Det er på låret jeg skal stikke mig....lige ind i musklen. Jeg har prøvet noget andet medicin tidligere, men det blev taget fra mig igen, fordi mit stofskifte kom fuldstændigt i uorden, og det er ikke sundt for kroppen. Der skulle man kun stikke lige under huden, og det kunne jeg knapt nok mærke. Der skulle jeg kun stikkes een gang om ugen. Er træt af at jeg ikke kunne tåle det.
Fordelen ved det medicin jeg skal have nu, er så at der ikke er voldsomme symptomer forbundet ved det. Man kan kun opleve hudirritation der hvor man stikker, samt en midlertidig hjertebanken. Ved den anden medicin jeg fik, havde jeg influenzasymptomer i ½ dag.
Jeg vil gerne lære at stikke mig selv, men bare det at skulle kigge ned på nålen mens man presser den ind, lyder skræmmende i mine øjne....får det helt dårligt ved tanken. Må prøve at se om jeg kan overvinde min frygt, for som sagt giver det mig lidt mere frihed. Medicinen er også vigtig for mig....jeg vil gerne blive ved med at have det så godt med min sygdom som jeg har nu. I december måned røg jeg i en kørestol pga. stort attack...den kom jeg så ud af igen i maj måned, og nu går jeg næsten lige så godt som dengang. Min neurolog mener at min sygdom ikke vil vise sig så kraftig, hvis jeg får det medicin. Måske kan tanken om at ryge i kørestol igen, få mig til at overvinde min frygt for at stikke mig selv. For det er godt nok det sidste jeg ønsker mig lige nu.
Når den tid kommer vil jeg snakke med hjemmesygeåplejersken om hun kan hjælpe mig med at lære at stikke mig selv....for i bund og grund er det egentlig mit ønske.
Tak fordi i lyttede og 1000 tak for jeres svar 
Anmeld