hvordan gør i sutteflasker rene?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. september 2010

bette

KittyGirl skriver:

Ja det er engangshansker....

http://www.abenashop.dk/shop/handsker-nitril-pudderfri-208p.html

Du kan også få dem i mindre størrelser

okay tak skal du have 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2010

NatasjaL

jeg har aldrig nogensinde brugt sæbe til sutflaskerne, har hun gjort dem rene med kogt vand

Anmeld

30. september 2010

Ryberg

NatasjaL skriver:

jeg har aldrig nogensinde brugt sæbe til sutflaskerne, har hun gjort dem rene med kogt vand

Jeg startede også med at gøre dem rene i vand.... og brugte groft salt til at fjerne mælkerester.... men i lyset, blev de bare ikke "rene" ... UANSET hvad jeg gjorde...

Så prøvede jeg med sæben... de ser ud som nye- HVER gang ...

Anmeld

30. september 2010

Mi

bette skriver:

hvor mange flasker har du så ? 

Kan ikke helt huske det, det er et år siden hun stoppede med flasken, men mener jeg havde til en dag, ca 6 stk

Anmeld

30. september 2010

Mi

KittyGirl skriver:

Jeg startede også med at gøre dem rene i vand.... og brugte groft salt til at fjerne mælkerester.... men i lyset, blev de bare ikke "rene" ... UANSET hvad jeg gjorde...

Så prøvede jeg med sæben... de ser ud som nye- HVER gang ...

Mine tvillingepiger fik også flaske, og der lavede vi mælk til en dag ad gangen og havde flaskerne stående klar i køleskabet.

Min yngste havde også meget hård mave og hverken syrnet alomin eller lakolose hjalp. Vi fik noget afførende pulver til hende ved lægen. Kan ikke huske hvad det hed. Det er ikke receptpligtigt, men til så små børn skal lægen ind over. Det hjalp hende virkeligt.

Anmeld

30. september 2010

serinasmor

nu hvor jeg tænker over det ved jeg egentlig ikke om det er rigtigt eller forkert det vi gør ... men vi gør sådan her:

Serina lægges i seng til natten

først skylder vi sutter flasker og propper i koldt vand

så bliver de skrubbet grundigt i varmt vand med flaskebørsten ( har en lillebitte børste til sutterne)

så hælder vi kogende vand i flaskerne og over sutter og propper -sidtnævnte 2 ligger i en skål

det står så i 3-5 min med det kogende varme vand i

og derefter hældes vandet ud af flaskerne og disse sættes på hovedet på et viskestykke

sutter og propper tages op ad skålen med en ren gaffel og lægges på viskestykket

når vi selv går i seng vendes flaskerne om .. det hele tørrer natten over

Det hele sættes på plads i skabet

Håber det gav mening

Serinasmor

Anmeld

30. september 2010

bette

Malthes mor skriver:

Jeg vasker flaskerne i opvaskemaskinen ved 65 gr., og sutterne bliver kogt/skoldet i 2-3 min.

Jeg har kun givet mine drenge en slags MME, så derfor har jeg aldrig stået i dit dilemma

hvor mange sutteflasker har du så

Anmeld

30. september 2010

bette

MarianneSonne skriver:

Mine tvillingepiger fik også flaske, og der lavede vi mælk til en dag ad gangen og havde flaskerne stående klar i køleskabet.

Min yngste havde også meget hård mave og hverken syrnet alomin eller lakolose hjalp. Vi fik noget afførende pulver til hende ved lægen. Kan ikke huske hvad det hed. Det er ikke receptpligtigt, men til så små børn skal lægen ind over. Det hjalp hende virkeligt.

okay det vil jeg forhøre mig om hvis det her syrnet ikke hjælper hende

Anmeld

30. september 2010

Malthes mor

bette skriver:

hvor mange sutteflasker har du så

Da drengene var helt små havde jeg 6-7 flasker til hele døgnet. Nu hvor den yngste er ca.10 mdr. har jeg kun to i brug. En til sengetid kl.19, og en hvis han vågner før kl.5.30 (Nogen dage sover han til kl.06.)

Anmeld

30. september 2010

bette

Malthes mor skriver:

Da drengene var helt små havde jeg 6-7 flasker til hele døgnet. Nu hvor den yngste er ca.10 mdr. har jeg kun to i brug. En til sengetid kl.19, og en hvis han vågner før kl.5.30 (Nogen dage sover han til kl.06.)

okay så kan jeg forstå at jeres opvasker kører hver dag så

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.