Hvor store er jeres majbabyer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. april 2011

linemus

dorthemus skriver:

Runa har stagneret længe, men hun er også en småtspiser og meget pernitten med hvad hun spiser...der er virkeligt meget hun ikke spiser  Jeg er enormt bekymret for hun spiser slet ikke i vuggestuen selvom hun nu har gået der i tre uger

Øv, det er ikke sjovt, når de ikke vil spise Det må være meget frustrerende. Men du ammer hende stadig meget, gør du ikke? Måske ved hun bare, hvad der er godt Og mon ikke hun ville spise lidt mere, hvis hun var sulten? Sofie er godt nok altædende (hun er den mindst kræsne af alle vores fire unger), men hun har da aftener, hvor hun ikke får noget, fordi hun leger med maden og undersøger tyngdekraft osv. Måske Runa er i en jeg-er-ikke-så-sulten-periode kombineret med en hvad-sker-der-mon-med-maden-hvis-jeg-smider-den-på-gulvet-periode?

Øv, med vuggestuen også Er hun ellers ikke glad for at være der?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2011

dorthemus

linemus skriver:

Øv, det er ikke sjovt, når de ikke vil spise Det må være meget frustrerende. Men du ammer hende stadig meget, gør du ikke? Måske ved hun bare, hvad der er godt Og mon ikke hun ville spise lidt mere, hvis hun var sulten? Sofie er godt nok altædende (hun er den mindst kræsne af alle vores fire unger), men hun har da aftener, hvor hun ikke får noget, fordi hun leger med maden og undersøger tyngdekraft osv. Måske Runa er i en jeg-er-ikke-så-sulten-periode kombineret med en hvad-sker-der-mon-med-maden-hvis-jeg-smider-den-på-gulvet-periode?

Øv, med vuggestuen også Er hun ellers ikke glad for at være der?

Det stikker desværre meget dybere end det du nævner, som jo ellers er helt normalt for alderen

Hun spiser kun skemad, altså grød og varm mad..dog ikke lige så meget som med grød. HUn spiser intet hun selv skal spise; ingen brød, frugt, grønt, kiks, frugtstænger, ost, kage, is sågar...hun sidder bare og ødelægger det eller smider det på gulvet.

Hun er simpelthen slet ikke nysgerrig mht mad, men putter gerne legetøj, avispapir, blade o.lign. i munden...bare ikke mad!"

HUn spiser derfor en meget ensidig kost...ja jeg ammer hende, men max tre gange dagligt og ikke om natten længere.

I fredags ringede de halv et og bad mig hente hende fordi hun græd og de ikke kunne trøste hende. Hun spiste hverken noget til formiddagsfrugt eller frokost...til trods for at hun var tydeligt sulten og åd da vi kom hjem. Dvs ingen mad mellem 8 og 13

HUn har haft sit eget mad med hjemmefra, men nej tak...jeg er ved at gå ud af mit gode skind

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.