge nu. Men er vist også "studieaktiv" - dog uden nogen fag. Hvad er mulighederne for delvis barsel??? Det nye job er kun 20 timer ugentlig. Skal man være medlem af A-kasse for at være på delvis barsel? Altså de 17 timer hvor jeg ikke arbejder. Eller kan jeg mon få su de sidste 2-3 mdr af året? Fremtiden ville være at jeg skulle have min løn for de 20 timer på arbejde, samt su 8 mdr om året, som er det jeg ville kunne få.
Det praktiske: Mit barn har jo først vuggestueplads pr. 1. dec. Men måske kan en pige fra min mødregruppes mor passe mit barn de 20 timer ugentligt. Hun laver vist ikke noget, og er god til børn. Jeg har aldrig mødt hende, men kan rigtig godt lide pigen fra min mødregruppe. Mit barn er snart 7 måneder. Ville i gøre det?
Jeg har jo ikke fået jobbet, men hun bad mig jo om at undersøge mulighederne for at kunne starte på mandag. Og det ville være et GULD-job for mig i fremtiden. Ingen transport tid (det ligger 3 km. fra mit hjem, så jeg kan cykle dertil), det muliggør at jeg hurtigere kan færdiggøre mit studie, jobbet er top-flex - kan komme og gå som jeg vil, bare jeg når deadlines, mulighed for at arbejde hjemmefra, og det er en spændende branche... Det skulle bare først være om 2-3 mdr...
Hvad siger i til alt dette?
Anmeld