Hjælp med at berolige mig....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. september 2010

Trolde_mor

Low skriver:

Jeg blev sat igang 42+0 og fødte 42+2. Jeg fødte på sygehuset

Skulle du have født hjemme?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2010

Trolde_mor

ML skriver:

Jeg kan sagtens komme med et beroligende svar

Jeg gik 9 laaange dage over tid men endte med en dejlig og god hjemmefødsel som var helt ukompliceret da det først gik igang. Da jeg var gået en uge over tid havde jeg tid hos jordemoderen som undersøgte mig, jeg var da ca 2-3 cm åben og hun kunne derfor lave en hindeløsning på mig. Dagen efter var jeg til noget akupuntur som min jordemoder også anbefalede mig. Det satte med det samme gang i meget svare men dog regelmæssige veer som først begyndte at gøre rigtig ondt ud på natten. Kl 5 næste morgen kom vores lille Conrad til verden.

Så bare rolig, bed evt om en undersøgelse hos jm når du er gået lidt mere over tid. Undersøg evt med mulighederne for alternativ igangsættelse, akupunktur kan virke godt hvis kroppen lige skal have det sidste spark til at komme igang. Jeg har også hørt at massage og zoneterapi kan hjælpe...

Held og lykke med det og jeg håber I får en lige så positiv oplevelse af hjemmefødsler som vi havde!

Ej et dejligt svar Det lyder jo rigtig godt, og beroliger en hel del

Hvornår gav jordmoder dig en tid til undersøgelse? Ihh håber virkelig at jeg kan være lige så heldig som dig

Hvad er det for massage du har hørt om?

Mange tak - håber jeg også du har i hvert fald givet mig troen på det

Anmeld

30. september 2010

Mi

Trolde_mor skriver:

'Aften de damer og herre

Nu er vi rundet terminsdag og ham den lille Kian vil stadig ikke ud Nu skal jeg jo føde hjemme - eller det var planen. Men hvad hvis der fortsat ingenting sker?

Jeg forsøgte at snakke med jordmoder om det i dag, men hun sagde bare at det skulle jeg ikke tænke på endnu. Men det gør jeg, ja, det gør både kæresten og jeg, og som tiden går stresser vi mere og mere Jeg havde så håbet at jordmoder ville fortælle lidt om hvad der vil ske, og dermed berolige os, men nej.. Så nu håber jeg lidt at I måske kan berolige os lidt.

Er der noget igangsættelse hvor man fortsat må føde hjemme? Så som hindeløsning?

Skal jeg selv gøre noget hvis jeg går meget over tid? Jordmoder nævnte kort noget med en fostervandsscanning - nogen der har prøvet det?

Puha... ved jo godt at det er normalt at gå over tid, men for at berolige lidt har jeg lavet en afstemning, for at se hvor mange der skulle føde hjemme der er gået over tid og hvor meget.

Vil også meget gerne hører om, hvis nogen har skulle føde hjemme, men er endt med igangsættelse på sygehus..

Ser frem til jeres beroligende svar

Jeg kan ikke huske præcis hvornår jeg fødte, men havde kun tre/fire dag tilbage, inden min hjemmefødsel ville ryge sig en tur. Jeg var sindsyg bange for at miste den mulighed og ringede til jordemoderen og fik selvfølgelig at vide at jeg bare skulle vente og hvile. Og jeg nåede det altså og havde en fantastisk hjemmefødsel. Det får du jo også

Anmeld

30. september 2010

Trolde_mor

Caroline86 skriver:

kuk kuk,lile skat.. kom ud til mor og far (og tante Caroline).... Vi glæder os sådan til at møde dig!

