Need some air!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. oktober 2010

twinboys

Glæder mig til at høre fra dig søndag om i fik en samtale og blev enige om disse ting..

Pøj pøj pøj herfra

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2010

mullesmith2

Shibby skriver:

A little bit pissed..

Min kæreste deler sin søn på en 50/50 ordning med sin x.

Vi har ham mere end hun har. Det er os der betaler for overtøj,fodtøj,frisør osv selvom hun får børnepenge hver 3 måned til at sørge for at han rent faktisk har de ting.

Indtil videre har det bare været et irritationsmoment som vi ikke har gjort noget ud af. Pt er vi igang med at renovere HENDES og min kærestes lejlighed da den skal sælges.

Helt ærligt så har vi brugt en del penge på materialer og brugt en masse tid på at klare det her! Indtil videre har vi fået værdien til at stige med 40.000 kr og det er vi stolte over

-Vi var desværre så stressede at en forkert sæk med tøj røg ud. I den sæk var Lucas regntøj fra exit 

Det kneb med penge de sidste dage af september eftersom det meste er gået til lejligheden.

Og her er problem 1:

Peter ringer til christina og spørger om lucas kan få regntøjet med hjemme fra hende af da vi er kommet til at smide det væk i alt vores stress og forvirring. Hun får jo tøjet tilbage når hun skal have lucas igen om søndagen-men hun svarede nej!  what the fuck..Nej.. Hvordan kan hun overhovedet sige nej!!

Peter graver lidt i det og ender med at småråbe i telefonen. Lige pludselig fortæller christina at hun ikke har overtøj til ham for de penge hun får hver 3 måned ikke går udelukkene til lucas,-men indgår i hendes budget. Fair nok. Meen hvis ikke lucas har hvad han skal bruge,-og vi har ham mere end hende,og vi betaler for alt i forvejen-hvorfor skal lucas så have bopælsadresse ved hende? Det burde sgu være ved os hans adresse var når vi sørger for alt?!

Måtte trække penge fra budgetkontoen for at købe nyt regntøj til lucas. Kan sgu ikk lide tanken om at han skulle fryse eller blive våd og ville satme ikke tillade at han manglede noget. Havde sgu troet at hans mor uden problemer ville sige

" Ja selvfølgelig. Han får det jo med hjem igen så det kan han da godt"..Mne nej. Hun lader ham hellere mangle diverse og fryse. Børnehaven er også opmærksomme på problemet mht til tøj,overtøj og støvler ect.

Tager med ud og aflevere lucas søndag. Håber lucas mor og hendes kæreste gider tage sig tid til at tale med os over noget kaffe eller lign. Det her skal fikses.

Kan tydeligt mærke spændingerne og lucas er desværre gammel nok til at forstå hvad der foregår. Han stiller en masse spørgsmål og vi kan tydeligt mærke at han er helt bevidst omkring hvad han har ved hvem og hvornår.

Hver aften ligger han og knuger sin vuffi indtil sig og spørger mig om han ikk nok må blive her :`) Vil jo gerne have ham her!! Men syntes ikke det er et godt tegn. Han skal have det godt ved både far og mor. X fingre for at christina og hendes kæreste gider tale med os søndag

LUFT!

Tak fordi du læste med

Ej hvor frustrerende. Håber da også i får snakket om det, det er bare ikke nemt at have delebørn. Er selv bonusmor til en på 4 og jeg hader nogen gange at være den der bare står på sidenlinien og ikke har så meget at skulle have sagt overfor hans mor. Han er mest hjemme hos hans mor og det var noget min kæreste valgte også for at give ham et lidt mere fast sted at bo istedet for så mange flythan skulle og har været igennem siden de gik fra hinanden. Men vi har ham hveranden torsdag til mandag og det fungere sådan set meget godt. Vi har ikke sådan overflod af penge for tiden da vi jo venter tvillinger og der er gået en masse til udstyr og så røg vores naturgasfyr lige så det var lige 32.000kr til nyt der som blev sat op igår faktisk. Og ellers er vi lige flyttet i hus for 7mdr siden så der har jo være nok at bruge penge på her på det sidste. Men selfølgelig skal der være råd til vintertøj men det er bare ikke det aller dyreste vi kan købe, og det troede vi sådan set heller ikke at hans mor ville kunne efter som hun lider af købemani og skylder rigtig rigtig rigtig mange penge væk... Men hun skriver til min kæreste om vi ikke vil betale halvdelen af vintertøjet og jo selvfølgelig vil vi det men ikke hvis det koster flere tusinde kroner som det vil gøre når det er hende der skal vælge hvad det skal være! Men altså jeg kan jo være ligeglad med hendes økonomi men når man ik har penge så kan man altså heller ikke bare købe de dyre mærker og det er sku ikke en faliterklæring at købe billigere tøj det er nærmest en sejr at man i det mindste har indset man ikke har råd til det dyre tøj. Men tror hun blev lidt sur og skrev bare til min kæreste at han kunne jo bare give det han ville så skulle hun nok selv betale resten. Altså så må hun jo om hvor meget hun vil bruge på det vintertøj udover altså.

