til jer som har fået KS eller skal have.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

407 visninger
6 svar
0 synes godt om
4. oktober 2010

Rebecca86

hej jeg er 33 uger henne, og min prinsesse ligger med numsen nedad jeg ved godt hun kan nå at vende sig endnu, da der jo er 7 uger tilbage, men jeg er bare nervøs for hvis hun ikke gør. jeg bryder mig ikke om tanken om KS , at ligge der i vågen tilstand mens nogle åbner min mave , jeg tror jeg går i panik. hvor lang tid tager det egentlig ? operationen.

jeg vil sååå gerne føde normalt, da man så kan få baby op til sig med det samme og man ikke skal til at opereres bagefter og syes sammen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2010

Ryberg

Puha, da jeg var gravid var de eneste ting jeg kørte i mit hoved var, at jeg ikke ville have kejsersnit, have epidural blokade og kateter......

Men da det gik lidt galt under min fødsel med drengens hjerterytme blev det så akut kejsersnit, og bedøvelsen var epidural og jeg fik lagt kateter

MEN, det går "hurtigt" og de er professionelle og man er i bedste hænder, troede det ville være værre end det egentlig var... og er idag SÅ glad for at jeg var vågen imens, da man kan følge med i hvad der sker...

Fra jeg fik lagt epiduralen til bettemand var ude gik der ikke engang 10 minutter..... det er det bagefter der tager lidt tid, nok ca. 30 minutter, der er jo en del lag der skal syes

Ved "normal" kejsersnit, får du jo din bebs at se næsten med det samme, din kæreste/mand får jo den lille, og så kan du sige hej.... og tror også det er en utrolig dejlig oplevelse i sig selv...

Men skal vi ikke krydse fingre for at hun vender sig om ?

Anmeld

4. oktober 2010

Rebecca86

tusinde tak for dit svar men gjorde det så ikke meget ondt bagefter ? smerterne ? ..

kateter ? uha det viste jeg ikke man skulle have sat op. Av !

Anmeld

4. oktober 2010

Skouboe

Nederst på side 4 i denne tråd har jeg beskrevet mit PKS pga. UK og lagt nogle billeder ind.

https://www.baby.dk/debat/64530pi4/kejsersnit/er-bange-for-det-kejsersnit.aspx

Anmeld

4. oktober 2010

Skouboe

Rebecca86 skriver:

tusinde tak for dit svar men gjorde det så ikke meget ondt bagefter ? smerterne ? ..

kateter ? uha det viste jeg ikke man skulle have sat op. Av !

Kateter er ikke særligt rart at få lagt op, men værre er det heller ikke. Det skal du også have hvis du får en epidural under fødslen.

Ved PKS venter de ofte med kateteret indtil du har fået lagt blokaden, og så mærker du den ikke.

Anmeld

4. oktober 2010

saxa

Jeg har 2 AKS bag mig (og bliver der en 3.gang er jeg tvunget til PKS)

Men har KUN gode erfaringer med det.. Det har været nogle gode oplevelser, til trods for at de var akutte...

Du mærker absolut intet - synes hverken epidoral eller kateter er forfærdelige at få lagt.. men nu har jeg også begge gange haft veer - så har nok ikke mærket det på samme måde.. Det eneste du mærker under operationen er at de "rykker" en del i dig - men det er ikke ubehageligt på nogen måde. Ved ikke hvor lang tid det tager - andet end det går hurtigt fra de starter til bebsen er ude.. Vil sige fra start til slut tager det nok max 20min.. (Uden at være sikker på min udtale)

Jeg har begge gange fået mine børn op til mig lige efter de er kommet ud.. Og igen efter de har fået tøj på - da der jo er koldt på operationsstuen..

Anmeld

4. oktober 2010

britt

hey

jeg har for 14 dage siden fået min lille prinsesse ved pl ks da hun sad op, jeg har på ingen måde følt ubehag eller været utryk under operationen. for 3 år siden fik jeg også et pl ks ved min søn da han også sad op og heller ikke der har der været noget. Man mærker at de rumstere rundt i maven men intet ubehageligt eller smerter. Det har taget ca en time hver gang fra start til slut, og jeg har været på benene dagen efter igen været på smerte stillende de første dage men ikke så ondt at jeg ikke kunne holde det ud. Jeg vil ikke råde dig til at føde med numsen først da hovedet er det største og kan få svært at få ud til sidst. Synes ikke du skal være nervøs ved et ks, da lægerne er super dygtige og er der 100 % for dig i al fald på sønderborg sygehus. mvh majbritt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.