Fik PKS for 4 mdr siden.
Jeg fik rygmarvsbedøvelse og jeg var meget nervøs for den. Men helt ærligt så kunne det da mærkes men det var vitterligt ingenting at være bange for. Efter man har fået bedøvelsen begynder man stille og rolig og miste følelsen i benene. De hjælper så en med at lægge sig ned (Man sidder op når man får bedøvelsen) De smørre så noget koldt på maven (det kan man selvfølgelig ikke mærke)
De sage så at nu begyndte de at skærer. Kort efter kunne man så hører et meget højt plask - det var fostervandet der gik (jeg havde enormt meget fostervand, da jeg startede med at være gravid med tvillinger men den ene døde tidligt i graviditeten, det havde min krop så ikke lige opdaget, så den havde dannet fostervand for 2) men det tror jeg ikke er normalt.
Det jeg synes var mest ubehageligt var at de lige som trykker i toppen af maven for at kunne få barnet ud. De trykker faktisk ret hårdt, men altså vi snakker max 5 sek. ubehag. og så er barnet ude. Med mig tog de hende over på et bord til venstre for mig, så jeg hele tiden kunne se hende. Her blev hun undersøgt meget kort, og min mand fik hende så op og sad med hende ved mit hoved, mens jeg blev syet sammen.
Det går så stærkt at da hun lige var kommet over på bordet, tænkte jeg hvor f... kom den baby fra, det var slet ikke gået op for mig at det faktisk var MIT barn der allerede lå der
Jeg var også 2. gangs fødende og var til 1 samtale inden PKS hvor de selvfølgelig forsøgte at tale mig fra det. Men jeg holdte fast i at jeg ville have det (lægen indrømmede bagefter at det kunne kun sagtens forstå, havde en meget dårlig oplevelse første gang, som var tæt på at ende med at min datter døede) De kan IKKE nægte dig og få det, men de kan forsøge og tale dig fra det. Det er hårdt mens man sidder der, og man skal virkelig være stærk og holde fast.
Alt i alt har jeg IKKE fortrudt mit valg. Det var en rigtig god oplevelse og jeg har ingen gener haft efterfølgende. Jeg var indlagt 2 døgn, fik kun smertestillende det første. Og jeg har hele tiden efter jeg kom hjem selv kunne passe begge børn (min manden havde ingen barsel pga. jobskifte)
Anmeld