fanget i tolden;-D

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. september 2010

Ranarupta

Ifølge dette skal der ikke betales told:

Du skal ikke betale told, men du skal betale dansk moms og eventuelle andre danske afgifter.

Varer, der sælges via internettet, annonceres typisk til en pris uden moms og afgifter. Den danske moms er på 25 procent og beregnes af varens pris, tillagt transportomkostninger og afgifter.

Ofte vil den transportør, der fragter pakken, beregne og opkræve momsen og eventuelle andre afgifter på vegne af SKAT. Vær opmærksom på, at en transportør måske også vil opkræve et gebyr i forbindelse med beregningen. SKAT kan, hvis der ikke er betalt moms og eventuelle andre danske afgifter, tilbageholde varerne, indtil disse er betalt.

Der gælder særlige regler for en række varer. 

Læs mere på dette link:
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1770364&vId=0

Det gælder i øvrigt for private, der:

• køber varer for under 81 og  1150 kr.
  • handler i et land udenfor EU 
  • køber andre varer end spiritus, vin, øl, parfume, toiletvand og tobaksvarer
  • handler på nettet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2010

Jones

Ranarupta skriver:

Ifølge dette skal der ikke betales told:

Du skal ikke betale told, men du skal betale dansk moms og eventuelle andre danske afgifter.

Varer, der sælges via internettet, annonceres typisk til en pris uden moms og afgifter. Den danske moms er på 25 procent og beregnes af varens pris, tillagt transportomkostninger og afgifter.

Ofte vil den transportør, der fragter pakken, beregne og opkræve momsen og eventuelle andre afgifter på vegne af SKAT. Vær opmærksom på, at en transportør måske også vil opkræve et gebyr i forbindelse med beregningen. SKAT kan, hvis der ikke er betalt moms og eventuelle andre danske afgifter, tilbageholde varerne, indtil disse er betalt.

Der gælder særlige regler for en række varer. 

Læs mere på dette link:
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1770364&vId=0

Det gælder i øvrigt for private, der:

• køber varer for under 81 og  1150 kr.
  • handler i et land udenfor EU 
  • køber andre varer end spiritus, vin, øl, parfume, toiletvand og tobaksvarer
  • handler på nettet

Told er altså netop en afgift

Anmeld

28. september 2010

SpunkenJo

Lav en afstemning......

- interessant spørgsmål!!

Er selv blevet fanget ca. 2/10 gange med
tolden i bestilling af varer fra USA.

Anmeld

28. september 2010

SpunkenJo

Jones skriver:

Told er altså netop en afgift

Det er da det, det er

præcis ligesom en "P-bøde" også er en afgift. Den blir bare i faglig tale omtalt som bøde. Bøden i bussen/toget er også en afgift. Det er de offentlge myndigheder (politiet, arbejdstisynet mm.) der udsteder bøder

Anmeld

28. september 2010

Jones

SpunkenJo skriver:

Det er da det, det er

præcis ligesom en "P-bøde" også er en afgift. Den blir bare i faglig tale omtalt som bøde. Bøden i bussen/toget er også en afgift. Det er de offentlge myndigheder (politiet, arbejdstisynet mm.) der udsteder bøder

Knivskarp betragtning

Anmeld

28. september 2010

Corn

ja det er jo enten eller. Jeg forstår sagtens toldreglerne.... Men derfor kan jeg jo godt håbe, at jeg kan undgå told, moms og gebyr

fra post.dk

Køber du varer uden for EU?

Når du køber en vare i et land uden for EU, som har en værdi over 80 kr., skal du betale moms og told af varen samt importgebyr (tidligere fortoldningsgebyr).

