Mit lille barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

318 visninger
8 svar
0 synes godt om
28. juli 2008

Kaufie

Ja, så har vi været til 1 års undersøgelse..... og på trods af at det var lige midt i Williams puttetid (som har rykket sig lidt her i ferie-tiden), så gik det ganske godt.

Han er fint med motorisk og snakke-mæssigt - men han er en bette fis, er han. Det vidste jeg jo egentlig godt - men kun 73 cm..... Så tror da pokker han svømmer i tøjet når mor her mener han skal i str 80..... Nå, men vægten følger nu samme lidt-under-gennemsnit-kurve med 9,4 kg (ovenikøbet med en halvvåd ble) Så vi skal til kontrolvægt/mål om 3 mdr, når han alligevel skal stikkes igen, igen....

To skrig blev det til da stikkene kom - men vi forlod lægehuset med smil på (L)

Nu er vi spændte på om feberen tager fat i ham i aften - han spiste to hele skiver bondebrød til middag, så bare han får væske indenbords er jeg tilfreds.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2008

Astrid P

Hej Mette. Dejligt at det gik fint til tjek, selvom han er lidt mindre end 'gennemsnittet'. Min sundhedsplejerske sagde meget fint da vi mødtes første gang, at der jo er nødt til både at være store og små børn for at der kan være et gennemsnit. Så gennemsnittet skabes af børn der ligger over og børn der ligger under og begge dele er lige 'normalt'... Vi har også lige været til 1-års tjek idag og det gik også fint. Smilla blev dog MEGET vred på lægen, og så på ham med særdeles onde øjne hele vejen ud da vi var færdige >(. Hun blev målt til at være 79 cm høj og veje 11,6 kg. KH Astrid

Anmeld

28. juli 2008

Lise

Mette Kaufmann skriver:

- men kun 73 cm.....

Jeg målte Simon til ca 74 i sidste uge (vi skal først til lægen onsdag), så hvis William er en undermåler, så er han da i det mindste ikke alene om det ;)

Godt at det gik godt i øvrigt. Håber i går fri af feber o.lign. :)

Lise

Anmeld

28. juli 2008

Tynen

Dejligt med en overstået 1-årsundersøgelse.

Stella kom kun liiige akkurat op på 9 kg. med tøj, så hun svømmer også hvis jeg (IGEN!!) er kommet til at købe str. 80.

Anmeld

28. juli 2008

Kaufie

Dejligt at høre, at William ikke er den eneste lille "bebs"

Ja, det er klart der skal være både nogen over og nogen under gennemsnittet..... William skal til kontrol fordi hans kurver er knækket - han har ligget lidt over snittet indtil han var 8 mdr, men siden da er han kun vokset 5 cm.

Men som lægen sagde, så kan små unøjagtigheder i målingerne jo nemt forskyde billedet - og det er jo ikke nemt at måle de små krudtugler, samt det er forskellige personer, der har målt ham. Desuden sker der jo så meget andet i deres udvikling lige nu, så energien er bare ikke blevet brugt til at vokse....

Men hvorfor spurgte han så om jeg var bekymret - hvilket jeg ikke var før han spurgte.... Ej, det er jeg nu heller ikke nu, men rart nok at han lige skal tjekkes igen om 3 mdr.

Anmeld

28. juli 2008

Louise mortil4

Lille bebs?? Så er vores også små, Lærke sniger sig op på 9.8 kg og er 74 cm og Liv vejer 10,3 og måler 75 cm, så de er da ikke ret meget større. Lægen siger de er prima børn selv om de ligger lidt under kurven, men det er oki siger lægen. Her køber jeg str 80, så må vi smøge lidt om og fplde lidt for en str 74 er altså lige i underkanten omkring maven på dem og i benene.

Knus Louise

Anmeld

29. juli 2008

birgittemarie

Nårh lille gut (L)

Hvordan gik det så i nat? Han blev forhåbentligt ikke syg?

Knus fra Birgitte

Anmeld

29. juli 2008

Loggidut

ja den skide undersøgelse, den skal vi også have overstået, men oven i sygdom og bryllup, er det bare en af de ting der må udsættes...heldigvis har lægen også ferie nu! ;)
jeg tror nu også tif er en lillelort, lige som william, men igen, hun har sgu også altid været lille, så pyt, jeg tror da på hun er ok!

jeg håber ikke i får noget feber i aften...ellers har jeg numsepanoer, du kan bare hente...lol :D

Anmeld

29. juli 2008

bette

godt med en overstået vaccine..
hvordan gik natten??

Mikke er heller ik den største gut i verden.. han er godt nok 76cm men han vejer kun 8,8kg men han ser fin ud... og trods han bette størrelse bruger han str. 86 i trøjer og 74-80 i bukser8D

krammer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.