Når ens barn ikke har det godt i skolen..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

897 visninger
5 svar
0 synes godt om
28. september 2010

Lullaby

Jeg troede aldrig at jeg skulle have det sådan her med Bella. Hun har altid været populær i bh og derfor troede jeg bare at hun ville have det sådan med skolen. Men nej, hun kan bare ikke komme ind. Hun er ked af det hver dag...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2010

MoarTil4

Lullaby skriver:

Jeg troede aldrig at jeg skulle have det sådan her med Bella. Hun har altid været populær i bh og derfor troede jeg bare at hun ville have det sådan med skolen. Men nej, hun kan bare ikke komme ind. Hun er ked af det hver dag...

det er jeg ked af at høre. Prøv at involvere læreren i problemet - måske kan det hjælpe.

mange klasser starter op med forskellige tiltag for at ryste børnene sammen - f.eks hjem til hvem, hvor man besøger hinanden på skift. Måske var det noget at igangsætte sådan noget i klassen?

Håber det løser sig.

Anmeld

28. september 2010

Lillefe

Lullaby skriver:

Startede hun sammen med nogen frabørnehaven? jeg villeogså forhøre læreren, og hvis ikke der er noget evt. finde en anden skole...

Anmeld

28. september 2010

Corn

Synes det er alt for tidligt at snakke skoleskift, men hvad med at tage initiativ til noget ryste-sammen noget... Og jeg går ud fra at du har inddraget lærerne, ellers er det vel første skridt, så de kan komme med deres observationer

Anmeld

28. september 2010

SiLiMiMa

åh, det er så synd, når et barn føler sig udenfor

har du talt med læreren? har de evt. spilleregler i hendes klasse?

i vores børnehaveklasse har børnene et regelsæt, som de selv er med til at lave. der er bl.a. en regel, der hedder: man må ikke sige nej til en leg.

dvs hvis nogle leger og en anden spørger om h*n må være med SKAL de andre sige ja. vedk. skal så selvfølgelig indordne sig under legen, men det bevirker, at børnene ikke er bange for at spørge om de må være med, fordi de ved, at de ikke vil blive afvist.

desuden lærer børnene, at den de måske troede ikke var sjov at lege med, faktisk er ret god til at lege fx. og derved skabes nye venskaber.

Men tag endelig en snak med læreren, for der skal da tages hånd om det NU, så den lille pige kan blive glad for at gå i skole

heise

Anmeld

28. september 2010

iris-mor

Kender godt følelsen, og den følelse man som forældre kan stå med, når man ser/høre det fra ens egen guldklump.

Giver de andre ret tal med skolen (jeg er selv lærer) hos de små og det er altså desværre ikke altid man når at se alt. Så kan de være obs på det.

Men at invitere de andre hjem på skift er også en super god idé. Det er bare så vigtigt at tage det i opløbet, og de er jo kun lige startet, men heller før end senere.

Håber i finder nogle gode løsninger så skoledagen bliver god og sjov - det er bare så vigtigt at ungerne trives. Pøj pøj

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.