sikkerhed ved åbne døre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

451 visninger
7 svar
0 synes godt om
28. juli 2008

Kaufie

Hvordan holder I jeres hjem nogenlunde kølige i varmen? Hvis I da kan det?

Her forsøger vi at lave lidt gennemtræk ved at åbne op til udestue, som er helt åbnet og så fordøren. Vores vinduer kan ikke rigtig skabe ordentlig gennemstrømning - og der er simpelthen ulideligt varmt indendørs, hvis ikke vi har åbnet dørene.

Men så kommer spørgsmålet: hvordan undgår man at de små kravler ud? De åbne døre og verden udenfor virker jo som en magnet. Her har vi brugt gitret fra brændeovnen, men det skal godt nok placeres ret præcist for at kunne klare en lille rusketur.

Har I gitre for dørene, eller hegn udenfor, så de små ikke kravler forbudte steder hen? Og i så fald hvilken slags. Her kan vi ikke helt finde ud af hvilken løsning vi skal vælge - for det skal jo alligevel fungere et par år.

Mette, der hælder til en ombygning af haven med stakit....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2008

Joan ( Smallie )

Her hjemme kan døren i stuen sættes på krog så han ikke kan komme ud og hvis den står helt åben så er der gitter for Sådan en med låge i.

Og så står døren åben ud i værkstedet og så er porten åben og han kan ikke komme forbi mig uden jeg opdager det og vi har heldigvis 2 baggange så det tager noget tid inden han er derude;)

Og så har jeg en vovse der er helt vild god til at holde styr på ham (L)

Han har det dog lidt svært lige i tiden for når mor er gravid skal han jo også passe på mig så han har det bedst hvis vi er samlet.(L)

Men jeg ved ikke lige hvad vi gør når han begynder at gå.

Joan som har det varmt:D

Anmeld

28. juli 2008

Helle30

Jeg åbner ingen døre for tiden, og jeg bliver stiktosset, hvis Niels bare lader dørene stå åbne.
Hvis dørene er åbne, flyver der en masse hvepse ind og holder fest.
Vores hus er bygget af nogle af Holger danskes venner, så murene kan godt holde varmen nogenlude ude i stueetagen. Hvis jeg skal lufte ud, og det gør jeg konstant på 1. sal, sætter jeg nogle vinduer på kip hist og hér. Den har hvepsene endnu ikke filmet.

- Helle

Anmeld

28. juli 2008

Nadi

Vi har en blæser som kører med jævne mellemrum, ellers står alle vinduerne åbne. Det er ca det eneste vi kan gøre heroppe på 2. sal :S Men han lader heldigvis ikke til at være meget mærket af varmen, han sveder bare meget. Men det gør vi andre jo også ;)

-Nadia

Anmeld

28. juli 2008

Mie A

Vi har gitter i terrassedøren, da vi simpelthen ikke kan holde ud at den er lukket. Har købt et hvidt metalgitter i Ikea til 250 kr. - det er sådan et man kan sætte op uden skruer.

Anmeld

28. juli 2008

Plysbjørnen

Vi har sat en træplade op, som bliver holdt fast af Ledningssøm, lav nok til at hunden og os kan komme over, men for høj til at Laura kan komme over...

Betina

Anmeld

28. juli 2008

Tynen

Jeg barrikaderer dørene med alt hvad der er nærheden.

Nogen af dem har vi gitter for, så der er det ingen problem.

Andre steder bliver der sat flyttekasser (Jeg er ved at organisere ting lige i tiden), stole, en klapvogn med bremsen i bund og alt andet godt fra huset - Ja, varme lærer svedig kvinde at tænke :)

Ellers har vi købt sådan en flytbar aircondition fra Harald Skrald - Det hjælper en del hvis man gerne vil have en breake fra insekter m.m.

Anmeld

28. juli 2008

ivfmarie

Jamen vi har det bare pivåbent. Hvis vi er i haven, er Malte med, og er vi indenfor bliver han ved os.
Vi må egentlig være rare at bo ved, trods alt, for hverken hund eller børn stikker af selvom der ikke er noget der forhindrer dem.. (?)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.