Hvad fik du af vide ved din JM

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. september 2010

Ni-ko-li-ne

jeg mener vi talt om at jeg så skulle lægge mig ned og ringe 112

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2010

karina1980

jeg fik besked på at ligge mig ned og ringe 112 første gang, hvilket jeg gjorde, da han ikke stod fast og vandet jo gik.

2 gang fik jeg at vide jeg skulle ringe til fg hvis det samme skete, for så sendte de en ambulance. 2 gang gik jeg selv ind på fødegangen uden vandafgang og over tid

Anmeld

3. oktober 2010

TbCp

Loppe skriver:

Jeg har to gange født på Aalborg Sygehus i 2001 og i 2005, begge gang har jeg fået besked på at jeg bare skulle tage det stille og roligt hvis vandet gik (også selvom hovedet ikke stod fast). Alle læger og jordmødre jeg har været i kontakt med, har sagt at det er en skrøne at navlestrengen skulle kunne blive klemt. Jeg har i øvrigt også læst i flere bøger at det skulle være en skrøne.

Men jeg kan da godt forstå at de kvinder der får at vide af deres jordmoder eller læge at de skal ligge sig ned, de tror på det, og rent faktisk gør det.

Det er desværre ikke en skrøne

Anmeld

3. oktober 2010

TbCp

Jeg gik selv i fødsel 5 uger for tidligt, ringede til fødegangen som bad mig lægge mig ned og så kom falck og hentede mig.

Havde hun sagt jeg abre selv skulle komme derud eller lign var jeg flippet fuldstændig ud... har desværre haft det alt for tæt inde på livet hvad der rent faktisk kan ske hvis man ikke lægger sig ned når hovedet ikke står fast.

Anmeld

3. oktober 2010

Christina31

Ved sidste jordemoder- besøg fik jeg besked på, at vi bare skulle tage stille og roligt ind til sygehuset, hvis vandet gik. Vores lille dreng står endnu ikke fast, men hovedet er langt nede i bækkenet.

Jeg må indrømme, at jeg ikke er helt tryg ved denne besked. Så håber virkelig hovedet står helt fast ved jordemoder- besøget næste uge.

Anmeld

3. oktober 2010

Maddox

Jeg kan faktisk slet ikke huske, om jeg overhovedet talte om det med min JM  så jeg kan da være glad for at begge mine børn har været skruet godt og grundigt fast i bækkenet, inden mit vand gik...

Heldigvis har jeg da læst en masse om hvad jeg skulle have gjort, hvis situationen var opstået

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.