Er der en advokat til stede????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. oktober 2010

Sabrina

hvis du ikk finder noget inde på familiestyrelsens hjemmeside, er der også www.retsikkerinformationene.dk der står alle love og regler inde... vi bruger den i jura

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2010

Mor til prinsessen :-)

Maja84 skriver:

hmm mener jeg så i et afsnit af luksusfælden, at man ikke hæfter for hianndens gæld, som er stiftet før ægteskabet, men at hvis man har formue, så skal man oprette særeje, feks hvis man ejer et hus eller andet, og ikke vil dele med partneren hvis man evt bliver skilt. Men der er i alle kommuner, gratis advokatrådgivning, så prøv evt at få en snak med dem, så i er på den sikre side

Hej Jeg prøvede at ringe til min kommune, hun grinede af mig da jeg sagde jeg havde hørt der var gratis advokathjælp. Det kunne hun ikke hjælpe med.

Anmeld

11. oktober 2010

taaaak det vil jeg prøve at lure lidt på :-)

Anmeld

11. oktober 2010

mitzi23 skriver:

Man hæfter ikke for sin ægtefælles gæld, hvad enten den er stiftet før eller efter ægteskabets indgåelse. Når man bliver skilt, deles boet, og først her får det betydning for dig hvis din ægtefælle er insolvent. Når der ikke er oprettet særeje, skal alle boets aktiver deles ligeligt. Dvs. hvis din ægtefælle er insolvent, skal du afgive halvdelen af din formue til ham ved skilsmisse. Men gælden skal altså ikke tilsvarende deles mellem jer, så uanset om han har en gæld på 10 kr. eller en gæld på 10 mio. kr., bliver resultatet det samme. 

ja det er med at sikre sin egen r** fordi i tilfælde af skilsmisse så er der altid uoverensstemmelser synes jeg :-( Eller bare når man går fra hinanden.....
Og der er vi så meget enige kæresten og jeg at vi skal sikre vores lille pige men også sig selv :-)

Anmeld

11. oktober 2010

Kløver

Hej Jeg prøvede at ringe til min kommune, hun grinede af mig da jeg sagde jeg havde hørt der var gratis advokathjælp. Det kunne hun ikke hjælpe med.

Det er i hver kommune, prøv at forhøre på biblioteket, så vidt jeg husker ligger vores ved siden af biblioteket. prøv ellers at google efter det i din by

Anmeld

1. november 2010

LC

Det er ikke kommunen du skal ringe til for gratis advokathjælp det er retshjælpen eller advokatsamfundets advokatvagter.

http://www.retshjaelpen.dk/

http://www.advokatsamfundet.dk/Default.aspx?ID=11780

Synes du skal gå ned og snakke med en Advokat det giver dig nok de mest korrekte svar på din situation, er ikke sikker på alle svar her i tråden er helt korrekte

Tror ikke kun det er ved skilsmisse at din og din kærestes gæld har betydning men også under selve ægetskabet. .

Anmeld

1. november 2010

Shibby

Fed oplysning! Tarkker..Har læst lidt med..hehe

Anmeld

1. november 2010

Shibby skriver:

Fed oplysning! Tarkker..Har læst lidt med..hehe

Hej... jeg gik til advokathjælpen i byen som er gratis, og fik bekræftet det jeg havde brug for :-) Så det kan jeg varmt anbefale i stedet for at sidde og glo side op og side ned.... Men meget rart egentlig også at have læst om det egentlig hehe

Ja okay lidt modsigende er jeg vel i dag.......... Men jeg vil helt sikkert snakke med en advokat også, i tilfælde af det jeg har læst på nettet ikke helt var som jeg regnede med :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.