Modermælk - mange spørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. september 2010

Pige2009

Tine2104 skriver:

Hej Piger.

Har brug for svar på en masse spørgsmål:

På fredag skal den unge mand passes af sin mormor alene for første gang.  Derfor skal der jo malkes ud og nu er jeg forvirret

- Hvor meget mon jeg ca skal malke ud til en hel aften (8 timers tid)

- Hvis jeg går igang med at malke i dag, kan jeg jo fryse mælken ned, men hvad skal den fryses ned i? Fryseposer??

- Hvordan skal mælken tøes op? Mikroovn eller er det NO GO ???

- Den mælk der skal kasseres pga alkohol, hvornår skal den malkes ud? Altså efter hvor mange timer er den løbet til?

Håber på, at I kan svare mig på disse spørgsmål - på forhånd tak

Jeg ville malke ud, så han kan få 3 måltider, og så ville jeg malke ud, så der var ca. 160-200 ml. pr. flaske.

Du kan fryse mælken ned i 3 plastbøtter - jeg frøs altid ned i Tupperware bøtter på 2,6 dl. De var som skabt til den ammende kvinde

Optøning skal helst ske langsomt og i køleskab, så mikroovn er NO-GO!

Alt hvad du spiser og drikker er i mælken ca. 6 timer efter indtagelse, og kan være i kroppen i mange timer efterfølgende. Min SP sagde dog, at de små ikke tager skade af det en enkelt gang, så hvis jeg ikke orkede at malke ud i så mange timer, skete der absolut ikke noget ved det...

Håber det var svar nok.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2010

Pige2009

Som en anden også skriver er det godt at varme i vandbad og jeg plejede altid at varme flasken i en skål med kogt vand fra el-kogeren, så mælken langsomt blev varm til bebs...

Anmeld

29. september 2010

TineA

Baagøe skriver:

Jeg ville malke ud, så han kan få 3 måltider, og så ville jeg malke ud, så der var ca. 160-200 ml. pr. flaske.

Du kan fryse mælken ned i 3 plastbøtter - jeg frøs altid ned i Tupperware bøtter på 2,6 dl. De var som skabt til den ammende kvinde

Optøning skal helst ske langsomt og i køleskab, så mikroovn er NO-GO!

Alt hvad du spiser og drikker er i mælken ca. 6 timer efter indtagelse, og kan være i kroppen i mange timer efterfølgende. Min SP sagde dog, at de små ikke tager skade af det en enkelt gang, så hvis jeg ikke orkede at malke ud i så mange timer, skete der absolut ikke noget ved det...

Håber det var svar nok.

Jeg har bare smidt mælken i fryseposer, der er ca. 140 ml i hver pose, så det er vel til et par måltider eller 3, håber jeg. Jeg malker alt det ud som jeg overhovedet kan nå inden jeg skal afsted

Jeg tror bare, at jeg malker ud lørdag morgen og et par gange i løbet af dagen, så jeg skal også have mælk til om lørdagen - puha jeg får tralvt!

Men tak for svarene i hvert fald

Anmeld

29. september 2010

TineA

tumle81 skriver:

En fra mødregruppen har en svoger der er læge og han fortalte at det var meget små mængder der røg i modermælken... Så medmindre man var stangvissen kunne man godt amme...

Har dog alligevel den forholdsregel at jeg ikke drikker mig beruset mens jeg ammer, der er jo ingen grund til at tage risikoen...

Knus Kathrina

Jeg har heller ingen planer om at være stangstiv, men lidt skal der vel indenbords, og det vil jeg helst ikke "hælde" i den lille mand

Anmeld

29. september 2010

Pige2009

Tine2104 skriver:

Jeg har bare smidt mælken i fryseposer, der er ca. 140 ml i hver pose, så det er vel til et par måltider eller 3, håber jeg. Jeg malker alt det ud som jeg overhovedet kan nå inden jeg skal afsted

Jeg tror bare, at jeg malker ud lørdag morgen og et par gange i løbet af dagen, så jeg skal også have mælk til om lørdagen - puha jeg får tralvt!

Men tak for svarene i hvert fald

Velbekomme og god fest!

Anmeld

29. september 2010

TineA

Baagøe skriver:

Velbekomme og god fest!

Tusinde tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.