Laura hilser

Hvor er du skøn pusling

Er sikker på han også glæder sig til at møde jer

Anmeld

30. september 2010

Trolde_mor

SussieThyssen skriver:

Hej søde ven.
Jeg har sat kryds i 41+6

Jeg gik 12 dage over termin med mine 2 første, og havde da sikkert også gjort det med nr 3 hvis han altså ikke var blevet taget 4 uger før min normale termin, altså lægens termin + 12 dage.
Jeg må indrømme at jeg aldrig har hidset mig op over at gå over termin. Min holdning til det har været ligesom Zafir's jordemødre, babyen kommer når tiden er inde. Og det har de så også gjort.
Og det er altså sjældent de kommer lige på terminsdagen. Den er jo kun beregnet som en slags midtvejspunkt, at bebsen kan komme lidt før eller lidt efter. Det afhænger jo også af hvornår din reelle ægløsning har været, hvornår ægget blev befrugtet og hvor længe det har været om at fæstne sig.
Så træk du vejret, og vent. Jeres baby skal nok komme når tiden er inde, og jeg er sikker på, du får en dejlig fødsel.

Kærligst
Sussie

Det der bekymre mig er som sådan ikke at gå over tid, men mere at jeg måske ikke kommer til at føde hjemme, som er mit højeste ønske.

Tanken om sygehus, huer mig ikke og det gør mig lidt angst

Ved den lille nok skal komme (dog kan man i princippet gå laaangt over tid, hvis lægerne tillod det - min bror blev født 2 mdr. over tid, fordi de ikke havde styr på terminen)

Prøver også bare at tage det roligt, og nogle af de svar jeg har fået her har også beroliget mig lidt, og jeg tør igen håbe på hjemmefødsel

Mange tak, håber du har ret

Anmeld

30. september 2010

Trolde_mor

mamalicious skriver:

Hej troldemor

Vi ønskede hjemmefødsel begge gange.

1 graviditet gik vandet i uge 23 , og blev sat igang i uge 36 - så ingen hjemmefødsel

2 graviditet fik jeg veer i 42+, så ingen hjemmefødsel her heller

Men kære, sådan går det ikke dig !!!

Min jordemoder fortalte min mand efter fødslen, at hun ville have ladet mig føde hjemme.... Tak for kaffe, og ville du gerne have meddelt det inden - eller have holdt din mund !!!!

Sender dig ANG. MASSÈ vestøv !!!!!

Ej... Hvor er det synd, du slet ikke har fået lov at opleve hjemmefødsel - det får du lige en krammer for

Ej, hvorfor fortalte hun dog ikke det inden fødslen?! Ja, når det nu ikke blev til noget, er der jo ingen grund til at sige det bagefter, så får man jo virkelig bare en øv-følelse

Håber du har ret, og takker mange gange for ve-støvet

Anmeld

30. september 2010

Trolde_mor

MarianneSonne skriver:

Jeg kan ikke huske præcis hvornår jeg fødte, men havde kun tre/fire dag tilbage, inden min hjemmefødsel ville ryge sig en tur. Jeg var sindsyg bange for at miste den mulighed og ringede til jordemoderen og fik selvfølgelig at vide at jeg bare skulle vente og hvile. Og jeg nåede det altså og havde en fantastisk hjemmefødsel. Det får du jo også

Ej hvor dejligt du nåede det

Så du hvilede bare og så kom den lille guldklump - dejligt

Anmeld

30. september 2010

Mi

Trolde_mor skriver:

Ej hvor dejligt du nåede det

Så du hvilede bare og så kom den lille guldklump - dejligt

Ja og jeg var altså ved at blive rimelig panikken

Anmeld

30. september 2010

Trolde_mor

MarianneSonne skriver:

Ja og jeg var altså ved at blive rimelig panikken

Ja, det er virkelig svært ikke at blive det, og kan ikke lade være med at tænke at nu mere jeg stresser, nu mere stresser jeg kroppen, og så sker der da slet ikke noget..

Men ja, prøver at tænke på lidt andet, og har besluttet mig for at være lidt krativ til hans værelse imorgenm så jeg er i gang med noget, og får fjernet lidt fokus..

Anmeld

30. september 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Trolde_mor skriver:

Kan ske jeg skulle prøve at sende en mail og spørge.

Jeg bor i Slagelse og har Cecilie og Susanne

Min veninde f´ødte med Susanne. Det var hun rigtig glad for.

Jeg er sikker på de kender en god zoneterapeud

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.