Er babybjörn bæreselen så slem?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

40.040 visninger
20 svar
3 synes godt om
28. september 2010

Ryberg

Jeg har købt en brugt babybjörn bæresele herinde, og glæder mig til den kommer..... men sad lige og googlede den lidt mere og så fandt jeg en "modstandsgruppe" på FB ..... De skriver

"Samlingsstedet for alle, der får koldsved og ondt i skridtet, hver gang de ser en baby i en BabyBjörn Bæresele.
De små børn hænger der, helt fastlåst, med benene dinglende frit ud i luften... og endnu værre bliver det kun, hvis de har ansigtet vendt væk fra bæreren!
Mon ikke, det er de færreste voksne, der synes det ville være rart, at hænge fastlåst på en cykelsaddel uden støtte til benene?

Så derfor... hjælp med at få de børnene ud af BabyBjörn Bæreselerne - og over i et bedre ergonomisk alternativ )
Der findes så mange andre gode og behagelige måder at bære sit barn... så hvorfor ikke bruge dem i stedet?"

Jeg tænker... er den virkelig så slem ??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2010

hyskystar

Tror der er mange delte meninger om det emne

Nogen vil kun bruge en slynge og andre noget andet,,

Jeg havde selen til mit første barn og har os tænkt mig at bruge den til den næste.. så længe de er små lader man dem jo sidde ind ad så de ikke får alle indtrykkene..

jeg synes den er god og bestemt ikke slem

Anmeld

28. september 2010

lion

KittyGirl skriver:

Jeg har købt en brugt babybjörn bæresele herinde, og glæder mig til den kommer..... men sad lige og googlede den lidt mere og så fandt jeg en "modstandsgruppe" på FB ..... De skriver

"Samlingsstedet for alle, der får koldsved og ondt i skridtet, hver gang de ser en baby i en BabyBjörn Bæresele.
De små børn hænger der, helt fastlåst, med benene dinglende frit ud i luften... og endnu værre bliver det kun, hvis de har ansigtet vendt væk fra bæreren!
Mon ikke, det er de færreste voksne, der synes det ville være rart, at hænge fastlåst på en cykelsaddel uden støtte til benene?

Så derfor... hjælp med at få de børnene ud af BabyBjörn Bæreselerne - og over i et bedre ergonomisk alternativ )
Der findes så mange andre gode og behagelige måder at bære sit barn... så hvorfor ikke bruge dem i stedet?"

Jeg tænker... er den virkelig så slem ??

Nej det er den ikke, og hvis det var kan man jo altid støtte sits barns fødder

Anmeld

28. september 2010

LISBETH:-)

Jeg har begge dele - altså babybjörn og en mei tai, samt en manduca.

Elina græder i babybjörnen men elsker de 2 andre. Hun sidder bestemt også MEGET bedre. Så jeg går aldrig tilbage til babybjörn igen.

Hvad der er bedst vil jeg ikke gøre mig til dommer over. Jeg ved bare at det bedste for mig og mit barn er IKKE babybjörn

Anmeld

28. september 2010

Ryberg

Jeg købte den også med det formål at bruge den her mens han er "lille" .... for han kan godt være lidt af et hængetræ

blev bare lige chokket over deres udmelding på den gruppe...

Anmeld

28. september 2010

dorthemus

Jeg synes ikke den er egnet...og her tænker jeg ikke kun på alle sanseindtrykkene men også på bærekomforten for barnet. Barnet er ikke ordentlig understøttet i en BB. De bærer hele deres vægt i bækkenet i stedet for ude i knæhaserne...og det er hårdt for babys ryg.

Der er heldigvis alternativer..Du kan læse mere her:

http://www.mamaslife.dk/group.asp?group=198

Anmeld

28. september 2010

Ryberg

dorthemus skriver:

Jeg synes ikke den er egnet...og her tænker jeg ikke kun på alle sanseindtrykkene men også på bærekomforten for barnet. Barnet er ikke ordentlig understøttet i en BB. De bærer hele deres vægt i bækkenet i stedet for ude i knæhaserne...og det er hårdt for babys ryg.

Det er jeg ikke i tvivl om at der er.... men der er også en anden faktor der spillede ind for mig, og det var prisen...

Jeg skulle jo lige finde ud af om det var noget for mig at bære mit barn rundt i en bæresele...

Så kan jeg jo altid finde ud af om BB er noget for mig? for Lasse.... eller om jeg vil investere i noget andet

Anmeld

28. september 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
dorthemus skriver:

Ku ikke ha sagt bedre

Anmeld

28. september 2010

dorthemus

KittyGirl skriver:

Det er jeg ikke i tvivl om at der er.... men der er også en anden faktor der spillede ind for mig, og det var prisen...

Jeg skulle jo lige finde ud af om det var noget for mig at bære mit barn rundt i en bæresele...

Så kan jeg jo altid finde ud af om BB er noget for mig? for Lasse.... eller om jeg vil investere i noget andet

Der findes masser af billige alternativer...også brugte

Anmeld

29. september 2010

Mumto3

Min hovedanke mod Babybjørn er:

1: Babyen sidder helt oprejst i BB og dermed trykker det store og tunge hoved ned på rygsøjlen. Det er ekstremt belastende, og derfor må man heller ikke bruge den i mere end 20 min.

2: hofteleddet skal bære vægten af benene der hænger og dingler (imodsætning til slynger eller Mei Tai (bæreslynger) hvor barnet sidder ned i slyngen og har støtte under hele låret, helt ud til knæhaserne)

3. Det er rigtig dårligt for babys bløde ryg at skulle tilpasse sig Babybjørnens facon (i modsætning til slyngerne, hvor det tynde stof smyger sig om ryggen, som ligger i en blød bue og dermed sikre at trykket på rygsøjlen bliver fordele ligeligt på hvert enkelt led i ryggen)

Vi fik en babybjørn Aktive forærende, og jeg kunne aldrig drømme om at bruge den og jeg havde det rigtig dårligt med at sælge den videre, for jeg ønskede dybeste set ikke nogen børn blive båret i den.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.