Need some air!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. oktober 2010

grinny

Shibby skriver:

Det jo det :/

Christina har efter alt det rod smset at hun har købt noget overtøj til ham. I hope. Bare latterligt at det skal helt ud i hampen før hun gør noget

Hvor meget kan man tillade sig at blande sig som bonusforældre? Vil lucas det bedste men er i tvivl om hvad jeg overhovedet må og hvad jeg ikke må

Helt ærligt tror jeg faktisk ikke du må blande dig overhovedet, medmindre der er vold indblandet, men det er der jo ikke. 

Tror kun det er Peter der har "rettigheder" til at træde ind når der er problemer, men det betyder jo ikke at du ikke kan være med under samtalen, tror nemlig det ville være bedst hvis alle parter er der

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2010

Shibby

Grunden til det,er at hendes kæreste involvere sig pænt meget. Så syntes vi skal sidde os ned og tale om det. For hvis han må involvere sig så meget som han gør,-så må jeg også  Ville være ret relativt at få talt om hvorvidt og hvor meget vi hver især må blande os i tingene mellem de to parter!

-og det er blot en af de ting jeg gerne vil have på plads

Anmeld

2. oktober 2010

Svei

Hvorfor søger I ikke om at få ham fuldtid...ved at man ikke fra statsforvaltningen går ind og laver 7/7 ordning...og ja, når man hører din fortælling kan man jo godt forstå det...tror både barn og forældre har brug for at der er en fast base.

Så jeg ville klart søge om bopælsret og en bedre samværsordning.

Anmeld

2. oktober 2010

Maja88

Shibby skriver:

Grunden til det,er at hendes kæreste involvere sig pænt meget. Så syntes vi skal sidde os ned og tale om det. For hvis han må involvere sig så meget som han gør,-så må jeg også  Ville være ret relativt at få talt om hvorvidt og hvor meget vi hver især må blande os i tingene mellem de to parter!

-og det er blot en af de ting jeg gerne vil have på plads

nu skal du jo huske. At bare fordi de andre børn slår, så må du ikke...

men kan godt se der er behov for en snak. men synes måske det burde være en snak mellem peter og christina kun, da de er jo de primære omsorgspersoner.

Anmeld

2. oktober 2010

Amso

Hvis i som udgangspunkt har ham 50/50, burde børnepengene hver 3. måned deles op så i får det halve??

Det gjorde vi da vi havde min kærestes datter en uge af gangen. For så havde vi lidt ekstra penge at "forkæle" hende med, nu det jo ikke er billigt at have barn.

Anmeld

2. oktober 2010

Shibby

Bevares. Hver sin mening

Jeg syntes det er rigtig svært at undgå at blive involveret som bonusforældre da jeg har hendes barn 50% af tiden. Vi har snakket sammen over telefonen,ingen problemer der. Men syntes helt klart en snak omkring det hele er på tide. Jeg har et mål om at der bliver fred imellem parterne. Men nu må vi hvad de siger i morgen

Amso,-var det noget i blev enige om uden for statsforvaltningen? For det er sgu skidesmart! Syntes ikke det er enormtdyrt,men ville lette lidt på det hvis ikke vi skulle betale for alt når nu hun får penge fra staten til at sørge for det

Anmeld

2. oktober 2010

CmarianN

Shibby skriver:

A little bit pissed..

Min kæreste deler sin søn på en 50/50 ordning med sin x.

Vi har ham mere end hun har. Det er os der betaler for overtøj,fodtøj,frisør osv selvom hun får børnepenge hver 3 måned til at sørge for at han rent faktisk har de ting.

Indtil videre har det bare været et irritationsmoment som vi ikke har gjort noget ud af. Pt er vi igang med at renovere HENDES og min kærestes lejlighed da den skal sælges.

Helt ærligt så har vi brugt en del penge på materialer og brugt en masse tid på at klare det her! Indtil videre har vi fået værdien til at stige med 40.000 kr og det er vi stolte over

-Vi var desværre så stressede at en forkert sæk med tøj røg ud. I den sæk var Lucas regntøj fra exit 

Det kneb med penge de sidste dage af september eftersom det meste er gået til lejligheden.

