Lad mig høre...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.581 visninger
15 svar
0 synes godt om
29. september 2010

Mira0911

Mærker man snittet de laver?

Mærker man hvordan de "roder" i maven på en og i bækkenet når det er?

Hvad er der af bedøvelse muligheder?

2. gangsfødende har de nemmer ved at selv bestemme om det skal være kejsersnit eller alm. fødsel?

Ligger man bag det blå lagen og bider lidt i kinden af følelsen af at der er nogen hænder i maven på en?

Fortæl endelig om hvordan jeres KS forløb inden under og efter... :)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2010

Mor til Frederic og Freya

MoarJ skriver:

2. gangsfødende har de nemmer ved at selv bestemme om det skal være kejsersnit eller alm. fødsel?

Ligger man bag det blå lagen og bider lidt i kinden af følelsen af at der er nogen hænder i maven på en?

Fortæl endelig om hvordan jeres KS forløb inden under og efter...

Ærligt? Ja.

Du bliver lidt æltet rundt - trykket på mm. Men det er blot en følelse, da man ellers ikke mærker noget. 

Altså du kan mærke de mosler rundt, men ingen smerte.

Der er rygmarvs bedøvelse og fuld narkose.

Fuld narkose er de ikke vilde med at bruge; 1 farmand må ikke være med inde. 2 de har et vis tidsrum at få baby ud på. Da narkosen går lige ned til barnet også.

Rygmarvs er du jo ved bevidstehed og er med hele vejen igennem + farmand må være med inde. Du kan evt høre den lille græde og snakke med manden/ kæreste.

Fik selv pks pga en være bandit der lå i tværleje og ikke ville vendes.

Anmeld

29. september 2010

FruEllingsen

Jeg fik akut kejsersnit så tiden inden husker jeg mest en følelse af PANIK... Men det var jo mest fordi vi slet ikke var forberedt.

Men selve kejsersnittet var egentlig en OK oplevelse. fik lagt en epidural blokade, mærkede kun lokalbedøvelsen, resten gjorde ikke ondt.

Kunne ikke mærke at de skar i mig, men kunne godt mærke at de rodede rundt med maven, det føltes underligt men det var også det. Ellers mærkede jeg ikke rigtig noget.

Efter kejsersnittet var jeg meget øm i mavemusklerne, kunne ikke bruge dem de første par dage. Men man får jo smertestillende, så smerterne er ikke så slemme.

efter 1 uge fik jeg fjernet klipsene. og det var en stor lettelse. Er bare ikke vild med tanken og klips i maven. hehe

Anmeld

29. september 2010

LISBETH:-)

Fik PKS for 4 mdr siden.

Jeg fik rygmarvsbedøvelse og jeg var meget nervøs for den. Men helt ærligt så kunne det da mærkes men det var vitterligt ingenting at være bange for. Efter man har fået bedøvelsen begynder man stille og rolig og miste følelsen i benene. De hjælper så en med at lægge sig ned (Man sidder op når man får bedøvelsen) De smørre så noget koldt på maven (det kan man selvfølgelig ikke mærke)

De sage så at nu begyndte de at skærer. Kort efter kunne man så hører et meget højt plask - det var fostervandet der gik (jeg havde enormt meget fostervand, da jeg startede med at være gravid med tvillinger men den ene døde tidligt i graviditeten, det havde min krop så ikke lige opdaget, så den havde dannet fostervand for 2) men det tror jeg ikke er normalt.

Det jeg synes var mest ubehageligt var at de lige som trykker i  toppen af maven for at kunne få barnet ud. De trykker faktisk ret hårdt, men altså vi snakker max 5 sek. ubehag. og så er barnet ude. Med mig tog de hende over på et bord til venstre for mig, så jeg hele tiden kunne se hende. Her blev hun undersøgt meget kort, og min mand fik hende så op og sad med hende ved mit hoved, mens jeg blev syet sammen.

Det går så stærkt at da hun lige var kommet over på bordet, tænkte jeg hvor f... kom den baby fra, det var slet ikke gået op for mig at det faktisk var MIT barn der allerede lå der

Jeg var også 2. gangs fødende og var til 1 samtale inden PKS hvor de selvfølgelig forsøgte at tale mig fra det. Men jeg holdte fast i at jeg ville have det (lægen indrømmede bagefter at det kunne kun sagtens forstå, havde en meget dårlig oplevelse første gang, som var tæt på at ende med at min datter døede) De kan IKKE nægte dig og få det, men de kan forsøge og tale dig fra det. Det er hårdt mens man sidder der, og man skal virkelig være stærk og holde fast.

Alt i alt har jeg IKKE fortrudt mit valg. Det var en rigtig god oplevelse og jeg har ingen gener haft efterfølgende. Jeg var indlagt 2 døgn, fik kun smertestillende det første. Og jeg har hele tiden efter jeg kom hjem selv kunne passe begge børn (min manden havde ingen barsel pga. jobskifte)

Anmeld

29. september 2010

Svei

MoarJ skriver:

Fortæl endelig om hvordan jeres KS forløb inden under og efter...

Jeg valgte selv ks anden gang, men det var ikke nemt...jeg skulle forklare og forsvare...jeg kunne mærke de rodede rundt og blev dårlig af at ligge på ryggen så brækkede mig hele vejen igennem ved mit første ks. Jeg lå bag det lagen og mit barn blev løftet op og vist med det samme, dog måtte de skære ekstra op fordi han var så stor og ikke kunne komme ud... så jeg fik et grimt ar.

Anmeld

29. september 2010

Mira0911

Synes nogen af tingene lyder ret ulækkert... Det er jo ikke længe det står på...

Overvejer meget at på PKS, da jeg ved fødslen opgav det hele, havde ikke kræfter til sidst... Og det var lidt af en voldsom fødsel...

Anmeld

29. september 2010

otlitrom

MoarJ skriver:

Synes nogen af tingene lyder ret ulækkert... Det er jo ikke længe det står på...

Overvejer meget at på PKS, da jeg ved fødslen opgav det hele, havde ikke kræfter til sidst... Og det var lidt af en voldsom fødsel...

Er du gravid ??

Anmeld

29. september 2010

Mira0911

kitty skriver:

Er du gravid ??

Ikke endnu... ;)

Anmeld

29. september 2010

otlitrom

MoarJ skriver:

Ikke endnu...

oki doki Kunne ikke lige gå forbi uden at spørge!

Anmeld

29. september 2010

Mira0911

kitty skriver:

oki doki Kunne ikke lige gå forbi uden at spørge!

Helt i orden... Vi arbejder på sagen.. Stille og roligt... :)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.