Hvordan træffer man det svære valg at gå af med sin hund?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. september 2010

Pena

Jeg synes I skal gøre en go indsats for at finde det rigtige hjem til den. Måske ude på en gård hvor der er go mulighed for motion og træning. Men det er vigtigt at den nye ejer er opsat på opgaven. Hvad siger de eksperter I har gået hos. Mener de der er håb?

Det lyder lidt som om I bor i lejlighed. Det er nok heller ikke optimalt for den type hund.

Så jeg synes en stor indsats for at give den det korrekte hjem. Hvis det lykkes tror jeg du vil få fred ved at vide at den har det godt.

Jeg tror internat er et meget dårligt valg. Det vil nok ødelægge den yderligere, så tror jeg du må tage det svære valg istedet hvis det kommer dertil- for dens skyld.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2010

mariamiss6

Helt seriøst... Har du prøvet at finde diverse får-avlere og spørge dem om de har lyst til at tage en kæmpe mundfuld hyrdehund?

Er sikker på det ville være det bedste sted for hende, når hendes vogtergen er så stort.

Hvis hun ikke kan få sådan et hjem, altså hvor hun kan VIRKELIG arbejde sig ud af det, så er hun bedst tjent med en aflivning...

Jeg synes IKKE man skal aflevere en måske aggressiv hund til et internat... De afliver den også, for de har ikke plads og råd til at have sådan en hund gående i rigtig lang tid...

Prøv på en masse gårde, hvor de har avler får. For man bruger faktisk stadig hyrdehynde til det Og hvis der findes nogen med forstand på hyrdehunde, så er det jo nok en fåreavler

Anmeld

30. september 2010

maria_wlt

Hvis jeg husker rigtigt så tror jeg ikke at et internat vil tage en aggressiv hund....elller ved nogen noget andet...???

Anmeld

3. oktober 2010

heaven

hej

hvor bor i henne??

Jeg/vi har selv haft enorme problemer med vores hund - det var dog seperationsangst hun led af...... vi tilbragte nogle timer hos dyrpsykolog "lone Greva", hvilket var FANTASTISK!!! det reddede klart vores hunds liv - ellers havde vi også måttet aflive vores hund...

hun kan virkelig anbefales... google hende evt.

Jeg mener ikke at en aggresiv hund bør formidles videre - mm man er 110 procent sikker på hvor/til hvem den havner. Det er at flytte nissen med, og det er ikke altid fordrende for at hunden bliver stabil. Særligt ikke hvis det er svigt i fortiden, der er årsag til problemerne. Ved gentagende svigt og nye hjem og ejere, er jeg bange for at det bliver endnu sværer at løse problematikkerne. Man skal i hvert fald være sikke på at nye ejere, ved hvad de går ind til

Jannie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.