mangler opskriften på

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

902 visninger
4 svar
0 synes godt om
30. september 2010

Ditte-3

ja hej jeg har søgt og søgt på netted efter opskriften på gum-paste men kan bare ikke finde den og vil så høre om der er nogle søde mensker der vil skrive den til mig her inde ???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2010

Manakauapo

4 store (2½bæger) æggehvide, past.
904 g flormelis
12 strøgne tsk. tylose-pulver
4 tsk vegetabilsk fedtstof

1* Æggehvider hældes i en køkkenmaskine, fx. en keenwood med "spaden" ikke piskeren. Man kan bruge håndmikser, men da det bliver meget tyk anbefaler jeg en køkkenmaskine.
2* Kør på høj hastighed 10 sek. for at køre æggehviderne sammen.
3* sæt ca. 300g flourmelis til side.
4* Tilsæt resten af melisen til æggehviderne, dette bliver til en tyk glasur.
5* Lad dette kører på høj hastighed i ca. 2 min imens måles tylosen af i en lille kop.
6* Nu minder massen nogenlunde om marengs. hastigheden sættes ned, og tylosen tilsættes stille og roligt.
7* Kør massen på høj hastighed i nogle sekunder. Massen vil nu begynde at blive tykkere.
8* På bordet hældes den tilsidesatte melis, Derefter skaber man massen ned i flourmelisen.
9* Den veg. fedt smøres på hænderne og begynd at ælte massen i flourmelisen. Det bliver man ved med indtil den ikke længere er klisteret og hænger ved fingerne.
10* Pak gum paste-massen i en pose (jeg anbefaler poser med lynlåslukning de er nemme at bruge) posen puttes i endnu en pose.
11* Posen med massen skal nu "modnes" i køleskab i 24 timer inden brug.
12* Når massen skal bruges lad den ligge i posen og opnå stuetemperatur. Derefter put en smule veg. fedt på hænderne og ælt den godt

Anmeld

30. september 2010

Ditte-3

mange tak for opskriften det er jeg rigtig glad for lige et spørsmål mere hvad er  tylose-pulver og hvor køber man det hende kan man købe det i fx bilka??? og hvad slags fedstof er det er det stegemagarine eller??? har aldrig prøved det men er blevet så faseneret af at se de smukke kager der bliver lavet sss og inu en gang tak for opskriften hilsen ditte

Anmeld

1. oktober 2010

Fines mor

Ditte-3 skriver:

mange tak for opskriften det er jeg rigtig glad for lige et spørsmål mere hvad er  tylose-pulver og hvor køber man det hende kan man købe det i fx bilka??? og hvad slags fedstof er det er det stegemagarine eller??? har aldrig prøved det men er blevet så faseneret af at se de smukke kager der bliver lavet sss og inu en gang tak for opskriften hilsen ditte

Tylose kan du køge i kagebutikkerne på nettet;-)

Anmeld

1. oktober 2010

Manakauapo

Hvad er det du vil bruge gumpasten til?

Den er svær at bruge, hvis man er nybegynder, så MMF er altså bedre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.