Det lyder som om, der rigtig bliver spillet med musklerne i det Sloggiske hjem. Sikke en lille bestemt dame, du der har fået (L)
Nej, jeg kan godt forstå, du er frustreret. Det er sateme hårdt, når man ikke aner, hvad man skal gøre for at få dem til at forstå et nej!
NM bider. Men hun gør det kun i leg som et slags kys og hun skriger bare af grin, når jeg siger bestemt nej til hende og det samme sker, når hun piller ved komfuret. Hun tror, at mit nej og mit alvorlige ansigt betyder stor spas, så nu er jeg begyndt at gå den helt anden vej. Tale meget roligt og stille til hende, når hun kører derop. Stadig sige nej, men ikke højt og voldsomt.
Da jeg læste dit indlæg, kom jeg til at tænke på, at det måske villevære en idé at prøve at lade være med at gøre det samme som hende? Jeg tænker, at hun måske bare lærer at det er i orden at kratte og råbe, når du også gør det og så bliver det en en magtkamp...
Det kan selvfølgelig godt være, hun ikke forstår med det samme, at hun skal røre blidt ved folk, som du prøver at lære hende med at aaae på armene, men det er jeg sikker på nok skal komme, når hun begynder at forstå, at der er forskel på hende og andre og at andre også kan blive påvirkede af det, hun gør.
For lige nu eksperimenterer hun jo bare med sin krop og sine handlinger.
Jeg tror, det er vigtigt at skelne mellem de kradserier, der sker som eksperiment og dem, der sker i vrede ved aldrig at reagere på samme måde som hende, for jeg tror ikke de forstår konsekvens politik endnu.
Selvfølgelig skal du vise hende, at du ikke vil acceptere kradserierne, men aldrig ved at gøre det samme som hende eller råbe op eller reagere aggressivt på en eller anden måde, for så tror hun jo bare, at aggression er i orden... Tror jeg.
Måske kunne du, når hun har kradset dig, flytte hende væk fra dig, selv gå og sige nej, ikke råbe, ikke blive hidsig, men vise hende, at du ikke reagerer med hidsighed, når du bliver vred (L)
Kan godt forestille mig, det er svært, men jeg tror virkelig på, at det er vejen frem, så væk med temperamentet Sloggs (L)
Knus fra Birgitte - selverklæret besserwisser på situationer, jeg ikke selv lige står i :$
Anmeld