phuuuuuu... det er store ord og tanker du beder om - men jeg kan sagtens forstå dig, og vil gerne prøve at "hjælpe" lidt.
Selvfølgelig er der ligeså meget kærlighed til den næste - det kommer helt automatisk, som et knips med fingeren. På nogen områder er der faktisk mere kærlighed til den lille ny, fordi der virkelig er tale om et hjælpeløst lille væsen (ifht den stooore én man har i forvejen) og sådan et lille pus vækker altså noget i en mor - også mere end det gjorde ved det første barn hvor alting jo var nyt og enormt overvældende.
Og så er der andre ting som man elsker den store utrolig meget for - alene bare det at de nu pludselig får titlen storesøster/bror løfter kærligheden til nye dimensioner. Og de store bliver jo større, og de lærer at tale - og så skal jeg love for at der bliver noget at elske... nu kommer der vilje og personlighed, and you gotta love it!
Det er selvfølgelig ikke lutter lagkage... for man har kun de samme to arme, og de samme 24 timer i døgnet, som lige nøjagtigt passede til ét barn - og det skal nu strække til to små opmærksomhedshungrende puslinger.
Mit råd her er: Hellere 1 times koncentreret leg på børneniveau, end 3 timer med Hmmm og Jaaa, det var godt nok flot, mens mor skeler til comp, fjernsyn, telefon og madlavning. Den ene time er godt givet ud - ungerne får stillet deres "du-og-jeg"-behov, og kan bedre acceptere at mor er fraværende bagefter.
Personligt føler jeg tit at jeg "sylter" Malte, Freja er jo bedre til at udtrykke hvad hun vil - og det er nemt at give efter og hjælpe hende fremfor Malte der bare er utidig. Jeg trøster mig med at sådan har det altid for ham - han har aldrig været enebarn.
Nu er jeg jo heldivis så priviligeret at jeg har én af hver slags, så jeg kan fuldstændig uden at lyde skamrose min datter og fortælle hende at hun er den allerstebedste pige i hele verden en mor kunne tænke sig, og Malte er den dreng mor elsker allerhøjst i hele verden!
Skulle jeres barn nr to blive endnu en pige - så må du jo bare benytte store/lille-søster i stedet når dine unger skal voldroses til de brækker sig! :D
Man har endnu ikke hørt om nogen der er blevet så kede af nr to, at den er blevet puttet tilbage igen 8(
Hvis ikke det kunne lade sig gøre med flere unger - tror du så at Lisbeth med glæde i stemmen ville melde sig under fanerne som gravid igen?
Jojo, BM - I kan sagtens rumme et barn mere - ja sikkert en flok!
Kærlige tanker fra en mor til to - der elsker begge mine unger lige højt (L)
Anmeld