Ivf -Agility

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

272 visninger
7 svar
0 synes godt om
29. juli 2008

Hyner

Jeg var ingen af delene:))
Jeg var en af de mange frivillige hjælpere, som ofrede sig i den bagene sol.
Men næste år regner jeg atærkt med at jeg er blevet en kanon fører at Basse og jeg kan stille op... Det så i hvert fald meget sjovt og lokkende ud..

Vil du også igang men den nye lille vovse, når den en dag bliver gammel nok???

Krams Henriette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2008

ivfmarie

Hej! Øv at jeg ikke var med - jeg havde garanteret spottet dig right on!?
Jeg regner skam med at skulle hærge konkurrencebanerne til næste efterår, hvor Ferrero er 1½ år. Og jeg glææææder mig!
Og jeg glæder mig også til at se dig og Bassen! ;)

Anmeld

30. juli 2008

Astrid P

Marie, jeg hægter mig lige på tråden her...
Sagen er at jeg godt kunne tænke mig at gå til en form for træning med vores Otto. Han er 3½ nu, og har tidligere gået til hyggetræning i ½ års tid med min mand lige da vi fik ham for 1½ år siden. Han er meget interesseret i at lære, og jeg tror han ville have rigtig godt af at gå til træning og blive stimuleret på den måde. Men hvilke muligheder er der? Jeg er nok ikke til sådan noget konkurrence-noget (selvom man jo aldrig kan vide om man kunne blive bidt af det), men det skal heller ikke bare være sådan noget med at lære tricks hvor hunden kan lukke skuffer og rulle rundt! Kan du ikke lige oplyse mig lidt - og evt. anbefale steder i Århus hvis du skulle kende sådan nogle... Så er du en sveske! (på den fede måde, ikke som en runken blomme...)

KH Astrid

Anmeld

30. juli 2008

ivfmarie

Hejsa Astrid...

Jamen, jeg vil jo selvfølgelig anbefale Agility! En meget underholdende sport for både hund og hundefører. Og det udføres på alle planer, så man behøver bestemt ikke have konkurrence-ambitioner. Men faktisk er netop agility en meget begynder-venlig konkurrencesport... Der er ALTID plads til fork der kvajer sig og bliver disket - i stort set ALLE agilityklasser bliver mindst 1/3 af deltagene disket 8D.

Jeg har snust lidt til agilitymuligheder i dit område, og kom frem til at Odder Dch nok er det bedste bud:
http://www.odder-dch.dk/index_hvem_er_vi.htm

Spørg endelig mere!

Anmeld

30. juli 2008

Astrid P

Tak Marie, det ser rigtig spændende ud! Tror du det vil være bedst at starte med lydighedstræning først? Otto lystrer de mest almindelige kommandoer og kommer når man kalder, han går jo nærmest aldrig i snor herude på landet. Men når der er andre hunde kan han være svær at kalde til sig fordi han synes de er SÅÅÅ spændende at snakke og lege med... KH Astrid - måske kommende agility'ist?

Anmeld

30. juli 2008

ivfmarie

Det er en god ide med lydighed først, eller kombineret med.
Man får alstå mest ud af træning når man har rimelig kontrol over hunden.
Ellers vil jeg foreslå dig i det mindste at have følgende på plads inen I starter:
- at kunne lægge/afdække ham på kommando - og han skal blive til du giver ham fri. Det er nødvendig at kunne "lægge hunden fra sig" når man gennemgår øvelser og flytter forhimdringer
- Han skal lystre en bliv-kommando. Om det så er stående, siddende eller liggende, han skal bare blive når du siger det. Det SKAL kunne lade sig gøre at hunden venter med at springe til fører ber om det.
- Han må ikke rende fra dig hver gang han ser andre hunde. Det sker selvfølgelig - det er jo kun hunde vi har med at gøre, men det må ikke være hver eneste gang han er fri - så forstyrrer det både din og de andres træning for meget. Et tip: Når I går tur og møder andre hunde, så hav en godbidder i en knyttet hånd, som du selv lader ham pille ud af hånden en ad gangen mens I går forbi den anden hun. Når I har gjort det nok gange, så vil han helt automatid søge dig (din hånd) når I møder en anden hund. Og husk, at I ikke behøver hilse og lege med ALLE hunde I møder... det er ok bare hilse med et nik, og så pænt gå videre.

Kors.. man kan godt mærke at jeg har sommerferie fra trænergerningen... nu fik du lige den lange smøre 8D

Marie - faretruende tæt på en morfar!!

Anmeld

30. juli 2008

Hyner

Ja sort kasket og rød ryg, så er det mig:)) Men det kunne da ha været fedt hvis du var i det sønderjyske... Jeg har jo snøft, trods alt snøft, ikke mødt nogen af jer endnu:'( Men det bliver der også lavet om på den 4. oktober8D Krams Henriette

Anmeld

30. juli 2008

Hyner

Astrid, jeg vil nu også varmt anbefale agility. Det er sååå sjovt for både hund og ejer.. Jeg startede selv i efteråret og både Basse og jeg er helt vilde når det bliver torsdag aften.
Basse er lige blevet 4 og han har kun gået meget lidt til lydighedstræning. Ellers kan han jo det almene sit dæk bliv og ja alle de ekstra knustner:P Men jeg må så sige at han er blevet utrolig meget mere lydhør og nem at få til at lystre efter vi er startet på agility... Men han nyder det også, og yder alt, ALT hvad kan kan..
Og et ekstre plus er da at, efter 1 time til 1½ times træning er han færdig som gårdsanger... Det er så godt slt blive naturligt træt:D

Krams Henriette -der synes du kraftigt skal overveje at begynde dennne formidable sport(C)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.