Modermælk - mange spørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.398 visninger
15 svar
0 synes godt om
27. september 2010

TineA

Hej Piger.

Har brug for svar på en masse spørgsmål:

På fredag skal den unge mand passes af sin mormor alene for første gang.  Derfor skal der jo malkes ud og nu er jeg forvirret

- Hvor meget mon jeg ca skal malke ud til en hel aften (8 timers tid)

- Hvis jeg går igang med at malke i dag, kan jeg jo fryse mælken ned, men hvad skal den fryses ned i? Fryseposer??

- Hvordan skal mælken tøes op? Mikroovn eller er det NO GO ???

- Den mælk der skal kasseres pga alkohol, hvornår skal den malkes ud? Altså efter hvor mange timer er den løbet til?

Håber på, at I kan svare mig på disse spørgsmål - på forhånd tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2010

tumle81

Tine2104 skriver:

Hej Piger.

Har brug for svar på en masse spørgsmål:

På fredag skal den unge mand passes af sin mormor alene for første gang.  Derfor skal der jo malkes ud og nu er jeg forvirret

- Hvor meget mon jeg ca skal malke ud til en hel aften (8 timers tid)

- Hvis jeg går igang med at malke i dag, kan jeg jo fryse mælken ned, men hvad skal den fryses ned i? Fryseposer??

- Hvordan skal mælken tøes op? Mikroovn eller er det NO GO ???

- Den mælk der skal kasseres pga alkohol, hvornår skal den malkes ud? Altså efter hvor mange timer er den løbet til?

Håber på, at I kan svare mig på disse spørgsmål - på forhånd tak

Hvor gammel er din dreng??

Jeg ville malke alt det ud jeg kunne, bare så I er sikre på der er nok. Du skal jo også kunne mætte ham i dagene nu her mens du malker ud...

Fryse poser er helt ok, det har jeg gjort, når jeg ikke havde flasker nok!

Jeg ville tage det ud om morgenen og lægge det i køleskab og så kan mormor varme det når han er sulten.

Jeg ville malke ud i løbet af aftenen/natten og så til middagstid ca dagen efter, så du malker ud 1-2 gange om morgenen efter du er vågnet...

Knus Kathrina

Anmeld

27. september 2010

TineA

tumle81 skriver:

Hvor gammel er din dreng??

Jeg ville malke alt det ud jeg kunne, bare så I er sikre på der er nok. Du skal jo også kunne mætte ham i dagene nu her mens du malker ud...

Fryse poser er helt ok, det har jeg gjort, når jeg ikke havde flasker nok!

Jeg ville tage det ud om morgenen og lægge det i køleskab og så kan mormor varme det når han er sulten.

Jeg ville malke ud i løbet af aftenen/natten og så til middagstid ca dagen efter, så du malker ud 1-2 gange om morgenen efter du er vågnet...

Knus Kathrina

Altså malke ud fredag aften inden jeg tager afsted, 2 gange lørdag morgen og til middag , er det korrekt forstået?

Anmeld

27. september 2010

Ni-ko-li-ne

at fryse i fryseposer er fint fint:0)

det skal tøes op i køleskabet, og lunes i vandbad... derved sikrer man de fleste gode ting i mælken..

ellers skal den i alt fald varmes meget forsigtigt i microen

Anmeld

27. september 2010

TineA

Ni-ko-li-ne skriver:

at fryse i fryseposer er fint fint:0)

det skal tøes op i køleskabet, og lunes i vandbad... derved sikrer man de fleste gode ting i mælken..

ellers skal den i alt fald varmes meget forsigtigt i microen

Tak for svar - så jeg kan malke fra i dag, smide i poser og i fryseren og så bare tage det op og smide det i køleskabet fredag morgen, så burde det være optøet til om aftenen, ikke ?  

Anmeld

27. september 2010

Ni-ko-li-ne

Tine2104 skriver:

Tak for svar - så jeg kan malke fra i dag, smide i poser og i fryseren og så bare tage det op og smide det i køleskabet fredag morgen, så burde det være optøet til om aftenen, ikke ?  

præcis:0)

Anmeld

27. september 2010

TineA

Ni-ko-li-ne skriver:

præcis:0)

Super, så er jeg helt med

Tak for svar!

Anmeld

28. september 2010

tumle81

Tine2104 skriver:

Altså malke ud fredag aften inden jeg tager afsted, 2 gange lørdag morgen og til middag , er det korrekt forstået?

JA det ville jeg tro var fint nok...

Det er jo heldigvis også meget meget lidt der realistisk set kommer i mælken...

Knus Kathrina

Anmeld

29. september 2010

TineA

tumle81 skriver:

JA det ville jeg tro var fint nok...

Det er jo heldigvis også meget meget lidt der realistisk set kommer i mælken...

Knus Kathrina

Nå, jeg troede det hele mere eller mindre kom i mælken ?

Men det var da rart at vide , tak for svarene

Anmeld

29. september 2010

tumle81

Tine2104 skriver:

Nå, jeg troede det hele mere eller mindre kom i mælken ?

Men det var da rart at vide , tak for svarene

En fra mødregruppen har en svoger der er læge og han fortalte at det var meget små mængder der røg i modermælken... Så medmindre man var stangvissen kunne man godt amme...

Har dog alligevel den forholdsregel at jeg ikke drikker mig beruset mens jeg ammer, der er jo ingen grund til at tage risikoen...

Knus Kathrina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.