[citat][f][småt]ka li ja skriver:[/småt][/f]
hvor er du go helle!!!
vi er erhvervs skadede.. ja nu tør jeg næsten ikke skrive noget, for ved jo du sidder og analyserer.. hehe
du tænker i sammensatte ord osv. , jeg tænker i former og farver!!:D[/citat]
Pjat med dig - jeg underviser også i billedkunst.
Forrige år lavede jeg (med min, desværre, daværende klasse) et
længere forløb om sammensatte ord, som netop inddragede dansk og billedkunst. Jeg lavede en fantastisk fodsvamp (ca. 80 cm høj) i papmache. Den tog mig 12 timer at fremstille + forberedelse af en
kort introduktion til sammensatte ord (danskfagligt). Selve fodsvampen var konstrueret af hønsenet. Nederst en fod (til ankelen) og ovenpå en
stor paddehat. Alt blev beklædt med avispapir/tapetlim og malet med realistiske farver (akryl). Endelig monterede jeg hele fodsvampen på
en meget stor omvendt urtepotte. Det var et KÆMPE arbejde, men
jeg skal love for at mine unger lavede kasse-damer, tand-børster
mv. til en fantastisk udstilling, og de klarede testen i sammensatte ord bagefter til ug med stjerne.
Selvfølgelig falder det mig i øjnene, hvis jeg læser noget, der kunne
have været skrevet anderledes;) - men jeg laver s'gi da osså sælv slåfajl, og hvad så? Lige i dette tilfælde tænkte jeg, at det kunne brugews til noget, hvis jeg lissom indgydede en forsigtig viden...
Desuden Kalaha - indrøm det: Du har s'gu da spottet, at mine spidser skulle have været taget for 15 cm. siden, og desuden har jeg en dårlig mellemfarvning pga. min voksende mave....:D
(H) - Helle, som ikke rigtig kan komme i seng i aften:$
Anmeld