SussieThyssen skriver:
Hej søde ven.
Jeg har sat kryds i 41+6
Jeg gik 12 dage over termin med mine 2 første, og havde da sikkert også gjort det med nr 3 hvis han altså ikke var blevet taget 4 uger før min normale termin, altså lægens termin + 12 dage.
Jeg må indrømme at jeg aldrig har hidset mig op over at gå over termin. Min holdning til det har været ligesom Zafir's jordemødre, babyen kommer når tiden er inde. Og det har de så også gjort.
Og det er altså sjældent de kommer lige på terminsdagen. Den er jo kun beregnet som en slags midtvejspunkt, at bebsen kan komme lidt før eller lidt efter. Det afhænger jo også af hvornår din reelle ægløsning har været, hvornår ægget blev befrugtet og hvor længe det har været om at fæstne sig.
Så træk du vejret, og vent. Jeres baby skal nok komme når tiden er inde, og jeg er sikker på, du får en dejlig fødsel.

Kærligst
Sussie
Det der bekymre mig er som sådan ikke at gå over tid, men mere at jeg måske ikke kommer til at føde hjemme, som er mit højeste ønske.
Tanken om sygehus, huer mig ikke og det gør mig lidt angst 
Ved den lille nok skal komme (dog kan man i princippet gå laaangt over tid, hvis lægerne tillod det - min bror blev født 2 mdr. over tid, fordi de ikke havde styr på terminen)
Prøver også bare at tage det roligt, og nogle af de svar jeg har fået her har også beroliget mig lidt, og jeg tør igen håbe på hjemmefødsel 
Mange tak, håber du har ret 
Anmeld