Mme gør glad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.068 visninger
16 svar
0 synes godt om
3. oktober 2010

TineA

Hej piger

Nu er den gal igen - nok mest i mit hovede?  Den unge mand er sulten konstant og hele tiden og jeg sidder med brysterne fremme fra kl. 15-16 til 23 om aftenen, William spiser, kun afløst af bleskift og hyl.

I fredags havde jeg min første fri-aften og mormor skulle passe ham - jeg havde malket ud hele ugen. Han fik min mælk fredag aften og sov bare igennem (typisk at han gør det, når jeg er ude)

Dagen efter skulle min mælk kasseres og der var derfor ikke nok af min egen mælk til at fodre ham, derfor fik han MME. Og aldrig har drengen haft det bedre og været gladere. Han smilede, hyggede og gad "lege" med os og sov to rigtig gode lure, græd kun da der var gevinst i bleen eller han var sulten. Aldrig har han været nemmere.

Jeg ammede ham så igen fra i går aftes, og gæt hvem der var vågen hver anden time i nat og gæt hvem der har skreget (og jeg mener SKREGET ikke grædt) heeeeele dagen.

Er det mig der er bims, eller er der ikke gang i min mælk?

SP var her fredag og han vejer det han skal og udvikler sig fint, så umiddelbart burde min mælk være ok? Det skal også siges, at lillemanden fra dag 1 har fået erstatning til at supplere op med - omkring 100 ml dagligt.

Jeg er bare i vildrede - aner ikke om jeg skal indstille amningen eller hvad jeg skal gøre? Håber på nogle råd og evt. lignende historier ...

Tine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2010

TineA

Ingen der har prøvet noget lignende?

Anmeld

4. oktober 2010

bette

måske det er et appetit spring han har gang i.. 

hvor meeget kan du malke ud når det er? for så kan du jo se om du har nok mælk til ham..

Anmeld

4. oktober 2010

SussieThyssen

bette skriver:

hvor meeget kan du malke ud når det er? for så kan du jo se om du har nok mælk til ham..

hvis jeg var dig, så ville jeg give ham noget MME uden dårlig samvittighed, på den tid hvor han plejer at blive ekstra sulten.
og du kan også sagtens begynde at give ham lidt vælling til natten, så I får en god søvn alle sammen.
Han har alligevel fået det vigtigste fra dig.
Og vi er bare ikke alle sammen gode ammere.

Jeg havde en veninde, der havde masser af mælk, men der var ingen kraft i den. Hendes barn blev ganske enkelt ikke mæt.
Da hun gik over til MME, fik hun verdens gladeste unge.
Pøj pøj med det.

Kærligst
Sussie

Anmeld

4. oktober 2010

mullesmith2

Jeg ved ik så meget om det men, jeg ville nok bare give ham begge dele, først brystet og så måske bare lidt mme bagefter som "dessert"  Ved ik om man kan eller må det?

Anmeld

4. oktober 2010

Carina1977

jeg havde samme problem med min søn da han var lille. Han bare skreg og skreg, og jeg fik intet søvn. Så begyndte jeg at supplere op med mme og så fik jeg en glad dreng, der sov igennem. Jeg gjorde så det at jeg ammede først, og så fik han en flaske mme bagefter. Sådan fungerede det i 6 måneder, og så gad han ikke ammes mere.

Anmeld

4. oktober 2010

Tulle28

Hvor gammel er han? Det lyder i mine ører som om det er et appetitspring han har gang i. Hvis du vil fortsætte med at amme, så ville jeg ikke begynde på MME, men bide tænderne sammen og amme videre... Man føler sig som Nora Malkeko, men altså, jo mere du ammer, jo hurtigere sættes produktionen op. Du risikerer at han afviser brystet, når du begynder på flasken.

Knus Tulle

Anmeld

4. oktober 2010

TineA

bette skriver:

max 110 ml - det er så også hvis jeg ikke har ammet 5-6 timer

Anmeld

4. oktober 2010

LouiseNielsen

Tine2104 skriver:

max 110 ml - det er så også hvis jeg ikke har ammet 5-6 timer

For mig lyder det heller ikke af meget....

Altså jeg kunne amme Mathias også faldt han i en god søvn... Ca 3 timer efter var jeg nød til at malke ud hvis han stadig sov, og der kunne jeg som oftest malke 130 ud af HVERT bryst.... Dvs 260 i alt...

Men jeg har også begge gange haft rigtig meget mælk...

Jerg syntes at hvis det fungere godt for jer og give ham noget mme også, så skal du gøre det..... Men du skal være indstillet på at det KAN VÆRE han så vil afvise brystet når han finder ud af flasken er nemmere, men det er jo det man må tage med... Og hvad gør man ikke for en glad dreng, jeg ville i hvert fald ikke være i tvivl....

Kram

Anmeld

4. oktober 2010

Corn

Det lyder også for mig som appetitspring. De er nemmest klaret ved at hoppe under dynen med bebs og blive der til der er fyldt op i tankene igen... (siger jeg, der bare slet ikke har tid til at klare det på den måde, sådan er det nok bare med nummer tre)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.