Her kan du se, hvornår du skal betale hvad:

Varens værdi:   Hvor meget skal jeg betale?
Under 80 kr.   Du skal hverken betale moms, told eller importgebyr
80 - 1.150 kr.   Du skal betale moms og importgebyr
Over 1.150 kr.   Du skal betale moms, told og importgebyr

Told
Der er forskellige toldsatser, alt efter hvilken varekategori der er tale om. Tolden udregnes fra varens værdi og portoen.
Læs mere på  SKATs hjemmeside om toldsatser

Moms
Momsen er på 25 %. Den udregnes på baggrund af varens værdi, portoen og toldafgiften.

Importgebyr
Ved indførsel af varer i postforsendelser har Post Danmark angivelsespligten over for SKAT. Til dækning af omkostninger ved dette arbejde opkræver Post Danmark pr. 1. januar 2010 et importgebyr på 160 kr. inkl. moms pr. forsendelse for varer over 80 kr.

Her kan du se et eksempel på, hvordan told og moms bliver udregnet

Hvis du køber et par cowboybukser fra USA til en værdi af 1.500 kr., hvor portoen er 50 kr. og toldsatsen 12%, vil regnestykket se sådan ud:

Told  12% af varens værdi (1.500 kr.) + porto (50 kr.) = 186 kr.
Moms  25% af varens værdi (1.500 kr.) + porto (50 kr.) + told (186 kr.) 434 kr.
Importgebyr   160 kr.
Opkrævning i alt   780 kr.

Modtager du gaver fra lande uden for EU?

Modtager du en gave fra et land uden for EU gælder andre regler og satser, end hvis du køber en vare.

Hvornår er det en gave?
Når både afsender og modtager af gaven er privatpersoner og der ikke er penge involveret mellem parterne.
Er afsender eller modtager en virksomhed er der altså ikke længere tale om en gave.

Hvornår bliver en gave pålagt afgifter?
Har en gave en værdi under 340 kr., bliver der ikke pålagt afgifter. Har gaven en værdi mellem 340 kr. og 1.150 kr., skal der betales 25% moms og et importgebyr på 160 kr. inkl. moms.

Har gaven en værdi på over 1.150 kr., skal der betales 2,5% i told, 25% i moms og et importgebyr på 160 kr. inkl. moms.

Her kan du se et eksempel på, hvordan told og moms bliver udregnet på en gave med en værdi på 1.500 kr.:

Told 2,5 % af varens værdi (1.500 kr.)   37,50 kr.
Moms 25% af varens værdi (1.500 kr.) + told (37,50 kr.)  384,50 kr.
Importgebyr    160,00 kr.
Opkrævning i alt     582,00 kr.

http://www.shopusa.com/shopusail/countries/Denmark/?action=startshopping

er der en beregner i toppen, så ved man præcis hvad man skal af med.

Jeg ville egentlig gerne have en Kleinsmekker mei tai, men de er lidt dyre synes jeg, især når jeg kan få en custom-made Babyhawk, inkl. afgifter, porto, gebyr osv billigere... Og går den så igennem tolden, ja så har jeg jo bare sparet endnu mere....

Anmeld

28. september 2010

LISBETH:-)

Macaab skriver:

ja det er jo enten eller. Jeg forstår sagtens toldreglerne.... Men derfor kan jeg jo godt håbe, at jeg kan undgå told, moms og gebyr

fra post.dk

Køber du varer uden for EU?

Når du køber en vare i et land uden for EU, som har en værdi over 80 kr., skal du betale moms og told af varen samt importgebyr (tidligere fortoldningsgebyr).

Her kan du se, hvornår du skal betale hvad:

Varens værdi:   Hvor meget skal jeg betale?
Under 80 kr.   Du skal hverken betale moms, told eller importgebyr
80 - 1.150 kr.   Du skal betale moms og importgebyr
Over 1.150 kr.   Du skal betale moms, told og importgebyr

Told
Der er forskellige toldsatser, alt efter hvilken varekategori der er tale om. Tolden udregnes fra varens værdi og portoen.
Læs mere på  SKATs hjemmeside om toldsatser

Moms
Momsen er på 25 %. Den udregnes på baggrund af varens værdi, portoen og toldafgiften.

