Jamen altså, vi tog derned om formiddagen og spiste frokost - forholdsvis i skyggen af parasollen. Så var de med ude og bade og kravlede rundt i bar røv og solhat dynget til i solcreme, så de lignede albinoer. Og de fik lige en omgang mere efter lidt tid i vandet. Så kom de i barnevognen og fik boller (barnevognen er forøvrigt et godt sted at spise, for så bli'r de, hvor man sætter dem, og man/de undgår rugbrødsmadder smurt ind i sand) og derefter middagslur. Da de vågnede sad vi lidt under parasollen. Så fik de en omgang mere med solcreme og så ud og lege - denne gang med t-shirt på i starten indtil den var drivvåd. Men så var det også eftermiddag og knap så skarp sol.
Det er jo ikke opskriften på den helt ideelle børnene-må-ikke-få-sol dag, men jeg har nok slækket lidt på principperne denne ene gang, og så ellers gjort mit bedste for at give dem skygge og et meget tykt lag solcreme. Jeg synes selv, det er svært, og man skal være meget forsigtig, men det er jo også svært bare at være hjemme i haven...
Anmeld