Jeg er gal og ked af det lige nu

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.378 visninger
3 svar
0 synes godt om
27. september 2010

Carina1977

Trænger lige til at få læsset af

Min søn kom hjem her ved 17-tiden og fortalte at han var blevet overfuset af en anden mor herude fra. Han var faktisk rigtig ked af det, fordi hun havde anklaget ham for nogle ting, der slet ikke passede.

I lørdags kom min søn hjem storgrædende fordi hendes søn havde slået ham i hovedet og hånden med en stor pind. Jeg gik så ud og fik snakket med drengen og han indrømmede overfor mig at han havde slået min søn, og han lovede ikke at gøre det igen. Han rendte udenfor med sine søskende, og han har så åbenbart efterfølgende gået hjem og sagt til sin mor at min søn har slået ham og ødelagt hans bukser. Hvilket jo er en stor løgn....drengen indrømmede overfor mig at det var ham, der havde gjort noget og at Mark intet havde gjort.

Jeg har så lige været omme og snakke med moderen til drengen, fordi hun overfusede min søn på den måde. Min plan var at snakke stille og roligt med hende, men lige så snart hun åbner overfuser hun også mig og glor ondt på mig. Ligegyldigt hvad jeg siger forsvarer hun det med at min søn er 10 år, og da hendes søn er yngre er han uskyldigheden selv. Hun siger at min søn har ødelagt hans tøj og har slået ham gul og blå. Hendes andre 3 børn (som hun af en eller anden grund ikke har boende hos sig) støtter jo hendes søn i at det er rigtigt. Nu står min søn tilbage som bussemanden og er rigtig rigtig ked af at blive anklaget for noget han ikke har gjort. Hun har truet min søn med at hvis han kommer for tæt på hendes søn, så vanker der.

Jeg er bare så gal og ked af det, for jeg forstår bare ikke det her. Jeg har altid fået ros omkring min søn, at han altid er god ved andre, aldrig slår og faktisk er den der stikker af, hvis der er slagsmål. Han hader konflikter og slagsmål i det hele taget. Dette har jeg fået at vide af sfo, skole, klassekammerater, andre forældre osv. Nu ved jeg godt at jeg er hans mor, men jeg ved hvordan han reagerer, hvis han er blevet uretfærdigt behandlet/beskyldt for noget han ikke har gjort, og jeg kunne virkelig se at han var rigtig ked af det, og ikke kunne forstå hvorfor hun var sådan efter ham.

Jeg fandt i hvert fald hurtigt ud af, at jeg lige så godt kunne stoppe "snakken" med drengens mor, for hun overfusede mig og indirekte indikerede at jeg var en dårlig mor. Og sådan noget gør mig sgu ked af det, har aldrig fået sådan noget smidt i hovedet før. Jeg er en meget stille og rolig person, som faktisk helst vil løse konflikter på en stille og rolig facon, bryder mig ikke om, når man skal råbe og skrige af hinanden. Det gør mig bare ked af det, at nogen kan behandle andre mennesker på den måde.

Jeg ved at hendes dreng render rundt og passer sig selv. Han får lov til at rende udenfor alene til kl. 22-23 stykker om aftenen. Det har jeg set op til flere gange. Han kaster sten på bilerne herude. Han sparker, slå og råber grimme navne efter andre børn herude, og når hans søskende er på besøg bliver han endnu mere kæk i det. Han lyver til højre og venstre. Han har påstået overfor min søn at hans far er blevet myrdet og at hans egen mor var blevet anklaget for det, men at det så viste sig at det var hans fars kæreste, der havde gjort det. Hvilken 6-årig render rundt og siger sådan noget? og hvilken 6-årig ville have kendskab til sådan noget, hvis det var sket? Jeg ved at han passer meget sig selv, sørger selv for at tage noget at spise, kommer tit for sent i skole fordi han selv skal sørge for at komme op, sørger selv for at komme i seng om aftenen. Det er i hvert fald hvad han selv siger. Men hvad dælen skal man lige tro på?? Jeg har ondt af drengen, også selvom han anklager min søn for de her ting.

Har overvejet at kontakte kommunen, netop fordi jeg har mistanke om at der er en stor svigt omkring denne her dreng....det kan man ikke undgå at ligge mærke til. Men efter denne her episode tør jeg næsten ikke gøre det, for jeg er faktisk blevet rigtig bange for hende, netop pga. hendes meget truende adfærd. Min mor er nabo til hende, og hun kan hver dag høre, hvordan hun råber og skriger af drengen, og bander og svovler af ham.

Hvad ville i gøre i sådan en situation her? og hvad ville i selv tro? Jeg har valgt at tro på min søn, bare udtrykket i hans øjne siger alt, og den måde han kom hjem og græd på. Min mor siger jeg skal glemme alt det hun sagde til mig. Problemet er at det kan jeg bare ikke. Jeg er typen der grubler længe over det, når folk overfuser mig på den måde. Er meget følsom, og må indrømme at jeg var på nippet til at tude.

Nå, nu fik jeg læsset af, og det tror jeg egentlig jeg havde behov for. Tak fordi i lyttede

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2010

Maja88

altså det er faktisk din pligt at melde det til kommunen hvis du oplever et svigt omkring dette her barn. så bare meld løs

Og med hensyn til moderen- altså det faktum, at hun er truende- så ville jeg kontakte politiet og eventuelt få et tilhold eller høre dem af hvad de ville gøre..

Håber det hjælper lidt.

Anmeld

27. september 2010

Mikkel's mor <3

Maja88 skriver:

altså det er faktisk din pligt at melde det til kommunen hvis du oplever et svigt omkring dette her barn. så bare meld løs

Og med hensyn til moderen- altså det faktum, at hun er truende- så ville jeg kontakte politiet og eventuelt få et tilhold eller høre dem af hvad de ville gøre..

Håber det hjælper lidt.

helt enig !
stakkels dreng..

Anmeld

27. september 2010

Carina1977

I har ret....det er jo min pligt. Hun har ikke direkte truet mig, men det var mere hendes attitude jeg blev ret nervøs for...det var mere verbalt hun angreb mig. Men kan ikke lide at hun har truet min søn med bank, hvis han kommer i nærheden af hendes søn. jeg mener jeg kan jo ikke holde min søn herhjemme konstant af frygt for hvad hun kan finde på. Man kan jo ikke anmelde hende til politiet før hun har gjort noget. Nå men jeg har i hvert fald sagt til min søn at han skal holde sig langt væk fra hendes søn. Han har heller ikke lyst til at lege med ham længere....ganske forståligt. Så må jeg bare håbe på at hendes dreng ikke prøver på at komme i kontakt med min søn.

Men må gøre min pligt og henvende mig til kommunen. Jeg er ikke den eneste her på vejen, der er bekymret for drengen. Måske jeg skulle snakke med dem om også at anmelde det, sådan at det måske bliver taget meget alvorligt. Nå men tusind tak for jeres mening

Har det stadig sådan lidt øv, men har snakket med min søn om at han skal prøve på ikke at tænke på den her episode....at hun er den eneste ud af mange, der mener det om ham. Fik også en kæmpe krammer af ham. jeg synes hun handlede forkert....hun burde have henvendt sig til mig, når hun var så gal. det ligner ikke noget at true en dreng. Min søn blev meget bange og ked af det.

Jeg håber der kommer noget ud af at jeg anmelder det, men så har jeg da i hvert fald gjort opmærksom på det, og gjort min pligt....mere kan jeg jo ikke gøre. Og så håber jeg at lignende episoder aldrig gentager sig igen.

Endnu engang...tak for svar.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.