Dagens sure opstød

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

326 visninger
7 svar
0 synes godt om
28. juli 2008

Mikkelmusen

Så skete det endelig. Brevet fra kommunen. Jeg skal jo lave et eller andet og hvad tror i så de synes jeg skal? PÅ PRODUKTIONS-SKOLE. Og sidde sammen med, undskyld udtrykket, snotunger på 16-17 år? >( Jeg ringede så og spurgte pænt om jeg ikke kunne lave noget andet, også fordi det er modsat retning af Filucas dagpleje. Men nej. Jeg SKAL starte derude. >( Det er helt fint jeg skal lave et eller andet, men at sætte mig på en prod. skole, og forvente at jeg gider høre på de snotunger, der kun kan snakke om hvor de skal i byen på fredag og hvad de skal ha' på?? Det er sgu for meget. Jeg er vist ved at blive lidt gammel. :$ Bla bla bla bla fra mig :)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2008

Rasmine

Hvorfor er det du skal derud?
Kan du ikke bare tage ét eller andet job, istedetfor?

Anmeld

28. juli 2008

Rasmine

PS.
Hvis du skal derud, tror jeg du bliver nødt til at gå til det med en vis positivitet, selvom du ikke gider.
Ellers bliver du ikke "en af gruppen" og så bliver dine dage derude endnu mere sure.

Anmeld

28. juli 2008

Mikkelmusen

Jeg vil hjertens gerne have et job, men jeg vil samtidig gerne starte på en uddannelse. Men uanset hvad jeg sagde, så skulle jeg starte derude.

Grunden til jeg ikke bare tager et job, er at der ikke er mange job at få. Dem der er pt er for det meste vikar jobs i 1-3 mdr. Når der så er nogle jobs jeg rent faktisk er kvalificeret til (jeg kan jo ikke bliver overlæge på et sygehus), så ligger de for langt væk. Jeg har ikke kørekort, og må tage bussen eller cykle når jeg skal nok. Vi bor på landet, hvor der ikke er mange jobs og busserne kører hver eller hver anden time.

Så det er nu ikke fordi jeg ikke gider, men tingene skal jo hænge sammen, når det som regel er mig der bliver nødt til at hente og bringe Filuca fordi manden ofte arbejder 6 til 16-17 stykker.

Anmeld

28. juli 2008

Rasmine

Men et vikarjob er vel bedre end produktionsskolen?
Hvem ved, måske bringer et vikarjob mere med sig?
-Måske en fastansættelse?

Anmeld

28. juli 2008

Mikkelmusen

Ja det er sandt, men som jeg siger så skal det hele hænge sammen. og de vikarjobs der er pt er sommervikar, eller andet hvor der udtrykkeligt står at vikariatet varer f.eks. 2 mdr.

Anmeld

28. juli 2008

Loggidut

ja kommunen, og deres åndsvage (vi skal sende dig ud) projekter?

altså, hvis jeg var dig hunni, så drønede jeg direkte i jobsøgning med det samme, jeg sad engang selv fast på en bistandshjælp, og efter en diskution med en sagsbehandler bestemte jeg mig for at det gad jeg ikke mere!

desuden kan man hente mangle flere penge ved at jobbe...

kommunen er bare for tåbelig, de skal sende dig ud, også selv om det er for bare at glo på græsset gror!

og de er totalt ligeglad med at du skal sidde med mindreårige...du er et navn i rækken for dem, og så er det ellers bare at makke ret...+o(
ark jeg kan kun alt for godt huske hvor kvalmene den følelse af at andre bestemte var!

håber virkelig du rejser dig hen over deres hoveder og beviser du er meget bedre værd end deres åndsvage børne-klubs-agtige projekter!

jeg har lidt svært ved at være online på msn, for jeg render hos tif konstant...men ser jeg du skriver, så er jeg der lige med det samme!

Anmeld

28. juli 2008

Plysbjørnen

Ja det er lidt noget bæ med kommunen og deres elendige regler, men som Sloggi siger de skal sende dig ud... Men søg alt hvad du kan af arbejde (også selv om det ikke er meget) og håb på det bedste... Det er ind i mellem noget skod når man bor på landet, jeg er heldigvis så heldig stillet at selv om jeg også bor på en ø, så har vi en af landets største fabrikker her på øen...

Betina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.