hvordan gør i sutteflasker rene?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.029 visninger
22 svar
0 synes godt om
30. september 2010

bette

jeps som overstående siger... hvordan gør i sutteflaskerne rene..?? 

og har i nogle tips til hvordan man husker om det er den blå eller den grønne alomin man gav baby sidst.. hehe er en torsk til at huske

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2010

Ryberg

Jeg skyller sutteflaskerne i koldt vand, og derefter gør jeg dem rene i varmt vand med opvaskemiddel... skyller dem grundigt, og sætter dem i en flaske sterilisator  2 minutter i mikroovnen og så er det klaret

Suttehovederne fjerner man mælkerester med groft salt, men jeg gør dem rene med sæbe også og skyller dem grundigt.... Jeg har heller ingen indhak eller noget i dem jeg har, så der kan ikke sidde mælkerester i dem (kan der i avents - jeg har medela) ..

ved ikk lige hvad du snakker om med allomin ikke noget jeg kender til

Anmeld

30. september 2010

bette

skal lige siges at jeg spørger fordi jeg døjer sådan med eksem på mine hænder.. og det før ret ondt på mine hænder når jeg skal vaske dem op.. og derefter proppe salt i mine hænder og gnide sutterne ind i det.. aaav. 

så tænkte på om der var en lettere metode.. eller det bare er på med handskerne og så er der bare ik noget at gøre ved det...

en ting mere.... hvis man nu har sådan en dims der ligner en flaskerenser men er beregnet til suttehovederne.. behøver man så at gnide salt på dem..?? gør man ikke kun det fordi man ikke kan nå helt ned i spidsen med en alm flaskerenser mv??

Anmeld

30. september 2010

Malthes mor

Jeg vasker flaskerne i opvaskemaskinen ved 65 gr., og sutterne bliver kogt/skoldet i 2-3 min.

Jeg har kun givet mine drenge en slags MME, så derfor har jeg aldrig stået i dit dilemma

Anmeld

30. september 2010

Ryberg

bette skriver:

skal lige siges at jeg spørger fordi jeg døjer sådan med eksem på mine hænder.. og det før ret ondt på mine hænder når jeg skal vaske dem op.. og derefter proppe salt i mine hænder og gnide sutterne ind i det.. aaav. 

så tænkte på om der var en lettere metode.. eller det bare er på med handskerne og så er der bare ik noget at gøre ved det...

en ting mere.... hvis man nu har sådan en dims der ligner en flaskerenser men er beregnet til suttehovederne.. behøver man så at gnide salt på dem..?? gør man ikke kun det fordi man ikke kan nå helt ned i spidsen med en alm flaskerenser mv??

Jeg døjer også med "husmor eksem", render lige pt med plaster på 2 af mine fingre og diverse...

Så jeg bestilte ... NITRIL handsker hos abena.dk ... de er uden pudder og er skånsomme mod hænder der har tendens til eksem, de koster ca.100kr. pr. pakke, og der er 100 handsker i....

Det er det værd at få fat i, bestilte i forgårs fik dem idag....

Jeg har nemlig også åbne sår på fingrene, så kender ALT til det...

Anmeld

30. september 2010

Mi

bette skriver:

jeps som overstående siger... hvordan gør i sutteflaskerne rene..?? 

og har i nogle tips til hvordan man husker om det er den blå eller den grønne alomin man gav baby sidst.. hehe er en torsk til at huske

Vi puttede dem i opvaskemaskinen, sutter og det hele. Der bliver de dampet tørre, altså også steraliseret. Vi havde en steralisator til at komme i mikroovnen og der fik de så en tur bagefter. Det var efter råd fra sundhedsplejersken at vi gjorde det, og nemmere bliver det vist ikke.

Anmeld

30. september 2010

Ryberg

Jeg putter lidt sæbe i mine suttehoveder, og gnubber med en finger nede i dem og skyller dem bagefter..... det er den eneste måde jeg gør dem rene på..

Jeg steriliserer dem i øvrigt også i den der sterilisator... NØJ jeg er sluppet for meget arbejde med den

Anmeld

30. september 2010

bette

KittyGirl skriver:

Jeg døjer også med "husmor eksem", render lige pt med plaster på 2 af mine fingre og diverse...

Så jeg bestilte ... NITRIL handsker hos abena.dk ... de er uden pudder og er skånsomme mod hænder der har tendens til eksem, de koster ca.100kr. pr. pakke, og der er 100 handsker i....

Det er det værd at få fat i, bestilte i forgårs fik dem idag....

Jeg har nemlig også åbne sår på fingrene, så kender ALT til det...

er det engangs handsker? eller 

og tuuuusinde tak for svar..

Anmeld

30. september 2010

bette

MarianneSonne skriver:

Vi puttede dem i opvaskemaskinen, sutter og det hele. Der bliver de dampet tørre, altså også steraliseret. Vi havde en steralisator til at komme i mikroovnen og der fik de så en tur bagefter. Det var efter råd fra sundhedsplejersken at vi gjorde det, og nemmere bliver det vist ikke.

hvor mange flasker har du så ? 

Anmeld

30. september 2010

Ryberg

bette skriver:

er det engangs handsker? eller 

og tuuuusinde tak for svar..

Ja det er engangshansker....

http://www.abenashop.dk/shop/handsker-nitril-pudderfri-208p.html

Du kan også få dem i mindre størrelser

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.