Jeg er lidt i vildrede!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.242 visninger
14 svar
0 synes godt om
29. september 2010

Sees

Godaften damer.

Jeg er lidt i vildrede, her til aften.

Igår aftes havde Emil en smule feber (ca. 38,7) og var lidt pyllret, men ellers intet.
Han kom i seng, og da vi vågnede imorges var der INGENTING overhovedet.
Han kom i DP, men jeg blev ringet op af DP kl. 13.00 om at han igen var klatten og trist, og havde lidt feber.
Jeg henter ham og rigtig nok - Han havde 38,4 i feber og var lidt pyllret - Men ikke noget vildt.
Henover aftenen er hans feber steget til 39,6 men der er 'INTET' at mærke på ham ellers - Han leger og griner (og stadig lidt ekstra pyllret). Det eneste der er til forskel er at han absolut ikke vil spise eller drikke.

Hvad skal jeg stille op?
Jeg bryder mig ikke om at han ikke vil spise og drikke, men det er jo svært at tyde hvad der er med ham, når han ellers har det "fint".

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2010

Mor til Frederic og Freya

Sees. skriver:

Godaften damer.

Jeg er lidt i vildrede, her til aften.

Igår aftes havde Emil en smule feber (ca. 38,7) og var lidt pyllret, men ellers intet.
Han kom i seng, og da vi vågnede imorges var der INGENTING overhovedet.
Han kom i DP, men jeg blev ringet op af DP kl. 13.00 om at han igen var klatten og trist, og havde lidt feber.
Jeg henter ham og rigtig nok - Han havde 38,4 i feber og var lidt pyllret - Men ikke noget vildt.
Henover aftenen er hans feber steget til 39,6 men der er 'INTET' at mærke på ham ellers - Han leger og griner (og stadig lidt ekstra pyllret). Det eneste der er til forskel er at han absolut ikke vil spise eller drikke.

Hvad skal jeg stille op?
Jeg bryder mig ikke om at han ikke vil spise og drikke, men det er jo svært at tyde hvad der er med ham, når han ellers har det "fint".

Væske - væske - væske...

Glem mad'en bare tilbyd ham alt det drikkelse han vil have også selvom det er ribena - jucie - sodavands is - the - sukkervand - kakao osv. 

De kan sagtens have feber uden at være særlig påvirket. Han har ikke lige fået en vaccine eller lign?

Men der er også meget i luften for tiden...

Anmeld

29. september 2010

Sees

Mor til Frederic skriver:

Væske - væske - væske...

Glem mad'en bare tilbyd ham alt det drikkelse han vil have også selvom det er ribena - jucie - sodavands is - the - sukkervand - kakao osv. 

De kan sagtens have feber uden at være særlig påvirket. Han har ikke lige fået en vaccine eller lign?

Men der er også meget i luften for tiden...

Han fik sin 15 måneders vaccine for 10 dage siden.

Jeg har tilbudt ham alt hvad vi har i huset - vand, mælk, saftevand, juice - Intet vil han have.

Men han har tilgengæld fået en ret overfladisk vejrtrækning, og har haft ekstra meget brug for sin astma medicin

Anmeld

29. september 2010

<3

Ja saft, juice og sodavandsis er også væske som ovenfor

Der er helt vildt meget i omløb i øjeblikket. Der er lungebetændelse, børnesår og hvad ved jeg nede i vores institution i øjeblikket. Det er årstiden. Nyd at han er relativt upåvirket og hold ham hjemme et par dage så han kan bekæmpe vira uden at blive rigtig syg - altså hvis du kan!

Vi har også haft en omgang herhjemme på skift med først slatten og ondt i hovedet. Så lidt snot og hosten og til sidst kun hosten. Ingen feber heldigvis, det nærmede sig for Tjalfe en nat hvor han var på 37,8gr men det blev løst af at tage tøjet af.

Huske ved feber - uldstrømper ellers lukker de små blodkar i fødderne sig også en tynd bluse eller undertrøje

Og god bedring med den lille!

Anmeld

29. september 2010

Sees. skriver:

Han fik sin 15 måneders vaccine for 10 dage siden.