Importgebyr
Ved indførsel af varer i postforsendelser har Post Danmark angivelsespligten over for SKAT. Til dækning af omkostninger ved dette arbejde opkræver Post Danmark pr. 1. januar 2010 et importgebyr på 160 kr. inkl. moms pr. forsendelse for varer over 80 kr.

Her kan du se et eksempel på, hvordan told og moms bliver udregnet

Hvis du køber et par cowboybukser fra USA til en værdi af 1.500 kr., hvor portoen er 50 kr. og toldsatsen 12%, vil regnestykket se sådan ud:

Told  12% af varens værdi (1.500 kr.) + porto (50 kr.) = 186 kr.
Moms  25% af varens værdi (1.500 kr.) + porto (50 kr.) + told (186 kr.) 434 kr.
Importgebyr   160 kr.
Opkrævning i alt   780 kr.

Modtager du gaver fra lande uden for EU?

Modtager du en gave fra et land uden for EU gælder andre regler og satser, end hvis du køber en vare.

Hvornår er det en gave?
Når både afsender og modtager af gaven er privatpersoner og der ikke er penge involveret mellem parterne.
Er afsender eller modtager en virksomhed er der altså ikke længere tale om en gave.

Hvornår bliver en gave pålagt afgifter?
Har en gave en værdi under 340 kr., bliver der ikke pålagt afgifter. Har gaven en værdi mellem 340 kr. og 1.150 kr., skal der betales 25% moms og et importgebyr på 160 kr. inkl. moms.

Har gaven en værdi på over 1.150 kr., skal der betales 2,5% i told, 25% i moms og et importgebyr på 160 kr. inkl. moms.

Her kan du se et eksempel på, hvordan told og moms bliver udregnet på en gave med en værdi på 1.500 kr.:

Told 2,5 % af varens værdi (1.500 kr.)   37,50 kr.
Moms 25% af varens værdi (1.500 kr.) + told (37,50 kr.)  384,50 kr.
Importgebyr    160,00 kr.
Opkrævning i alt     582,00 kr.

http://www.shopusa.com/shopusail/countries/Denmark/?action=startshopping

er der en beregner i toppen, så ved man præcis hvad man skal af med.

Jeg ville egentlig gerne have en Kleinsmekker mei tai, men de er lidt dyre synes jeg, især når jeg kan få en custom-made Babyhawk, inkl. afgifter, porto, gebyr osv billigere... Og går den så igennem tolden, ja så har jeg jo bare sparet endnu mere....

Du kan jo også vælge, som jrg har gjort, og købe en i england så er du sikker på at der ikke kommer mer pris oveni. Jeg ga' cirka 560 kr for min babyhawk og den kom inden for få dage.

Anmeld

28. september 2010

Corn

lisbeth2910 skriver:

Du kan jo også vælge, som jrg har gjort, og købe en i england så er du sikker på at der ikke kommer mer pris oveni. Jeg ga' cirka 560 kr for min babyhawk og den kom inden for få dage.

Ja men prinsessen (læs:ut) skal da have en custommade

Jeg skal da ha', skal jeg

psstt..... Jeg har allerede bestilt den

Anmeld

28. september 2010

LISBETH:-)

Macaab skriver:

Ja men prinsessen (læs:ut) skal da have en custommade

Jeg skal da ha', skal jeg

psstt..... Jeg har allerede bestilt den

Ha ha - åhhh kender det ALT ALT for godt

Glæder mig rigtig meget til billedspam

Anmeld

28. september 2010

Corn

lisbeth2910 skriver:

Ha ha - åhhh kender det ALT ALT for godt

Glæder mig rigtig meget til billedspam

Glæder mig til at kunne billedspamme...

Jeg har bestilt en  vendbar med lomme på den ene side

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.