Er babybjörn bæreselen så slem?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. september 2010

B&J

for at sige mod så elsker jeg vores baby björn bæresele..... og vores dreng sad skide godt i den og var altid glad og smilende og snakkede løs og sov behaligt når han faldt i søvn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2010

Simplyred

Jeg har også købt én brugt, og jeg er meget glad for den...

-vi bruger den meget sjældent, men for eks nu hvor jeg lige har været alene ude og rejse med den bette, der var den uundværlig ude i lufthavnen!!...

Anmeld

29. september 2010

Mor til L&S

Vi er også glade for vores og vores datter nyder at sidde i den

Anmeld

3. oktober 2010

Katjaro

Jeg brugte BB til min datter, men jeg solgte den også igen.

Jeg fik ondt i skulder og lænd af at bære hende.

I dag bruger jeg Mai Tai til hendes lillebror og hvilken forskel. Jeg kan f.eks. stadigvæk bære ham i den selv om han er 1,5 år og vejer knapt 15 kg.

At der så lige er det aspekt at MT og andre ergonomiske bæredimser er bedre for baby at sidde i, burde man nok også tage med i sine overvejelser

Vi kan jo sammenligne BB med at sidde på en cykelsadel uden at kunne nå jorden med benene. Det bliver sku lidt hårdt i længden - tror i ikke????

Vil i hvertfald hellere sidde på en brooks sadel end en racersadel hvis det var mig

Og mht. prisen - mange ergonomiske bæredimser er faktisk billigere end BB (vi snakker her nypris)

Anmeld

7. oktober 2010

Corn

Jeg har en som jeg arvede da jeg fik første barn. Har aldrig fundet den god for hverken mig eller nogen af mine drenge, da jeg ikke bryder mig om at mase deres "fremtid"

Derimod har jeg brugt ringslynge, rigtigt meget. De har sovet, leget og spist i ringslyngen, mens jeg har lavet altmuligt andet. Nu har jeg netop bestilt en mei ta og jeg glæder mig til at tage den i brug. Enten istedet for barnevogn til mindstemand, eller som rygbærer til mellemste mand og hans trætte ben

Anmeld

7. oktober 2010

anmaj

KittyGirl skriver:

Jeg har købt en brugt babybjörn bæresele herinde, og glæder mig til den kommer..... men sad lige og googlede den lidt mere og så fandt jeg en "modstandsgruppe" på FB ..... De skriver

"Samlingsstedet for alle, der får koldsved og ondt i skridtet, hver gang de ser en baby i en BabyBjörn Bæresele.
De små børn hænger der, helt fastlåst, med benene dinglende frit ud i luften... og endnu værre bliver det kun, hvis de har ansigtet vendt væk fra bæreren!
Mon ikke, det er de færreste voksne, der synes det ville være rart, at hænge fastlåst på en cykelsaddel uden støtte til benene?

Så derfor... hjælp med at få de børnene ud af BabyBjörn Bæreselerne - og over i et bedre ergonomisk alternativ )
Der findes så mange andre gode og behagelige måder at bære sit barn... så hvorfor ikke bruge dem i stedet?"

Jeg tænker... er den virkelig så slem ??

Altså, jeg kender ikke til så meget modstand, men tror også det bare er nogle folk der har fundet et andet produkt, de glæder sig over.

vi har en bæresele fra babybjörn. vi har været superglade for den. det man bare skal huske på er ligesom med autostole og skråstole....-baby skal ikke sidde i længere tid ad gangen i den, da det belaster ryg. men jeg snakkede med min SP og hun frarådede den overhovedet ikke, vi skulle bare passe på tiden og mængden af sanseindtryk (baby kan blive overstimuleret).

Anmeld

7. oktober 2010

serinasmor

vi har både en Babybjörn som vi har arvet efter min søster og en CarryMe slynge som vi har fået i gave(efter selv at have ønsket os den)

Serina sidder rigtig godt i begge og er glad og tilfreds når hun sidder i dem ... hun er dog nu blevet for tung (9,5 kg)til at hun er behagelig at slæbe rundt på i BB hvor det intet problem er i CM 

Hun har aldrig siddet særlig længe i BB - hun har alligevel villet ned igen efter 20-30 min ...men i CM sad hun glad og tilfreds så sent som i lørdags i en time  ... og jeg fik ikke engang ondt i ryggen eller i skuldrene

så alt i alt ... herhjemme er vi absolut gået over til CarryMe ..

Anmeld

8. oktober 2010

Thalia

Jeg brugte en BB til min ældste søn for dengang i 2000 var der bare ikke så mange kendte alternativer.

De to yngste er blevet slynget fra de var få timer gamle, og det kunne ikke falde mig ind at sætte dem i en BB, fordi jeg nu er bevidst om at der findes alternativer der er sundere for både dem og for mig.

Anmeld

8. oktober 2010

Lille Du

Når vi vælger at bære vores børn, så er det jo for at være nærværende hos dem - uanset om det er fordi vi har et barn som ønsker at være tæt sammen med sin mor, om vi synes at det er det mest praktiske i nogen situationer eller fordi at vi selv også bare knus-elsker og nyder kontakten med vores barn.

Og så tænker jeg: Hvis babybjørnen betyder, at jeg kan bære mit barn lidt nemmere og længere end hvis jeg ikke havde babybjørnen, så synes jeg at den er fantastisk.

Jeg havde selv en babybjørn til at starte med. Det som jeg synes var svært var at babybjørn jo skriver at man ikke skal bære i sele (oprejst stilling) førend barnet selv kan bære sin vægt. Og det er det, som vi kan se at de kan, når de selv holder deres hoved. Men det er jo rigtig meget i starten at behovet er allerstørst. Så der valgte jeg altså at bære alligevel. Da så mit barn selv kunne bære hovedet i 4-5 måneders alderen, så var han blevet så tung, at det ikke længere var rigtig godt for min ryg.

Så har jeg prøvet forskellige andre bæreredskaber også og jeg synes egentlig at det er lidt mærkeligt at det lige er babybjørnen, som er blevet så udbredt. For jeg synes faktisk ikke at den har den optimale komfort for hverken baby og bærer, når man sammenligner med andre seler eller slynge/vikle. Men jeg ved også at babybjørn nu faktisk har lavet en sele som støtter ud i knæhasen, så producenten har altså lavet en bedre model end den, som er udskældt på fb-gruppen. Den er da værd at vælge, hvis man foretrækker den producent.

kh Christine

Anmeld

8. oktober 2010

FruEllingsen

Vi har en babybjørn bæresele. og Marcus ELSKER den. plejer at holde hans fødder og nusse dem lidt når vi går, så han ikke bare hænger og "dingler"... Han har ALDRIG brokket sig i den. og virker til at nyde det meget.

Tror det er en smagssag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.