Er der en advokat til stede????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. oktober 2010

Pige2009

Hende med maven :-) skriver:

hmm.... ja mangler en lovgifning eller noget i den stil så jeg kan læse med egne øjne og forholde mig til det... Men kan bare ikke rigtig finde noget om det :-(

Ja det er sgu ikke nemt...

Google is our friend! Se lige hvad jeg fandt på familiestyrelsens hjemmeside...
http://www.familiestyrelsen.dk/7/3/formueforhold/

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2010

Pige2009

Tusind tak :-) jeg har brugt ret lang tid på at lede på nettet.... Men ved sgu heller ikke helt hvor jeg skal lede... måske det som er problemet hehe

Se mit andet indlæg søde

Anmeld

5. oktober 2010

Mor til prinsessen :-)

Baagøe skriver:

Google is our friend! Se lige hvad jeg fandt på familiestyrelsens hjemmeside...
http://www.familiestyrelsen.dk/7/3/formueforhold/

ååhh gud godt der findes kloge hoveder her :-)
Tusind tak for hjælpen... og du gad bruge tid på at finde det til mig.... Så vil jeg lige bruge dagen på at nærstudere det :-)

Anmeld

5. oktober 2010

Plysbjørnen

Hej :-)

Jeg har stiftet gæld pga salg af en lejlighed med min eks og mig og mine kæreste vil gerne giftes.............
Nu når det er en gæld jeg har stiftet lang tid før jeg har mødt ham, kommer det så til at påvirke ham hvis vi gifter os???

Og vi er så "heldige" at vi sidder i en lejlighed som min kæreste og eks købte sammen. Den er sat til salg og ved et eventuel tab herfra, kommer det så til at påvirke mig/os nu når han får gæld MENS vi bor sammen?? (jeg har intet med lejligheden at gøre, vi har en lejekontrakt imellem os.)

Mvh Hende med maven :-)

Håber der er nogle kloge hoveder, fordi jeg er kun forvirret :-(

Nej Han kommer ikke Til at hæfte for DIN gæld, det kan han logisk ikke for hans navn står ikke på gældsbeviset... Men bliver i hævet i fogedrettet, pga af misligholdelse af gælden så skal hans indtægt også oplysses...

Anmeld

5. oktober 2010

Pige2009

ååhh gud godt der findes kloge hoveder her :-)
Tusind tak for hjælpen... og du gad bruge tid på at finde det til mig.... Så vil jeg lige bruge dagen på at nærsre det :-)

Jamen selv tak da

Anmeld

5. oktober 2010

Sisley

Er det ikke sådan, at de forhold man bringer med sig ind i ægteskabet, hæfter man selv for? Fx bliver man jo heller ikke begge automatisk ejere af en ejerbolig bare fordi man bliver gift?

Anmeld

5. oktober 2010

BubbieBear

Da min mor og daværende stedfar skulle skilles snakkede hun med en advokat omkring gæld.

Du kan kun hæfte for den gæld du har påtaget dig. Dvs. det der står dit navn på.

Hvis I tager et fælles lån f.eks hæfter I self begge for de fordi der står begge navne på

Anmeld

5. oktober 2010

Kløver

Hej :-)

Jeg har stiftet gæld pga salg af en lejlighed med min eks og mig og mine kæreste vil gerne giftes.............
Nu når det er en gæld jeg har stiftet lang tid før jeg har mødt ham, kommer det så til at påvirke ham hvis vi gifter os???

Og vi er så "heldige" at vi sidder i en lejlighed som min kæreste og eks købte sammen. Den er sat til salg og ved et eventuel tab herfra, kommer det så til at påvirke mig/os nu når han får gæld MENS vi bor sammen?? (jeg har intet med lejligheden at gøre, vi har en lejekontrakt imellem os.)

Mvh Hende med maven :-)

Håber der er nogle kloge hoveder, fordi jeg er kun forvirret :-(

hmm mener jeg så i et afsnit af luksusfælden, at man ikke hæfter for hianndens gæld, som er stiftet før ægteskabet, men at hvis man har formue, så skal man oprette særeje, feks hvis man ejer et hus eller andet, og ikke vil dele med partneren hvis man evt bliver skilt. Men der er i alle kommuner, gratis advokatrådgivning, så prøv evt at få en snak med dem, så i er på den sikre side

Anmeld

5. oktober 2010

Kløver

Sisley skriver:

Er det ikke sådan, at de forhold man bringer med sig ind i ægteskabet, hæfter man selv for? Fx bliver man jo heller ikke begge automatisk ejere af en ejerbolig bare fordi man bliver gift?

Jeg ved at hvis man ejer noget af værdi, så bliver begge faktisk ejere, så skal amn oprette særeje, men det gælder kun værdier, så vidt ejg ved, gælder det ikke for gæld/lån, det hæfter man selv for, hvis det er lavet inden ægteskabet

Anmeld

11. oktober 2010

Line11

Man hæfter ikke for sin ægtefælles gæld, hvad enten den er stiftet før eller efter ægteskabets indgåelse. Når man bliver skilt, deles boet, og først her får det betydning for dig hvis din ægtefælle er insolvent. Når der ikke er oprettet særeje, skal alle boets aktiver deles ligeligt. Dvs. hvis din ægtefælle er insolvent, skal du afgive halvdelen af din formue til ham ved skilsmisse. Men gælden skal altså ikke tilsvarende deles mellem jer, så uanset om han har en gæld på 10 kr. eller en gæld på 10 mio. kr., bliver resultatet det samme. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.