iih altså, giv mig lige lidt opskriftshjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

432 visninger
3 svar
0 synes godt om
29. september 2010

MoarTNoah

er ENDNU en gang blevet mega træt af den opskrift med nemme og lækre lagkagebunde!

det er ikke altid at den hæver så meget op at der rent faktisk er til 3 bunde, og så når jeg har pakket alt mit grej og vasket maskinen af skal jeg fandme til at bage endnu en kage (undskylder sproget)

Så PLEASE!!!! giv mig lige en god opskrift hvor jeg ikke skal vende melet i (det tager jo en krig ) - sløvhed længe leve! OG så der kan være til 3 lagkagebunde i en 24cm diameter rund form..

Nu går jeg mig en tur med Noah i protest over den lorteopskrift der ikke vil jeg som jeg vil, og så hååååååååååååber jeg at der er nogen der har været så søde at smide en opskrift herind jeg kan bage når jeg kommer hjem

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2010

Snefnug1984

Værsågod Katrine. Opskriften er dog kun til 2 bunde, så du må lige tilføje 1/3 ekstra selv  mandlerne kan jo udelades og melet behøver ikke "vendes" i, det skal bare være sigtet inden  

3 spsk. kakaopulver med top
200 g stødt melis
200 g smør
3 store æg, gerne fra fritgående høns
200 g siet mel
2 tsk. bagepulver
1 håndfuld mandelflager

Forvarm ovnen til 180°. Læg bagepapir i bunden af 2 kageforme med 24 cm diameter. Rør kakaopulveret ud i 4 spsk. kogende vand til en lind pasta. Pisk sukker og smør hvidt og luftigt i en anden skål, tilsæt kakaopasta, æg, mel og bagepulver. Pisk det hele godt sammen og vend mandlerne i. Fordel dejen i de 2 kageforme og bag dem 25 minutter. Køl bundene af, inden de tages ud at formene.

Anmeld

29. september 2010

MoarTNoah

SolsikkeBlomst skriver:

Værsågod Katrine. Opskriften er dog kun til 2 bunde, så du må lige tilføje 1/3 ekstra selv  mandlerne kan jo udelades og melet behøver ikke "vendes" i, det skal bare være sigtet inden  

3 spsk. kakaopulver med top
200 g stødt melis
200 g smør
3 store æg, gerne fra fritgående høns
200 g siet mel
2 tsk. bagepulver
1 håndfuld mandelflager

Forvarm ovnen til 180°. Læg bagepapir i bunden af 2 kageforme med 24 cm diameter. Rør kakaopulveret ud i 4 spsk. kogende vand til en lind pasta. Pisk sukker og smør hvidt og luftigt i en anden skål, tilsæt kakaopasta, æg, mel og bagepulver. Pisk det hele godt sammen og vend mandlerne i. Fordel dejen i de 2 kageforme og bag dem 25 minutter. Køl bundene af, inden de tages ud at formene.

TAK! går straks igang!

Anmeld

29. september 2010

StineL

Denne er også rigtig god...

Lyse kagebunde:

200 g sukker

4 æg

250 g mel

150 g bagemargerine eller smør

3 tsk bagepulver

2 tsk vaniliesukker

1 dl vand

1½ dl mælk

Bland mel, bagepulver, og vaniliesukker

Opmål mælk og vand

Pisk smør og sukker lyst og luftigt. Tilsæt herefter æg. Herefter tilsættes skiftevis melblandingen og mælkeblandingen.

Bages ved 175 grader varmluft. ca 50 min

Opskriften kan ganges op til større portioner.

Hvis du vil lave chokoladekage skifter du 50 g mel ud med 3 spsk kakaopulver.

Du kan tilsætte revet chokolade, appelsinsaft, marcipan eller nødder til dejen, hvis ønsket. Du kan evt tilsætte lidt ekstra mel, hvis dejen er meget tynd.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.