Navn til baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. oktober 2010

BellaT

Jeg kan rigtig godt lide Nova. 

Her ombestemte faren sig også. Malia hed Isabell i laaang tid inde i maven. Folk omtalte hende som Isabell. Den kære faster havde endda bestilt navnesutter med Isabell på. Ha Ha.

Men altså, det blev altså Malia. Og det vænnede folk sig da hurtigt til, tror jeg. Tror det er sværere at skifte navn når hun er kommet ud.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. oktober 2010

Mie A

Nova er et smukt navn

Anmeld

3. oktober 2010

Grynt

Nova er et flot navn Men jeg fortrækker nu stadig Agnes!!! Syntes det passer vildt godt sammen med Esther!! Det er navne der efter min mening er fra samme "gruppe" og der syntes jeg Nova falder lidt ved siden af....giver det mening?

Anmeld

3. oktober 2010

Plysbjørnen

Sidder og tænker det samme som Tina, at Nova falder helt ud af "kategori" med de andre navne i har givet jeres børn.

Anmeld

4. oktober 2010

Anja

Tak for svar

Som flere af jer skriver, så falder navnet Nova lidt uden for kategorien af gamle navne som både Elias og Esther er, men synes jo egentligt også at navnet Jonas falder lidt uden for, da jeg tænker på det som et lidt mere moderne navn. Tilgengæld er symbolikken lidt mere sammefaldenden, da Nova betyder "ny" på latin og dernæst også er betegnelsen for en eksplosion på en stjerne  - og Esther betyder "stjerne" på hebraisk. Ved mange synes, at det er lidt fjollet, men det har faktisk generet mig lidt hele tiden, at Agnes betyder "et lam"  - gad godt give mit barn et navn med lidt symbolik eller smuk betydning.

Vi har overvejet navnet nøje de sidste par dage og er så tætte på en beslutning, som vi overhovedet kan komme  - og det bliver altså en Nova.  Selvfølgelig altid med forbehold for at man ændre mening, når man ser det lille vidunder

Anmeld

6. oktober 2010

linemus

Nova passer også godt til Jonas med de samme vokaler

Hi hi - et lam

Anmeld

6. oktober 2010

birgittemarie

Ej, jeg har slet ikke set dette indlæg! Jeg synes selvfølgelig også, at Nova er et fedt navn og jeg synes netop, som du selv skriver Anja, at det er ret cool, at I ikke fortsætter i samme spor med de gamle navne, hvor Agnes jo passede perfekt ind. På den her måde bliver børnene mere deres egne - synes jeg - og ikke så meget en gruppe med samme slags navne. Og som du skriver, får det også Jonas til at høre sammen med resten af flokken.

Overraskende navnevalg og meget bedre symbolik til Esther end det lam der.

Og stort tillykke igen.

Knus Birgitte

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.