Og her er problem 1:

Peter ringer til christina og spørger om lucas kan få regntøjet med hjemme fra hende af da vi er kommet til at smide det væk i alt vores stress og forvirring. Hun får jo tøjet tilbage når hun skal have lucas igen om søndagen-men hun svarede nej!  what the fuck..Nej.. Hvordan kan hun overhovedet sige nej!!

Peter graver lidt i det og ender med at småråbe i telefonen. Lige pludselig fortæller christina at hun ikke har overtøj til ham for de penge hun får hver 3 måned ikke går udelukkene til lucas,-men indgår i hendes budget. Fair nok. Meen hvis ikke lucas har hvad han skal bruge,-og vi har ham mere end hende,og vi betaler for alt i forvejen-hvorfor skal lucas så have bopælsadresse ved hende? Det burde sgu være ved os hans adresse var når vi sørger for alt?!

Måtte trække penge fra budgetkontoen for at købe nyt regntøj til lucas. Kan sgu ikk lide tanken om at han skulle fryse eller blive våd og ville satme ikke tillade at han manglede noget. Havde sgu troet at hans mor uden problemer ville sige

" Ja selvfølgelig. Han får det jo med hjem igen så det kan han da godt"..Mne nej. Hun lader ham hellere mangle diverse og fryse. Børnehaven er også opmærksomme på problemet mht til tøj,overtøj og støvler ect.

Tager med ud og aflevere lucas søndag. Håber lucas mor og hendes kæreste gider tage sig tid til at tale med os over noget kaffe eller lign. Det her skal fikses.

Kan tydeligt mærke spændingerne og lucas er desværre gammel nok til at forstå hvad der foregår. Han stiller en masse spørgsmål og vi kan tydeligt mærke at han er helt bevidst omkring hvad han har ved hvem og hvornår.

Hver aften ligger han og knuger sin vuffi indtil sig og spørger mig om han ikk nok må blive her :`) Vil jo gerne have ham her!! Men syntes ikke det er et godt tegn. Han skal have det godt ved både far og mor. X fingre for at christina og hendes kæreste gider tale med os søndag

LUFT!

Tak fordi du læste med

Hvor er det småligt og egoistik. Der går jo så absolut INTET af hende ved, at lade jer låne det regntøj han har hos hende. Det er jo for Lukas' skyld. En ting er hun måske synes det er lidt halv fjollet I kom til, at smide sækken med det andet ud, men en anden ting er da, at hun rent faktisk straffer Lukas! Tsk! Hun skulle skamme sig. Jeg håber I kan får en god snak på Søndag (imorgen?), med ikke for meget mudderkast. Det er så skidt med alt den bitterhed når der står et barn i midten.

Pøj pøj med det!

Anmeld

2. oktober 2010

Shibby

Har ikk lige tænkt på at kaste med mudder ^^

Der ville nemlig ikke være sket noget ved at give ham det med herhen. Problemet viste sig jo at være at christina slet ikke have noget til ham :/ Han ville jo have det med tilbage hvis det var! Så kunne vi havde undgået at pille ved budgetkontoen og først købt et nyt sæt til ham i går. Jeg kan ikke se problemet. Men det kan vi-og børnehaven. Det så langt ude. Tænk at det hele skulle ramle sammen over et sæt regntøj!

Det med sækken var noget røv. Har lige brugt 900 på jakker til os, 130 på en jakke til mikkel og 150 på regntøj med for til lucas. For alt var i den sæk der røg ud Det blev en dyr fornøjelse! Men nu er det overstået

Anmeld

2. oktober 2010

LotteN

øv, sikke da en øv situation at stå i!

jeg troede først det var lidt jalousi der var indblandet - men kan se hun jo så også har en kæreste!
jeg tror jeg ville snakke med dem om at dele børnepengne, for synes ikke det ka nvære rigtigt at hun får dem allesammen, når han bor lige meget ved jer begge og I betaler mere...

håber I finder en løsning på problemet imorgen. Skriv endelig hvad det endte med !

Anmeld

2. oktober 2010

Shibby

Ingen jalouxi. Men frustration og irritation over det her

Skal nok skrive i morgen aften hvad det endte med

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.