Jeg har tilbudt ham alt hvad vi har i huset - vand, mælk, saftevand, juice - Intet vil han have.

Men han har tilgengæld fået en ret overfladisk vejrtrækning, og har haft ekstra meget brug for sin astma medicin

Mæslinger Fåresyge Røde hunde

Vaccinen indeholder levende, svækket mæslinge-virus, fåresyge-virus og røde hunde-virus.

Barnet skal vaccineres, når det er 15 måneder og 4 år (12 år, hvis barnet pr. 1. april 2008 er ældre end 4 år).

Efter to vaccinationer anses beskyttelsen at vare hele livet.

Efter 1-3 uger kan barnet udvikle feber, irriterede øjne, hoste, udslæt på huden, hævede lymfeknuder og spytkirtler af få dages varighed.

Så det kan sagtens være den der driller ham...

Anmeld

29. september 2010

Sees

Mor til Frederic skriver:

Mæslinger Fåresyge Røde hunde

Vaccinen indeholder levende, svækket mæslinge-virus, fåresyge-virus og røde hunde-virus.

Barnet skal vaccineres, når det er 15 måneder og 4 år (12 år, hvis barnet pr. 1. april 2008 er ældre end 4 år).

Efter to vaccinationer anses beskyttelsen at vare hele livet.

Efter 1-3 uger kan barnet udvikle feber, irriterede øjne, hoste, udslæt på huden, hævede lymfeknuder og spytkirtler af få dages varighed.

Så det kan sagtens være den der driller ham...

Åh okay - Det var jeg ikke klar over!

Det vil jeg tage med i mine tanker, hvis han stadig er skidt imorgen tidlig.

Tak for svar

Anmeld

29. september 2010

Maja88

Sees. skriver:

Tak for svar

nu vil jeg ikke gøre dig nervøs. men læste en artikel i går og der stod på grund af den kolde lungebetændelse epedemi der var. så skulle man med det samme, ens barn blev sløj eller syg, kontakte lægen, man skulle ikke vente og se om det bare var en forkølelse eller noget.

Anmeld

29. september 2010

Sees. skriver:

Tak for svar

Så lidt...

Giv lige din læge et spark bag i.. Det er da en vigtig ting han/hun har glemt at oplyse om... 

Her fik vi at vide at han efter 14 dage sagtens kunne få noget der ligned røde hunde og lign. men at det ikke var en reel sygdom, men blot vaccinen der giver udslag. Men der kom aldrig en reaktion på den vaccine.

Anmeld

29. september 2010

Sees

Maja88 skriver:

nu vil jeg ikke gøre dig nervøs. men læste en artikel i går og der stod på grund af den kolde lungebetændelse epedemi der var. så skulle man med det samme, ens barn blev sløj eller syg, kontakte lægen, man skulle ikke vente og se om det bare var en forkølelse eller noget.

Ja, den har jeg også læst om - Altså epedimien ..

Han har haft en alm. lungebetændelse en gang, hvor vi endte på Skejby fordi han havde 40,7 i feber

Og senest havde han en kold lungebetændelse, hvor vi også endte på Skejby, fordi det var så kort tid efter den sidste lungebetændelse.
Men der mindes jeg ikke at han havde feber, og synes også han hostede mere dengang ..

Men det er måske bare mig?
Burde hoste ikke være tegn på lungebetændelse?

Anmeld

29. september 2010

Maja88

Sees. skriver:

Ja, den har jeg også læst om - Altså epedimien ..

Han har haft en alm. lungebetændelse en gang, hvor vi endte på Skejby fordi han havde 40,7 i feber

Og senest havde han en kold lungebetændelse, hvor vi også endte på Skejby, fordi det var så kort tid efter den sidste lungebetændelse.
Men der mindes jeg ikke at han havde feber, og synes også han hostede mere dengang ..

Men det er måske bare mig?
Burde hoste ikke være tegn på lungebetændelse?

jeg ved det faktisk ikke, men der stod bare man ikke måtte vente på at se hvad det udviklede sig til. man skulle kontakte lægen. bare ved sløjhed.

Jeg ville da få det tjekket nu det også går i luftvejene

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.