Mme gør glad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. oktober 2010

TineA

SussieThyssen skriver:

hvis jeg var dig, så ville jeg give ham noget MME uden dårlig samvittighed, på den tid hvor han plejer at blive ekstra sulten.
og du kan også sagtens begynde at give ham lidt vælling til natten, så I får en god søvn alle sammen.
Han har alligevel fået det vigtigste fra dig.
Og vi er bare ikke alle sammen gode ammere.

Jeg havde en veninde, der havde masser af mælk, men der var ingen kraft i den. Hendes barn blev ganske enkelt ikke mæt.
Da hun gik over til MME, fik hun verdens gladeste unge.
Pøj pøj med det.

Kærligst
Sussie

Han får også MME et par gange dagligt, specielt om aftenen når der ikke er så meget gang i min mælk. Men han virker bare så meget mere tilfreds med MME. Men nu har vi bestemt os for, at jeg ammer ham ved begge bryster, og vækker ham når han falder i søvn der og hvis han stadig er sulten derefter., ja så må han få noget MME.

Men fra nu af får han MME inden sengetid - så vi kan sove lidt mere end 1-2 timer af gangen.

I går fik han MME kl 20.30 og vågnede først kl. 5!! Der var han til gengæld også sulten

Men jeg takker for svar og de gode råd..

Tine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2010

TineA

Carina1977 skriver:

jeg havde samme problem med min søn da han var lille. Han bare skreg og skreg, og jeg fik intet søvn. Så begyndte jeg at supplere op med mme og så fik jeg en glad dreng, der sov igennem. Jeg gjorde så det at jeg ammede først, og så fik han en flaske mme bagefter. Sådan fungerede det i 6 måneder, og så gad han ikke ammes mere.

Det er så rart at høre andre der har det som vi selv har det herhjemme ! Vi gør lige præcis som du skriver - det startede i går og det går allerede MEGET bedre

Tak for svar !

Anmeld

4. oktober 2010

TineA

Tulle28 skriver:

Hvor gammel er han? Det lyder i mine ører som om det er et appetitspring han har gang i. Hvis du vil fortsætte med at amme, så ville jeg ikke begynde på MME, men bide tænderne sammen og amme videre... Man føler sig som Nora Malkeko, men altså, jo mere du ammer, jo hurtigere sættes produktionen op. Du risikerer at han afviser brystet, når du begynder på flasken.

Knus Tulle

Han er 5 uger på onsdag. Han har, som sagt, fået MME siden dag 1, fordi han ikke ville spise hos mig og derfor fik vi suttebrik, som vi stadig bruger. Jeg ammer ham fuldt, men er nødt til at supplere op, da han stadig er sulten når jeg er "tom".

Anmeld

4. oktober 2010

TineA

mullesmith2 skriver:

Jeg ved ik så meget om det men, jeg ville nok bare give ham begge dele, først brystet og så måske bare lidt mme bagefter som "dessert"  Ved ik om man kan eller må det?

Det begynder vi i hvert fald at gøre - altså hvis han stadig er sulten efter at have spist hos mig

Anmeld

4. oktober 2010

Skouboe

Du kan evt. give ham et "drømmemåltid" inden I går i seng. Tag ham forsigtigt op og stik en flaske i munden på ham. Han skal bare være vågen nok til at sutte, og når han er færdig lægger du ham så ned igen så han kan sove videre. 

Det er en rigtig god måde at købe lidt mere sammenhængende nattesøvn på.

Anmeld

5. oktober 2010

TineA

Skouboe skriver:

Du kan evt. give ham et "drømmemåltid" inden I går i seng. Tag ham forsigtigt op og stik en flaske i munden på ham. Han skal bare være vågen nok til at sutte, og når han er færdig lægger du ham så ned igen så han kan sove videre. 

Det er en rigtig god måde at købe lidt mere sammenhængende nattesøvn på.

Det er måske ikke en helt tosset idé - det må afprøves på et tidspunkt

Anmeld

5. oktober 2010

Skouboe

Tine2104 skriver:

Det er måske ikke en helt tosset idé - det må afprøves på et tidspunkt

Vi gjorde det konsekvent med vores store pige. Hun sov igennem fra hun var 2 måneder. Det er en fantastisk ting.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.