Jeg tænker da at når mine twinboys skal have vintertøj engang så skal de ikke have noget meeega dyrt bare fordi det hedder noget eller fordi det er en flot farve, de skal bare have noget der holder dem varme og tørre og det tror jeg da faktisk at en flyverdragt fra bilka gør ligesågodt som så mange andre modeller, men altså det kan være jeg bliver klogere

Anmeld

2. oktober 2010

Carina1977

Altså jeg ville nok mene at det kun var fair, hvis hun betalte alt tøj til drengen, når nu hun får alle børnepengene. Hun kan da sige nok så mange gange at børnepengene indgår i budgettet, men drengen skal da have regntøj alligevel. Så hvis hun f.eks. havde 5000 kr. at leve for, så burde hun jo hive et bestemt beløb ud hver måned, som gik til drengen...alt hvad han har brug for.

Her har jeg valgt at børnepengene ikke indgår i budgettet. Så når børnepengene kommer, kommer min søn til frisør, han får det tøj/overtøj han har brug for, støvler/sko hvis han mangler osv....på den måde har jeg altid penge til at købe tøj....også hvis der sker noget uforudset. Det der så bagefter er til overs, kan så indgå i budgettet, men jeg gemmer altid lidt, hvis nu han pludselig kommer til at mangle noget.

Nå men nu handler det jo ikke om mig det her  synes det er forkert at hun får alle børnepengene, når hun ikke kan finde ud af at købe tøj til drengen. Regntøj er da en almindelig ting at have derhjemme, og da specielt nu hvor det er efterår.

Jeg synes helt klart at i burde have halvdelen af børnepengene, specielt når i også køber tøj til drengen, og endda mere end hende. hmm hvis det havde været mig, ville jeg ikke finde mig i det. Ved godt man ikke skal skabe krig, men helt ærligt....jeg synes hun har det for nemt. Bare min mening  

Anmeld

2. oktober 2010

VIPpigen

Syntes på nogen punkter i render hovedet mod en mur med dem, det er jo ikke første episode, så lyder som en rigtig god ide at få talt om det (hvis de er villige) I sidste ende er det desværre Lucas det går udover, og noget tyder på han kan mærke det lisom... Men held og lykke med snakken i morgen... Og du ringer bare hvis der er noget Hils familien...

Anmeld

2. oktober 2010

Amso

Bevares. Hver sin mening

Jeg syntes det er rigtig svært at undgå at blive involveret som bonusforældre da jeg har hendes barn 50% af tiden. Vi har snakket sammen over telefonen,ingen problemer der. Men syntes helt klart en snak omkring det hele er på tide. Jeg har et mål om at der bliver fred imellem parterne. Men nu må vi hvad de siger i morgen

Amso,-var det noget i blev enige om uden for statsforvaltningen? For det er sgu skidesmart! Syntes ikke det er enormtdyrt,men ville lette lidt på det hvis ikke vi skulle betale for alt når nu hun får penge fra staten til at sørge for det

det blev vi enige om med det samme det kom på tale, at vi skulle afprøve med en uge af gangen. På trods af der ellers er mange uoverenstemelser hele tiden ang. stort set alt. desværre.

Men hvad med børnepenge, fra farens side. er det noget han stadig giver til barnets mor? For det stoppede vi også med, da vi havde havde freja lige meget jo..

Og hvor gammel er barnet, tænker på daginstition, og sådanne. det skal man også overveje hvis man vil dele de andre penge, at man jo også skal deles om den udgift, hvis ikke han betaler de berømte 1200 kr. til hende selvfølgelig

Det problem havd vi ikke, da min steddatter har adhd og går på specielskole på grund af det, og derfor går kommunen ind og dækker den udgift for os.

Anmeld

2. oktober 2010

Shibby

Han betaler ingen b-penge da de har ham ligemeget

Der er ingen børnehave udgifter da der er friplads af hensyn til lucas. Han har indlærrinbgsvanskeligheder så han går i en specielbørnehave

Ergo,-ingen udgifter udover mad og tøj. Thats it..Så der er masser af penge til at sørge for regntøj,støvler osv

VIP/ Må bare håbe og  Skal jeg nok ^^

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.