Kan kroppen virkelig godt være immun eller noget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. september 2010

SussieThyssen

Nu er det ved at være nok det her...

Jeg har været syg on/off siden min fødselsdag... Det startede om eftermiddagen og så kom det bare som et vandfald...

Første penicillin omgang, hjalp slet ikke... anden omgang penicillin kur hjælper end smule men ikke meget... Kan kroppen godt være immun over for det?

Jeg står og har hele næste uge på spil, fra Mandag til Søndag - Der er noget HVER dag, fødselsdag, papir arbejde, ordre arbejde, sygemeldinger, fordeling af arbejde, byde nye bruger velkommen og sætte dem ind i de ting der bliver lavet hver dag og skal laves... Puha...

Så det betyder at jeg skal afsted som ikke rask... Det er slet ikke fantastisk...

PS!!

Du skal forresten ikke blive forskrækket hvis din urin bliver knaldgul, når du tager B2, det er den farve det vitamin har. Urinen kan også blive mørkere og mere gullig rød, når man tager Longovital. Det skyldes paprikaen.
Bare så du er klar over det og ikke får et helt chok LOL

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2010

Mira0911

SussieThyssen skriver:

Du lyder som om, du har sat din krop ind i en væmmelig gang stress. Tror du ikke det er på tide at drosle ned? Blot en tanke.

Og så til det andet du snakker om.
Min søn har været helt emun over for penicillin siden han var 3 år, men han får så antibiotica i stedet, primært Citromax, når der er noget.
Husk at ALTID at gøre kuren færdig, når I får penicillin eller antibiotika. Det er meget, meget vigtigt, også selvom I føler at nu har I det bedre.

Du selv lyder som om du trænger til en ordenlig vitaminkur.
Køb Longovital hos Matas eller på Apoteket og tag i en periode 3 hver dag. Derudover trænger du helt sikkert til ekstra B2 vitamin, som virker på dit emunforsvar. Dem køber du også i håndkøb på apoteket.
Tag 1 hver morgen i en uge og hold pause i 14 dage og så 1 hver morgen i en uge igen og pause. Gør dette i en måneds tid eller 2 og se om ikke du hurtigt kommer på højkant igen.

Longovital indeholder en masse vigtige mineraler og vitaminer, samt nogle urtepræparater, der booster energi og emunforsvar, bl.a paprika.
B2, virker på slimhinder, hud, hår og negle og booster også dit emunforsvar.
Derudover vil det være rigtigt godt for dig at drikke en masse kamillete, som ligeledes virker udrensende og helende, samt betændelsesdæmpende.
Rigtig god bedring.

Kærligst
Sussie

Jamen jamen, jeg kan da ikke have stress - eller kan jeg? Har jo lagt syg lige siden 15. September...

Tusind tak for råd med vitaminer osv...  

Anmeld

27. september 2010

SussieThyssen

MoarJ skriver:

Jamen jamen, jeg kan da ikke have stress - eller kan jeg? Har jo lagt syg lige siden 15. September...

Tusind tak for råd med vitaminer osv...  

En ting er at ligge syg, men har du også slappet af og hvilet mens du har været syg?
Nej, vel?
Og hvis dit emunforsvar har fået et knæk, så kan det altså være ret svært at få det på højkant igen.
Stressen er jo også begyndt at opbygge sig INDEN du blev syg, og hvis du så ikke har lyttet til din krops stress eller begyndende småskranten, ja så er det altså man kan tage fuld tælling fysisk. Og der går altså et godt stykke tid inden man får det bygget op igen.

Anmeld

27. september 2010

Mira0911

SussieThyssen skriver:

En ting er at ligge syg, men har du også slappet af og hvilet mens du har været syg?
Nej, vel?
Og hvis dit emunforsvar har fået et knæk, så kan det altså være ret svært at få det på højkant igen.
Stressen er jo også begyndt at opbygge sig INDEN du blev syg, og hvis du så ikke har lyttet til din krops stress eller begyndende småskranten, ja så er det altså man kan tage fuld tælling fysisk. Og der går altså et godt stykke tid inden man får det bygget op igen.

Jeg har så lagt i sengen lige siden... Idag måtte jeg jo så møde op, og er slet ikke ovenpå... Fatter slet ikke at de vælger en som er syg som skal tage ansvaret hele denne uge...

Når du siger stress - Tænker jeg, et besøg ved lægen og få det konstateret...

Anmeld

27. september 2010

SussieThyssen

MoarJ skriver:

Jeg har så lagt i sengen lige siden... Idag måtte jeg jo så møde op, og er slet ikke ovenpå... Fatter slet ikke at de vælger en som er syg som skal tage ansvaret hele denne uge...

Når du siger stress - Tænker jeg, et besøg ved lægen og få det konstateret...

Måske en god ide.
Men der er forskel på stress. Fysisk stress og psykisk stress.

Kroppen kan udmærket godt være stresset før man selv bliver det.
Så tag en god snak med lægen om det, det ville jeg selv gøre.
Og god bedring søde ven

Anmeld

27. september 2010

<3

MoarJ skriver:

Nu er det ved at være nok det her...

Jeg har været syg on/off siden min fødselsdag... Det startede om eftermiddagen og så kom det bare som et vandfald...

Første penicillin omgang, hjalp slet ikke... anden omgang penicillin kur hjælper end smule men ikke meget... Kan kroppen godt være immun over for det?

Jeg står og har hele næste uge på spil, fra Mandag til Søndag - Der er noget HVER dag, fødselsdag, papir arbejde, ordre arbejde, sygemeldinger, fordeling af arbejde, byde nye bruger velkommen og sætte dem ind i de ting der bliver lavet hver dag og skal laves... Puha...

Så det betyder at jeg skal afsted som ikke rask... Det er slet ikke fantastisk...

Nej din krop kan ikke blive immun overfor penicillin men den infektion som du har kan blive resistent overfor penicillinen. Derfor er det bl.a. så vigtigt at tage kurerne ud så dette ikke sker.

Jeg havde selv en infektion her i sommers som først blev taget i 2.forsøg med antibiotika og det var 10dage og så 14dages kur.

Anmeld

27. september 2010

Mira0911

SussieThyssen skriver:

Måske en god ide.
Men der er forskel på stress. Fysisk stress og psykisk stress.

Kroppen kan udmærket godt være stresset før man selv bliver det.
Så tag en god snak med lægen om det, det ville jeg selv gøre.
Og god bedring søde ven

Tusind tak skal du have...

Må straks få en tid ved lægen, så jeg kan få snakket... Har slet ikke skænket en tanke om at det kunne være stress på den ene eller anden måde...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.