Nu har jeg jo været gift 3 gange. Den første gang var som hvid brud, karet og hele gøjemøget, og det endda på mine forældres sølvbryllupsdag.
Desværre så holdt det jo ikke, men det er en helt anden historie.
Vi havde delt det op på den måde, at far og mor havde morgenen og formiddagen, eftermiddagen var så min x's og min, og aftenen var fælles med kæmpe fest for ja...140 mennesker, tror jeg.
Jeg var gravid på det tidspunkt, men ikke så langt henne, så det kunne ikke ses umiddelbart. Men det var en rigtig dejlig dag, og bestemt værd at mindes, og vi følte ikke at nogen tog noget fra os, selvom vi skulle dele dagen. Derimod var det faktisk dejligt, at ikke al focus var på os alene. Der var travlt hele dagen, og det var, et eller andet sted dejligt, at man havde så mange andre ting at tænke over ind imellem.
Nu faldt det jo sådan, at jeg, som sagt allerede var gravid med nr 2 (som heller ikke blev til noget) men jeg tror ikke vi var blivet gift der, hvis det altså ikke lige havde flasket sig og var faldet sammen med min fars og mors sølvbryllup.
2. gang var helt anderledes.
Det var et ægte bondebryllup i folkedragter, som jeg selv havde syet. Vi havde fra starten bestemt at vi ville giftes på årsdagen for den dato, hvor vi var blevet enige om at danne par, så det var hverken bebser eller andet der afgjorde det. (At jeg så var gravid...igen igen, gjorde ingen forskel)
3. gang var d. 6. juli 2007.
Niels havde flere gange gennem årene spurgt, om ikke vi skulle gifte os, men for mig havde det ingen hastværk som sådan.
Jeg ville gerne giftes med ham en dag, men havde egentligt ikke tænkt videre over hvordan og hvornår, og vi var allerede spirituelt gift, så derfor var det mere en formsag som sådan.
Men så kom den nye arvelov, og da jeg læste om den, sagde jeg sådan ud i luften:" Ved du hvad skat, jeg tror det er på tide vi bliver gift" LOL 
Og det blev alle tiders dag/e.
Vi ville gerne have været gift den 7. juli....men alt var bare booket op, så vi blev gift den 6. juli, men holdt så en lille privat komsammen d. 7. hvor de nærmeste kom.
Vi havde ikke saltet til et æg på det tidspunkt, men det var kanon hyggeligt alligevel og faktisk meget romantisk.
D. 6. var vi på rådhuset, og mine svigerforældre, min mor og mine børn + vedhæng var med. Bagefter gik vi hjem og fik kaffe te og kager og brød, og så dampede de alle af, så vi kunne få ro til næste dag.
Vi havde skilt hele stuen ad, og sat et t-bord op så der var plads til os alle sammen. Så vi var 21, og vi havde buffét i soveværelset LOL
Jeg havde lavet al maden selv, og en af mine ansatte kom og var i køkkenet.
Det var en utrolig dejlig dag. Folk kom kl 13 og de sidste gik først hjem kl 4 om morgenen LOL
Der blev drukket spandevis af sodavand, kaffe, te og isvand, og maden blev båret ind flere gange til restespisning LOL
Vi sang og spillede og havde det faktisk langt bedre og mindre stresset end ved mine 2 første bryllupper selvom de også var utroligt dejlige og meget romantiske.
Da de sidste var gået, skubbede vi borde og stole til side, og lagde vores madrasser ind på gulvet midt i stuen, og så gik vi ellers ud som 2 små lys. 
Jeg kan godt forstå, at når det nu skal være, så vil man også gøre det rigtigt, og jeg synes da ikke, man skal gøre det bare fordi man er gravid. Man skal gøre det fordi man har LYST.
Stort eller lille bryllup?
Alle kvinder har vel en drøm om det helt store romantiske bryllup, men erfaringsmæssigt, kan jeg sige at det bryllup jeg husker bedst er det sidste. Ikke fordi det var det sidste, men fordi det netop var så stille og roligt, at jeg havde langt bedre tid til at huske de små detaljer.
Min holdning er også den, at hvis man vil giftes så skal det gøres rigtigt 1. gang.
Vel er det da fint at sikre hianden ved at gå en tur på rådhuset og så blive velsignet senere eller hvad man nu vælger, men jeg tror ikke det er helt det samme, for et eller andet sted, så vil den første vielse være mere "ægte" end den anden.
Så min anbefaling er klart, at man skal vente til det rigtige tidspunkt er inde, og så ellers sikre hinanden lovformeligt med både testamente og børnetestamente indtil da.

Kærligst
Sussie